הזכות של כולנו להיות משפחה: אימרי קלמן

18 בפברואר 2015

אימרי קלמן (28, תל אביב, רווק, מתנדב זה 5 שנים באיגי)

מה זה איגי?

איגי זה ארגון נוער גאה. אנחנו מדריכים 40 קבוצות של נוער ברחבי הארץ ונפגשים עם בני נוער מתלבטים. הומואים, לסביות, טרנס ובי. אנחנו עוזרים להם בהתלבטות, בשלב שבו הם מנסים לגבש את הזהות המינית שלהם. יש להם הרבה שאלות והם לא מקבלים תשובות, לא בבית הספר, והרבה פעמים גם לא בבית. התשובות שהם מקבלים באינטרנט הם תשובות מאוד חלקיות. אז אנחנו גם נותנים להם מענה מקצועי, אבל גם קבוצת שייכות להיות חלק ממנה. שידעו שהם לא לבד.

אתה רוצה ילדים?

בטוח, כן. תמיד דמיינתי שיהיו לי שלושה ילדים.

מה זה הורות עבורך?

זו הדרכה. כהורה הייתי רוצה לתת כיוון, ידע, תמיכה. הרבה מקום לילד לגבש את עצמו בדרך שלו, לתת לו את הגיבוי ואת הידיעה שאני סומך עליו, שהוא עושה את זה בדרך הנכונה.

מה זה משפחה עבורך?

משפחה היא קודם כל רשת ביטחון, אבל זה לא יכול להסתיים בזה, זה לא רק למקרי חירום או לרגעים שאתה נופל, אלא זו מעטפת שמלווה בכל השלבים של החיים. ברגעים הפחות טובים וברגעים הטובים. אפילו בסתם ארוחות משפחתיות שלא קורה בהן שום דבר. בני המשפחה מכירים אותי טוב, באופן שחברים או בן זוג לא מכירים.

במה אתה גאה?

אני גאה בזה שאני היום לא מסתיר שום דבר ולא מתבייש. אני גאה באחיות שלי ובהורים שלי. אני גאה בעצמי.

למי אתה רוצה לאחל יום המשפחה שמח?

לכל החניכות והחניכים של איגי, בני נוער שדווקא פחות מרגישים שמשפחה זה המקום השמח ורשת הביטחון שלהם. אני מקווה שהם ימצאו משפחה גם במקומות אחרים ויקבלו את התמיכה שהם צריכים. שידעו שזה משתפר ושגם אם היום המשפחה שלהם לא נותנת את התמיכה כי קשה לה, אז זה יגיע מאוחר יותר. ואם לא, אז זה יבוא מהמשפחה שהם יקימו.