תדהמה בעולם המוזיקה: הזמר והיוצר האגדי פרינס הלך לעולמו

ככל הנראה פרינס מת כתוצאה משפעת חמורה, אך פרטי מותו עוד בעלטה. הודעה רשמית צפויה לצאת בקרוב

פרינס. צילום: Gettimages
פרינס. צילום: Gettimages
21 באפריל 2016

הזמר פרינס נמצא היום באחוזתו שבמינסוטה ללא רוח חיים והוא בן 57. לפני פחות משבוע מטוס בו הובל פרינס נאלץ לבצע נחיתת חירום, על סמך דיווחים בעקבות שפעת חמורה בה לקה. בשל מחלתו הוא ביטל שתי הופעות באטלנטה. נכון לעכשיו טרם יצאה הודעה רשמית על סיבת המוות. נעדכן כשיהיו פרטים נוספים.

פרינס נולד במיניאפוליס ב-7 ביוני 1958 בשם פרינס רוג'רס נלסון. הקריירה המוזיקלית שלו נמשכה 35 שנה. הוא כתב מאות שירים והוציא 39 אלבומי אולפן, שנמכרו ביותר מ-150 מיליון עותקים. הוא צורף להיכל התהילה של הרוקנרול ב-2004. הוא נקרא על שם להקת הג'אז בה ניגן אביו.

בתור נער הוחתם בחברת תקליטים, וב-1978 יצא אלבום הבכורה שלו "For You". ב־192 הפך לכוכב בינלאומי עם צאת אלבומו "1999" שמכר יותר מ-15 מיליוני עותקים ברחבי העולם. הוא זכה בשבעה פרסי גראמי וגם הופיע בהפסקת הסופר-בול בשנת 2007. כמו כן, הוא זכה בפרס האוסקר על פס הקול המוזיקלי בסרט "Purple rain" ב-1985.

במהלך השנים הפך פרינס לאחד האמנים השנויים במחלוקת והמצליחים בעולם, ותקליטיו ושיריו זכו לפרסים וגם לגרסאות כיסוי רבות. השפעתו על המוזיקה המודרנית היא עצומה, בין שנות השבעים לתשעים הוא חולל מהפכות במוזיקת הפופ, הפאנק והרוק ושילב אינספור השפעות וסגנונות.

בין אלבומיו הגדולים "Purple Rain", "Dirty Mind", "Sign O' The Times" ו־"Diamonds and Pearls". רק בשנה שעברה הוציא שני אלבומים – "HITNRUN" חלק ראשון ושני.