הזמן הוורוד: קמפיין המודעות החדש לסרטן השד

חודש המודעות לסרטן השד החל השבוע, והאגודה למלחמה בסרטן וקבוצת אסתי לאודר מבקשים לעודד אתכן ללכת להיבדק. האמצעי: חולצה ורודה שכולה תרומה - ותחרות אינסטגרם

צילום: אלי בוחבוט
צילום: אלי בוחבוט
1 באוקטובר 2014

אם הבחנתם לאחרונה בטי שירט שחורה ועליה הכיתוב "This is a pink shirt", הירגעו. לא השתגעתם או לקיתם בעיוורון צבעים, לובש החולצה פשוט תרם לאגודה למלחמה בסרטן. החולצה נמכרת במסגרת "חולצה בוורוד" – יוזמה המצטרפת לקמפיין המודעות העולמית לסרטן שד של קבוצת החברות אסתי לאודר, ואפשר להשיגה בכל סניפי מאק ובובי בראון בארץ ובאתר האינטרנט של שור טבצ'ניק ובאתר של Time Out. "מטרת הפרויקט היא אחת והיא חשובה מכל: להזכיר לכל הנשים בישראל כי בדיקה מוקדמת מצילה חיים", אומר אורן רווח, מנכ"ל קבוצת אסתי לאודר בישראל. "השנה הפרויקט מאפשר לנשים ולגברים ללכת עם חולצה שתשמש תזכורת אופנתית לבדיקה שמומלץ לקיים. נוסף לכך, כל מי שיקנה את החולצה ירגיש שותף לפעילות האגודה למלחמה בסרטן באמצעות התרומה שתועבר בשמו".

למה דווקא חולצה, ומדוע הקמפיין פונה גם לגברים? מיכל רביד, מנהלת הפרויקט, מסבירה: "אופנה נמצאת בכל הסובב אותנו וחולצה שיש לה אמירה חזקה הקשורה לבריאות היא משהו ייחודי. העיצוב של החולצה מתאים לגברים ולנשים כאחד, וכן גם לכל ימות השנה ולשם בעצם חתרנו. שלא ניזכר בזה רק בחודש אוקטובר שהוא החודש הבינלאומי להעלאת המודעות, אלא לאורך השנה. אם חלילה מאבחנים אצל אישה סרטן שד, זה לא רק משפיע עליה אלא על המשפחה כולה, ולכן ישנה חולצה גם לגברים".

כבר 13 שנים שמתקיים בישראל קמפיין העלאת מודעות שנתי לנושא אבחון מוקדם של המחלה. במסגרת הקמפיין הדיגיטלי שמלווה את מכירת החולצות הצטלמו שירלי בוגנים, שירז טל, אורנה פיטוסי, מיכל אנסקי, השפים אביב משה, ישראל אהרוני ומאיר אדוני ועוד. הקמפיין כולל גם תחרות צילומים המזמינה את כל מי שרכש או רכשה את החולצה להצטלם איתה, או עם רקע או פריט ורוד אחר, ולתייג #חולצה_בוורוד. בסוף אוקטובר ייבחרו שלוש תמונות מקוריות וטובות במיוחד שיזכו את המצטלמים בסל ממוצרי קבוצת אסתי לאודר.

מאיר אדוני. כל הצילומים: אבי בוחבוט
מאיר אדוני. כל הצילומים: אבי בוחבוט
שירז טל
שירז טל
גל תורן
גל תורן

אפשר לרכוש את החולצה הוורודה תמורת 50 ש"ח דרך אתר Time Out או באתר של שור טב'צניק, וכן בסניפי בובי בראון ומאק