הו לואי: נפתח המוזיאון של לואי ויטון בפריז

בשורה מרטיטה למבקרים בפריז: מוזיאון לואי ויטון נפתח בעיר והוא מסתמן כמקום הנכון להיות בו בארץ הבגט

מוזיאון לואי ויטון. צילום: יח"צ
מוזיאון לואי ויטון. צילום: יח"צ
30 בנובמבר 2014

לאחר ציפייה ארוכה של תעשיית העיצוב והאופנה העולמית נפתח לפני כחודש בפריז מוזיאון לואי ויטון. הבניין העצום, שעוצב על ידי האדריכל הקנדי־אמריקאי הנודע פרנק גרי (85!), מוקדש לאמנות צרפתית ובינלאומית בת זמננו ונועד לחבר בין עולם היוקרה – המיוצג על ידי בעלי הקרן, תאגיד LVMH (שהם גם בעליהם של מותגי יוקרה רבים, ובראשם לואי ויטון, מארק ג׳ייקובס, סלין, קנזו ואחרים), לבין אמנות מודרנית וייצוגיה השונים על כל תחומיה.

הבניין בנוי בחלקו החיצוני מזכוכית ומפלדה ותקרותיו מתעגלות כלפי מעלה לכיוון השמים הפתוחים. זה היה חלומו של ברנר ארנו, בעל התאגיד – לבנות בית לאמנות מודרנית וליוקרה בצרפת. זהו קונספט ייחודי אמנם לאירופה, אך מקומות דומים, שהם פרטיים ולא שייכים לעיר שבה הם נמצאים, כבר פזורים ברחבי ארצות הברית. ארנו מתאר את העיצוב הייחודי של המוזיאון "כבניין המורכב ביותר הקיים כיום בעולם, אך עדיין מלא בהומור ובפרופורציות אנושיות", ומוסיף כי מדובר בהגשמת חלום שלו זה 15 שנה.

מוזיאון לואי ויטון. צילום: יח"צ
מוזיאון לואי ויטון. צילום: יח"צ

גרי אמר בפתיחה כי מדובר בשילוב בין אינטליגנציה, יצירתיות, דמיון וטכנולוגיה, וכך אכן נראה המוזיאון מבחוץ ומבפנים. מיום הפתיחה פרושים על פני 10,000 מטרים רבועים ב־11 הגלריות שבמקום תערוכות קבועות ומשתנות של צילום ועיצוב, מיצגי אור מרהיבים ועוד. לכבוד הפתיחה מוצגת במוזיאון תערוכה של הפרויקט האדריכלי שעיצב גרי עבור קרן לואי ויטון, המתעדת את הקמת המקום. כמו כן, בבניין המוזיאון חנות ספרים מרהיבה המתמחה בספרי עיצוב, אופנה ואמנות, וכן מסעדה שקירותיה עשויים מזכוכית שקופה ודגי זהב שעיצב גרי תלויים מתקרותיה. המסעדה מתמחה באוכל צרפתי מסורתי ובסגנונות אוכל בינלאומיים שנועדו להתאים לתיירים המבקרים במוזיאון.

8 Avenue du Mahatma Gandhi, 75116 Paris, France

+33 1 40 69 96 00

.fondationlouisvuitton.fr