החופים הטובים ביותר בלוס אנג'לס

ממליבו ועד סאות' ביי: רצועת חוף ארוכה, חול זהוב ואטרקציות מרובות לכולם

חוף מליבו (צילום: shutterstock)
חוף מליבו (צילום: shutterstock)
29 באוקטובר 2013

מאז שווסקו נונייז דה בלבואה לטש עיניו אל חוף האוקיינוס השקט ב-1513, מגלה העולם עניין רב בחוף הדרומי של קליפורניה. רצועת החוף בת 40 הקילומטר ממליבו בצפון, עבור בסנטה מוניקה ויוניס, וכלה בסאות' באי – היא יחידה במינה הודות למפגש הנהדר בין מים במערב להרים במזרח. למרות תדמיתה של לוס אנג'לס כעיר של גולשים, החוף קר למדי במשך תשעה חודשים בשנה, אך ביולי ובאוגוסט הטמפרטורה בחוף היא 32 מעלות, ושלם המים 21 מעלות.

ככל שמתרחקים יותר מחוף סנטה מוניקה, שם מוזרם ביוב למים, המים נקיים יותר. אך אפילו מי סנטה מוניקה השתפרו בעקבות "פרויקט ריפוי המפרץ" (אתר www.healthebay.org).

השחייה מותרת בכל החופים של לוס אנג'לס, אך בעת זרמים חזקים וגלים גבוהים היא קשה.

החופים נפתחים רשמית בשעה 7:00 בבוקר ונסגרים ב22:00 בערב. בחופים רבים יש מקום וציוד להשכרה עבור סקי מים, רולר הוקי, רכיבה על אופניים,גלישה וכדורעף חופים. אלכוהול, חיות מחמד ועירום אסורים בחופים. מדורות מותר להדליק רק  ב-San Pedro, ב-Dockweiler State Beach, ב-Vista del Mar וב-Cabrillo Beach, וגם שם רק במקומות המיועדים לכך.

מצילים יש כל השנה. לעתים רחוקות עלול צוות המצילים להכריז על סגירתו של חוף מסוים, עקב מערבולות, כרישים או זיהום. (פרטים נוספים באתר http://beaches.co.la.ca.us).

רצועת חוף בת 40 קילומטר (צילום: shutterstock)
רצועת חוף בת 40 קילומטר (צילום: shutterstock)

להלן רשימת החופים הנבחרים, מצפון לדרום:

El matador State Beach

קטן, יפה וסלעי. אל מטדור לא נראה כחוף בים התיכון. הוא מרוחק כ9 ק"מ מצפון למליבו וכ-25 ק"מ מסנטה מוניקה, וממש סמוך לחוף זומה (Zuma, ראו בהמשך).

הגישה לחוף היא משביל תלול המרוצף חצץ, לכן נעלו נעליים ואל תביאו ציוד כבד מדי. אין כאן מצילים ושירותי חוף אחרים, אך אפשר למצוא פרטיות. אם תבואו מוקדם או תלכו מאוחר, תזכו לזריחה או לשקיעה בלתי נשכחים. אל מטדור והחופים הסמוכים לו – El Pescador  ו- La Piedraמהווים יחד את "החופים לזכר רוברט ה.מאייר" (Robert H Mayer Memorial Beaches) ושלושתם שווים ביקור.

כתובת: Around 32350,Pacific Coast Highway

Zuma Beach

בחוף זומה יש מרבד של חול המשתרע לאורך ארבעה ק"מ, המקום אידאלי לגלישת גלים, לשחייה, לכדורעף חופים, לשיזוף ולהליכות ארוכות. המים נקיים והחול מתחת לרגליים רך ונעים.

לעתים החוף הומה אדם, והגעה אליו בכביש PCH העמוס עלולה להיות אתגר קשה בסופי שבוע. יש מצילים, נוחיות ומקלחות. אפשר לאכול בדוכנים, אך עדיף להביא בסל פיקניק.

כתובת: Around 30000, Pacific Coast Highway

Malibu

החוק מתיר לציבור להגיע לכל חופי מליבו, אך לא קל למצוא את הדרך אליהם. רבים מהבתים הסמוכים להם שייכים לסלבס, הרעבים לפרטיות. החופים הציבוריים אינם יוצאים מגדר הרגיל אך הם פופולריים לשחייה, לשיזוף ולצפייה בגולשים של חוף סורפידר (Surfider Beach) המשליכים את נפשם מנגד. יש גם ברכות מלוחות, מרינות שמורות ואזורים לכדורעף חופים ולפיקניק.

הגיעו דרךPoint dume  כדי לראות את בתי הפאר של העשירים והמפורסמים, חלקם כמו עומדים ליפול בכל רגע מראשי הצוקים.

כתובת: Around 23050 Pacific Coast Highway

חוף מליבו (צילום: shutterstock)
חוף מליבו (צילום: shutterstock)

Santa Monica State Beach

החוף הגדול, המשתרע לכל אורכה של סנטה מוניקה, הומה בדרך כלל ומקרין אווירת פסטיבל. האטרקציה הגדולה ביותר היא רציף סנטה מוניקה (נמצא במפלס הגובה של Colorado Avenue) – רצועה באורך של שלושה גושי בניינים, המלאה בשעשועי לואו-טק מלאי אנדרנלין: רציף דיג, מוזיקה לריקודים בערבי הקיץ, מגדת עתידות, משחקי יריד, גלגל נדנדות ועוד.

Venice Beach

טעם קיומו של חוף וניס הוא צפייה באנשים. קפצו אל זרם הפוסעים בטיילת העץ, אפשר ברולרבליידס או באופניים, צפו במשחק כדורעף חופים או כדורסל (או שחקו בעצמכם), או חלצו את העצמות בחוף השריר (Muscle Beach).

וניס ביץ' (צילום: shutterstock)
וניס ביץ' (צילום: shutterstock)

Manhattan Beach

חוף מנהטן נמצא מדרום ל-LAX ונראה כאילו יצא זה עתה מגלוית נוף של חוף קליפורניה. יש כאן מים נקיים, חול החורג מתחום האתר, רציפים קטנים וכל סוגי הפעילות: כדורעף חופים (כל שנה באוגוסט מתקיים טורניר כדורעף חופים), שיט ושבילים להליכה,לאופניים ולגלגיליות. המקום טבול כולו בקסם, והמבקרים יכולים לשחות, לעשות פיקניק ולהתחמם בשמש מול דייגים זרים מקומיים. גם הגלים לא רעים.

Huntington State Beach

כ-20 קילומטר מדרום ללונג ביץ. האטרקציה העיקרית היא גלישה, כי למקום מתנקזים זרמים מכיוונים שונים היוצרים גלים גבוהים והחוף הומה פחות מחוף הגולשים של מליבו.

חופים לגייז

רבים מחופי דרום קליפורניה הם גיי פרנדלי, והשלושה שלהלן הם הטובים ביותר:

Laguna Beach

חוף הגייז נמצא מעבר למזח. עקבו אחר דגל הגאווה. הנסיעה מלוס אנג'לס ארוכה, אך המים נקיים והחוף חם. (כתובת: PCH off, כ-45 ק"מ מדרום ל-Long Beach).

אחרי הביקור בחוף נסו את Boom Boom Boom  (כתובת: S 1401Coast Highway, אתר: www.boomboomboom.com) שבו אפשר לרקוד, לשתות ולפגוש הרבה גייז.

Venice Beach

חוף הגייז במפגש של Windward Avenue עם החוף, מעבר לקיר מתחת ל-Muscle Beach אסור להחמיץ את Roosterfish האגדי. (כתובת: 1302 Abbot Kinney Boulevard אתר: www.roosterfishbar.com)

Will Rogers State Beach

חוף שיט חינמי, מלא גייז שמשחקים כדורעף, פתוח עד השקיעה. (כתובת: PCH, כ-3 ק"מ מצפון ל-Santa Monica Pier, מול Beach Club).