החבר'ה הטובים והזרים

הם שוכבים על המדשאות, מסתובבים ברחבי הקמפוס, לומדים שעות על גבי שעות ובעיקר נהנים מהחיים במדינתנו. הכירו את הסטודנטים הזרים שלומדים באונבירסיטה

22 באפריל 2015

 IMG_4618

א'וו, בת 26 מסין. לומדת תואר MBA ברקנאטי.

לפני שא'וו הגיעה לישראל היא שמעה על כך שישראל אמנם ארץ קטנה אך בעלת עצמה. עתה שהיא גרה בישראל היא מוצאת אותה יותר בטוחה ממה שמתארים אותה בחדשות. א'וו אפילו מוצאת קווי דמיון בין ישראל לסין.

"ישראל היא ארץ של רוח חופשית, כיפית, בלי פוזות אבל עם מחיר מחייה גבוה. בהתחלה כשהגעתי לתל אביב הייתי הולכת לכל מקום ברגל, כי העיר קטנה בשבילי, פעם אחת אפילו הלכתי מדיזנגוף סנטר לאוניברסיטה, זה אמנם לקח לי שלוש שעות אבל נהניתי. עכשיו כבר התאקלמתי, ואפילו מרחק של 5 דקות הליכה זה כבר רחוק לי."

IMG_4626

רוני בר, בת 25 מארה"ב, תואר שני במנהל עסקים ברקאנטי וויים קיס גנסיין, בן 23 מהולנד, תואר שני בניהול ברקאנטי.

רוני נולדה בישראל, אך גדלה בארה"ב. כל קיץ הייתה מגיעה לישראל לפגוש חברים ומשפחה. רוני טיילה לא מעט בעולם, אך אהבתה שמורה לישראל.

גנסיין: "בחרתי בישראל כי: 50 אחוז תחושה טובה. 30 אחוז נשמע אקזוטי, 20 אחוז בלי סיבה ברורה. לפני שהגעתי לארץ מה שעבר בראשי – האם אני צריך להביא איתי אפוד מגן? החוויות שלי מישראל הן ספורט, מסלולי אופניים מגניבים וגלים טובים בים. עכשיו שאני חוזר הביתה, אומר לכם – שבת שלום."

IMG_4684

אמילי בישוף, בת 24 מארה"ב. תואר שני בארכיאולוגיה והיסטוריה.

אמילי מספרת, שלפני החלטתה ללמוד בארץ היא שמעה לא מעט על תל אביב. היא שמעה עליה מחברתה, שפשוט אהבה אותה.

"נכון שהמצב הפוליטי והדתי בארץ הוא לא פשוט, אבל לישראלים יש יכולת נהדרת להתמודדות עם המצב ואני חושבת שישראל היא נהדרת! אני אוהבת את האווירה, המוסיקה, המגוון התרבותי הרחב, האופנה וכמובן את האוכל. אני מגיעה ממינסוטה בארה"ב, ארץ הקור והשלג. כאן בארץ אני פשוט נהנית מהשמש ומהכיף של לגור ליד הים התיכון. אך מהחוויות שתיזכר לי מתל אביב היא הטיול שעשינו עם חברה, הלכנו לאורך החוף היפיפה של תל אביב מרמת אביב ועד ליפו"

IMG_4695

אלכסנדר הנינג, בן 28 מגרמניה. תואר שלישי בפקולטה להנדסת חשמל. 

אלכס הגיע ללמוד בישראל מגרמניה. לפני הגעתו לישראל, הוא הכיר את ישראל מהחדשות. אלכס שמע וידע מעט מאוד על תל אביב. לאחר כשנתיים בארץ, אלכס למד להכיר את ישראל לא רק מההיבט הפוליטי־מדיני ובעצם הפך לסטודנט תל אביבי טיפוסי. הוא מתגורר בשכונה הצמודה לשכונת עג'מי. אוהב לצאת לבלות, לאכול חומוס טוב ולהיפגש עם חברים. הוא אוהב את המזג אוויר בישראל, את הים, האביב הפורח והאווירה השמחה.

"בגרמניה האוויר קר והכול בצבעים של אפור, כאן אתה יוצא החוצה הכול פורח, שמש, ים, אנשים. אני מרגיש בבית בזכות האופי הליברלי של תל אביב, שיודעת לקבל בחום סטודנטים ממדינות זרות"

IMG_4632

 יפי בת 30, מניגריה, לומדת בתכנית Safaer IMBA.

 לפני שהגיעה לישראל, יפי שמעה כי לא בטוח בארצנו.

"הישראלים הם לא כאלה גרועים כמו שמציגים אותם בחדשות. ישראל התקדמה קדימה יפה מאד, למרות שחלק מהישראלים מתלוננים על הממשלה. אני אוהבת את תל אביב, עיר מגניבה, מזג אוויר טוב. החיים מעניינים בישראל. יש אנשים מאוד חביבים בישראל, אם כי יש גם כאלה שמפלים, חסרי סובלנות ואפילו גסים אבל מהם אפשר פשוט להתעלם"