יש לכם איך לעזור לחומוסיה המיתולוגית – פשוט תאכלו חומוס

כל ניגוב עוזר. מתוך עמוד האינסטגרם של "החומוס של טחינה". צילום: יח"צ
כל ניגוב עוזר. מתוך עמוד האינסטגרם של "החומוס של טחינה". צילום: יח"צ

ההורים של אחד השותפים נחטפו לעזה בידי מחבלי החמאס. משפחתו של שותף אחר חולצה אחרונה מהממ"ד בכפר עזה. מאז השבעה באוקטובר נמצאת החומוסיה השדרותית "החומוס של טחינה" במשבר שהמילה משבר קטנה עליו ועל סף פשיטת רגל. כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לעזור זה לאכול חומוס

יכול להיות שלפעמים חומוס הוא רק חומוס. במזרח התיכון חומוס הוא אף פעם לא רק חומוס. בעיירה שדרות שלפני השבעה באוקטובר, החומוס של טחינה היה מקום של שפיות ותקווה לעתיד טוב יותר, מקום שלוקח מאוד ברצינות את הסלוגן "חומוס פלאפל אהבה" שמודפס על תפריטיו. באותו יום נחטפו הוריו של אחד הבעלים השותפים של המקום, בעלים שותף נוסף שמשפחתו חולצה אחרונה מהממ"ד בכפר עזה אחרי שעורת רבות ומסויטות, והמקום עצמו עומד סגור ומסוגר כבר יותר מ-50 יום ומי יודע מתי יפתח. אם יש חומוסיה בארץ שמגיעה לה תמיכה מהציבור – הנה היא.

השותפים שמאחורי החומוס של טחינה הרימו קמפיין הדסטארט מרשים תחת הכותרת "גרגר של תקווה", ובו הם מזמינים את הציבור לרכוש מראש ארוחות בחומוסיה, בין אם בשני הסניפים הפעילים שלהם בירושלים ובבאר שבע, ובין אם כהשקעה לעתיד ליום המשמח שבו תוכל להיפתח החומוסיה השדרותית מחדש – כל זאת כדי להבטיח את הישרדותו של העסק שנלכד בלב הטרגדיה ונמצא במשבר שאי אפשר לדמיין.

התמונה המחויכת ומלאת התקווה שבראש הכתבה מגיעה כמובן מימים אחרים, כשהחומוס של טחינה היה בעיצומו של מסע להפיכתו לרשת חומוסיות ארצית והסניף התל אביבי נפתח ב-2019. לנגיף הקורונה היו תוכניות אחרות והסניף המקומי נסגר מאז, אבל בחומוס של טחינה שומרים גם היום במציאות ששורפת את הלב על וייב חיובי: המשפט "Make Hummus Not War" מתנוסס מעל הקמפיין והם מסבירים ש"המשפט הזה הוא לא מוטו ולא סיסמא, זאת דרך חיים שהטמענו בראשם של תושבי העוטף ולמען האמת, גם בבטן שלהם. כמה המשפט חזק מבחינתנו? גם כשההורים של שי סיגל בשבי החמאס והמשפחה של תומר עדס שחולצה אחרונה מכפר עזה – הם רק רוצים להחזיר לפעילות את המקום שמסמל מבחינתם תקווה ועוגן".

הם מספרים כי במהלך המתקפה נבזז גם מחסן הציוד של המסעדה בכפר עזה וכי הם עומדים על סף פשיטת רגל: "ביחד ננצח – זאת לא עוד סיסמה פוליטית. בשבילנו זאת חייבת להיות המציאות. אנחנו צריכים את התמיכה שלכם כדי לגרום לקהילה ולמסעדה שלנו לקום על הרגליים. המסעדה סגורה כבר מעל לחודש ימים ואנחנו על סף פשיטת רגל, כשהמשמעות היא שבתור תושבי העוטף אין לנו איך לכלכל את המשפחות שלנו בתקווה להצליח לחזור וליישב את האזור מחדש אחרי שהמלחמה תיגמר".

לתמוך ולאכול, לאכול ולתמוך. החומוס של טחינה (צילום: שלומי יוסף)
לתמוך ולאכול, לאכול ולתמוך. החומוס של טחינה (צילום: שלומי יוסף)

אבל למה לדבר הרבה? תאכלו חומוס. בין התשורות שאפשר לרכוש מראש במסגרת הקמפיין תוכלו להזמין החל מארוחת חומוס לעצמכם (50 ש"ח קומפלט עם שלושה כדורי פלאפל ולימונדה בריפיל), דרך מנת ספיישל שתקרא על שמכם למשך שבוע (110 שקלים), ועד אירוע חברה ל-50 איש (5000 שקלים) או תרומת חומוס לגדוד של 150 חיילים (6,500 שקלים). עד כה נאספו באמצעות הקמפיין כ-76 אלף שקלים, שהם כמחצית מהסכום המבוקש. אתם יודעים מה לעשות עכשיו, קדימה.