הו אילנה: המעצבת הוותיקה אילנה אפרתי שומרת על סטנדרט גבוה

הקולקציה של אילנה אפרתי עדינה, יפהפייה ומשמחת, והקמפיין המלווה אותה מאפשר להתמקד בה אף יותר

מעיל המעצבת אילנה אפרתי. צילום: רן גולני
מעיל המעצבת אילנה אפרתי. צילום: רן גולני

בכל הדיון המתעורר והמתמשך ברחבי העולם על תפקיד הפרזנטורית והדוגמנית, לאילנה אפרתי שמחלקת את זמנה שווה בשווה בין ישראל לאיטליה, יש אג׳נדה קבועה משלה. היא הייתה זו שהציבה נשים מובחרות בפרונט הרבה לפני המהלך המבורך של סלין, שגייסו את הסופרת הנפלאה בת ה־80 ג׳ואן דידיון לקמפיין האביב המדובר ביותר.

מעיל ערב אחד מסוגו בעיצוב אילנה אפרתי. צילום: רן גולני
מעיל ערב אחד מסוגו בעיצוב אילנה אפרתי. צילום: רן גולני

הנשים שהיא מלהקת אינן דוגמניות סטנדרטיות אלא נשים שהיא בוחרת באופן אישי כדי לחדד מסר על מקום הבגד בחיי הלקוחה שלה ועל דרך העבודה שלה עצמה. באוסף המעילים הקלים שהיא מציעה בעונת המעבר הנוכחית, שכדרכה מוגדרים כפריטי נצח ולא כמעילים לעונה־שתיים, היא בחרה בקונספט צילומי חדש, פשוט אך מנצח. ״החלטתי הפעם שהדוגמניות יהיו צמחים, עלים ופיסות שרוכים, כדי להסיט את הדיון מהמראה של הדוגמנית, האיפור, השיער והפוטושופ בחזרה אל הבגד עצמו״. הביצוע קולע למטרה הזו ומדגיש את דרך העבודה היפה של אפרתי.

מעיל קליל בעיצוב אילנה אפרתי. צילום: רן גולני
מעיל קליל בעיצוב אילנה אפרתי. צילום: רן גולני

אפרתי מתמחה בבגדים קלים הנתפרים על פי עקרונות החייטות הקלאסית, עם אריגי קשמיר דקיקים שלמרבה ההפתעה מגנים מפני רוח על אף משקלם הקליל. המעילים הללו אינם מכבידים על הגוף, וכשהשמש יוצאת ונהיה חם אפשר לשאתם בקלות על הזרוע. בגזרות ניכרת השפעה של שנות ה־30, בצלליות הנדיבות ובהשאלת אלמנטים מהעולם הגברי, למשל במעיל ישר בגזרת בלייזר. במעיל זה אין בטנה, אך מעילים אחרים מחופים בטנות משי יפהפיות, על חלקן מודפסים דימויים עדינים. הבטנות הללו עושות חשק להפוך את הבגד מבפנים החוצה, והעבודה המדויקת של המעצבת הוותיקה אכן מאפשרת לעשות זאת.

דיזנגוף 266, בתיאום מראש, 5465905־03