הזמן הצהוב: גיל ריבה בפאנל על מקומה של הרכילות בימינו

גיל ריבה, מהאושיות הכי רכלניות שפסעו כאן, מביט בריחוק מסוים בביצת הבידור העכשווית. בפאנל שיקיים השבוע הוא ינסה להבין: האם הרכילות הישראלית יצאה מפרופורציה?

גיל ריבה
גיל ריבה
2 בנובמבר 2014

עולם הרכילות טפטף החוצה מאז הניינטיז. מה שהחל במדורים מסוגרים, מעט מבוישים – גטו בקצה העיתון – עבר לאורך השנים מהפכה. עיתונים ואתרי אינטרנט קמו ונפלו, תוכניות המגזין התמלאו אייטמים אובר דרמטיים וגלי סרקזם באו והלכו. והיום? כאוס. הזמר המפורסם פותח את מהדורת החדשות, והסמארטפון הוא צלם הפפרצי המוכר מכולם. כל אתר אינטרנט שני חי על ידיעות קליקבייט ששואלות מה שלא חשוב לאיש, אבל כולם רוצים לדעת.

ביום שני הקרוב (3.11) יארח גיל ריבה, ששמו נרדף לכל מה שצהוב ולא רק בשל צבע שערו, פאנל מיוחד בהיכל העיר בהרצליה על התחום שממנו פרץ, אי אז בימי המדור המיתולוגי של "ידיעות אחרונות" – "שליחות קטלנית". עם מיכל ינאי, ליאון רוזנברג, רוסלנה רודינה, נטלי דדון וכתב הרכילות ערן סויסה, ינסה ריבה לתהות על קנקנה של הרכילאות בישראל ולהבין אם הגטו הנושן עדיין קיים או נדרש בכלל.

"זה ערב שמתבוסס בכל מה שנהוג לכנות בשם הגנרי 'רכילות'" מספר ריבה. "המטרה שלנו היא להבין מה קרה לרכילות בעשור האחרון – בעידן הדיגיטלי ובכלל. אני, בתור צרכן רכילות, כמעט לא מוצא מה לקרוא. אנחנו נתמקד בכמה נושאים: מה היא רכילות בכלל, מה היו הקווים האדומים שלנו, איך הם השתנו ומה חברי הפאנל מרגישים בנוגע לז'אנר".

לא קצת יומרני להגיד "פעם עשינו את זה טוב יותר"?

"זה מאוד יומרני ומאוד מתבקש. מישהו צריך להרים את הכפפה. התקשורת פשטה את הרגל בכל הנוגע לרכילות, היא איבדה את הרגישות שלה, וצריך לשים על זה את האצבע. בעידן שבו כל בעל אייפון הוא ערוץ משדר אין מבוגר אחראי. זה לא 'אומרים שהיה פה שמח' – אנחנו רוצים לבדוק מה קרה למדיה הישראלית בעשור האחרון שבו ייתכן שכל המדיה הפכה לרכילות. גם מהדורת החדשות מספקת הצצה לחיים האישיים של הפוליטיקאים והסלבריטאים. ברמה האישית, הערב הזה הוא לא חיים שכאלה. אני את החשבון שלי עם 'שליחות קטלנית' סגרתי לפני 15 שנה. אני לא זקוק להנצחה. באירוע נבדוק האם יש מקום למדר את הרכילות או שהכול כבר רכילותי".

צהוב עולה, 3.11, 20:00, היכל העיר, בן גוריון 5, הרצליה