הורים ישבשו את מרתון תל אביב במחאה על המחסור בסייעות גני ילדים

פעילים להוספת סייעות בגני הילדים ינסו לשבש את מרתון תל אביב

גן ילדים. צילום: Shutterstock
גן ילדים. צילום: Shutterstock
15 בפברואר 2015

קבוצת הורים החליטו למחות על המחסור בסייעות בגני הילדים בעיר באופן מקורי: לשבש את מרתון תל אביב, הבייבי של ראש העיר. לדבריהם: "אחרי ניסיונות לא מעטים לקבל את תשומת לבו של ראש העיר הבנו שזה לא מספיק. חולדאי האטום בז לנו ושולח אותנו לגור בערים אחרות. לכן נולדה היוזמה הזו". הקבוצה, שבה פעילות בעיקר אימהות, אינה קשורה לקבוצות אחרות הפועלות בנושא הסייעות.

המוחות בחרו במרתון תל אביב כיוון שהוא ממומן ברובו מכספי המסים של תושבי העיר (בסיוע ספונסרים). לדבריהן, מרתון תל אביב האחרון עלה 13 מיליון ש"ח בעוד המימון הדרוש להוספת סייעת נוספת לגני טרום־טרום חובה עד סוף שנת הלימודים עומד על 5 מיליון ש"ח בלבד. סיבה נוספת לבחירה במרתון היא גאוותו הרבה של ראש העיר בו ובפעילויות דומות.

[tmwdfpad]

חברות הקבוצה מודעות לכך שרבים מתאמנים לקראת המרתון והשיבושים עשויים לגרום להם עגמת נפש, ובדף הפייסבוק "אין סייעות – איך מרתון" כתבו: "אנחנו מבינות שיש אנשים שיתבאסו. אנו ממליצות להם לחשוב על ילד בן 3 שעלול להיחנק בזמן הארוחה כי יש רק שתי נשות צוות על 35 ילדים או על ילד מפוחד ומבוהל ששוטט בטעות אל מחוץ לגן שלו, כי עם כל הרצון הטוב, שתיים על 35 זה לא מספיק… אנו מבקשות להזכיר שיש מרתון בירושלים שבועיים אחרי, ואפשר פשוט להירשם אליו במקום". המוחות מתכננות להגיע בתחפושות ורעשנים עם ילדיהם ולשבש את מסלול המרתון בכמה מוקדים.

תגובת העירייה: "עיריית תל אביב־יפו מאמינה כי המדינה אכן צריכה להוסיף סייעת, אבל ההחלטה צריכה להיות שוויונית וארצית כך שמספר הסייעות לילד יהיה שווה ביישובים שבהם אוכלוסיות אמידות או חלשות. ההשוואה למרתון מופרכת, מאחר שהוא ממומן ברובו על ידי נותני חסויות. הנתונים שבפנייתכם אינם נכונים, עלות המרתון כ־12 מיליון ש"ח, מתוכם העירייה משתתפת בכ־2 מיליון ש"ח בלבד, והשאר, כ־10 מיליון ש"ח ממומנים מחסויות ומדמי הרשמה".