8 יעדים זולים ושווים לחופשה בחו"ל

פורטו, פורטוגל (צילום: Shutterstock)
פורטו, פורטוגל (צילום: Shutterstock)

בלי לשבור קופת חיסכון ובלי להתכלב: אלה הערים הזולות ששווה לטוס אליהן, כולל המלצות על מלונות ומסעדות שלא תרצו לפספס

27 ביוני 2018

אתם עובדים קשה וחם לכם, ונמאס לראות את אותם הפרצופים המזיעים כל הזמן. אנחנו קולטים, הגיע הזמן להתאוורר. לכן מצאנו את הערים הזולות והכיפיות של הקיץ, כאלו שתוכלו לממן את השהייה בהן באמצעות סבלוט החדר התל אביבי שלכם לתיירים שהקיץ הישראלי קוסם להם משום מה. בכל עיר זרקנו המלצה חמה על מקום לינה שלא יעלה יותר מ־50 אירו ללילה, מקום אחד שווה לצאת אליו או לאכול בו ואירוע אחד שחבל לפספס.

עוד כתבות מעניינות:
ששש, זה סוד: החופים הכי יפים שהישראלים לא מכירים
לטוס לחו"ל עם הילדים: 5 המלצות – וכל מה שחשוב לדעת
תנו לעצמכם ליפול בשבי: 5 המלצות אלטרנטיביות למטייל בהודו

1. אודסה, אוקראינה

עיר נמל ונופש לחופי הים השחור עם המון אופציות תרבותיות, בילויים סוערים והיסטוריה יהודית מפוארת. זמן טיסה: 2:45 שעות.
להזמנת טיסה זולה לאודסה עם טיים אאוט טיסות >>

איפה לישון?

מלון Wellotel Odessa. המלון ממוקם בלב העיר, לא רחוק מהאטרקציות המרכזיות כמו מדרגות פוטיומקין, חוף לנזהרון, הדולפינריום, שוק פריבוז והקטקומבות המפורסמות של אודסה (רשת מנהרות מטורפת, רק לא לצורכי טרור). המלון מציע חדרים גדולים ומפנקים במיוחד לזוגות, עם מיטות נוחות ופסיליטיז בסטייל של אירופה עם מחירים בסטנדרט של מזרח אירופה.
להזמנת המלון

איפה לבלות?

איתקה ביץ' קלאב. ברובע ארקדיה שבנמל, חצי שעה ממרכז העיר, רוחשת סצנת חיי הלילה באודסה. ביום תמצאו כאן ריזורט מהמם עם בריכה להתערטל בה, ומרגע שהשמש שוקעת הופך איתקה למועדון עם מוזיקה מרימה והופעות חיות, המעוצב בסגנון הריסות יוון העתיקה כמתבקש משמו.

Itaka Beach Resort and Night Club, Arkadia Beach, 4, Odessa

Port

מועדון אנדרגראונד מעוצב בווייב שעושה חשק לפורענות. נמצא במרכז העיר ומציע מוזיקה אלקטרונית עם מערכת סאונד מעולה שמושכת מדי פעם גם ביקורים של די.ג'ייז בינלאומיים לעמדה.

Port, Primorskaya 47/2, 65000 Odessa

אודסה. צילום: שאטרסטוק
אודסה. צילום: שאטרסטוק

2. איסטנבול, טורקיה

העיר העצומה ששוכנת על שתי גדות הבוספורוס – באירופה ובאסיה – היא יעד חלומי לאוהבי אוכל, בילויים, בני אדם, חתולים וחמאמים. זמן טיסה: 2:15 שעות.
להזמנת טיסה זולה לאיסטנבול עם טיים אאוט טיסות >>

איפה לישון 

בדירה ב־Kumbaracı Suites. שכונת בייאולו (Beyoğlu), הברוקלין של איסטנבול, היא מקום מעולה להתמקם בו. במרכז השכונה עוברת שדרת איסתיקלל, מדרחוב מלא בבתי קפה, מסעדות, ברים, חנויות ומועדונים, ובקרבתה אטרקציות החובה בעיר כמו מגדל גלאטה וכיכר טקסים.
להזמנת הדירה

איפה לאכול

ברובע קדיקוי (Kadikoy) שאליו מגיעים במעבורת נמצא השוק הכיפי של הרובע. ובמסעדת Ciya יש קבב למות בשבילו, או לפחות לחצות לצד האסייתי של העיר בשבילו.
Ciya, Caferağa Mahallesi, Güneşli Bahçe Sk. No:43, 34710 Kadıköy/İstanbul

איסטנבול. צילום: שאטרסטוק
איסטנבול. צילום: שאטרסטוק

3. קרקוב, פולין

העיר השנייה בגודלה בפולין היא מרכז מורשת עולמי של אונסק"ו עם ארמונות נוצצים, סצנה קולינרית פורחת וריכוז יוצא דופן של אמנות ואופנה עכשוויים. זמן טיסה: 3:40 שעות.
להזמנת טיסה זולה לקרקוב עם טיים אאוט טיסות >>

איפה לישון

בדירת Airbnb של יאצק – דירה מוארת ומעוצבת עם פרקט בכל הבית, ממוקמת בין מרכז העיר לרובע היהודי קז'ימיר, שהוא חלק מהותי מהחוויה בעיר. בקראקוב מומלץ לישון בדירות במרכז או ברובע היהודי אפילו שגם המלונות נורא זולים, פשוט כי כמעט כל דירה מעוצבת בטירוף וחלקן גם כוללות סאן רוף ופינות חמד שנראות כאילו נגזרו מקטלוג של איקאה.

קרקוב בפולין. צילום: שאטרסטוק
קרקוב בפולין. צילום: שאטרסטוק

איפה לאכול

Kuchnia U Babci Maliny, בר מלקזי, או מילק בר – זהו הכינוי של מעין מסעדות פועלים הפזורות ברחבי העיר, שריד מהתקופה הקומוניסטית, שנראות כמו חדר אוכל של קיבוץ, רק יפה יותר. את האוכל מזמינים ממאמות פולניות עם סנדלים וגרביים והן צועקות כשמוכן, ואם אתם בעניין של מרק עוף, פירוגי, קומפוט, ורוסקי עם גבינת שמנת ובצל מטוגן, זה סופר טעים וגם זול בצורה לא סבירה.

Kuchnia U Babci Maliny, Ulica Slawkowska and 38 Ulica Szpitalna. 17, Kraków, Poland

4. לייפציג, גרמניה

נסיעת רכבת קצרה מברלין תיקח אתכם לאחת הערים היפות בגרמניה, ששאריות מהמשטר הקומוניסטי עדיין מורגשות בה. זמן טיסה: 4:30 שעות לברלין ועוד שעה ורבע ברכבת.
להזמנת טיסה זולה לברלין עם טיים אאוט טיסות >>

איפה לישון

Hotel Leipzig City Nord by Campanile. זהו מלון הנמצא במרחק 10 דקות ממרכז העיר. יש גם לא מעט אפשרויות ב־Airbnb בפחות מ־50 אירו ללילה, אבל אנחנו אוהבים ארוחות חינם, ובמלון יש ארוחת בוקר עשירה וטעימה ממש.
להזמנת המלון

איפה לאכול

Chumumi – תל אביב מתחילה ליהנות מפריחת המטבח הווייטנאמי, אבל בינתיים אפשר להתענג עליו בחו"ל, והרי ידוע שהכי קרוב לווייטנאם זה גרמניה, תבדקו במפה. מעבר להיצע המנות המסורתיות המעולות ומרקי הפו המנחמים גם בקיץ, המסעדה הזו מעוצבת נורא יפה ומתהדרת בהיצע משקאות עם רכיבים מסקרנים כמו כריזנטמות ופולי סויה צלויים.

Chumumi, Zschochersche Str. 50, 04229 Leipzig, Germany

איפה לבלות

IFZ, Institut Fuer Zukunft – המועדון בעל השם המחרמן "המוסד לעתידנות", או בקיצור IFZ, הוא הילד החדש יחסית בסצנת הבליינות בלייפציג. זה המקום להתענג על קצת טכנו כועס והאוס אפל.

IFZ, An den Tierkliniken 38-40, 04103 Leipzig, Germany


לייפציג. צילום: שאטרסטוק

5. פורטו, פורטוגל

אם מיציתם את ההייפ סביב ליסבון זה הזמן להמשיך לעיר הצפונית היפהפייה והרגועה של פורטוגל, שהיא מוקד עלייה לרגל לחובבי אדריכלות. זמן טיסה: 6 שעות לליסבון ועוד שעתיים וחצי ברכבת לפורטו.
להזמנת טיסה זולה לליסבון עם טיים אאוט טיסות >>

איפה לישון

By the River Guesthouse – חדרים קטנים אך מוארים ובוהקים מלובן בבניין טיפוסי וצבעוני עם חצר שקטה. המלון ממוקם על שפת הנהר ובמרחק הליכה של כ־15 דקות ממרכז העיר, וניתן גם לשכור אופניים ליום ולרכוב באזור.
להזמנת המלון

פורטו. צילום: שאטרסטוק
פורטו. צילום: שאטרסטוק

איפה לאכול

Antunes – המטבח המקומי בפורטו נע על הטווח שבין מנות דג קוד לחזיר ובאמצע כמה וריאציות על תפוחי אדמה. במסעדה המקומית הזאת באזור באישה הביאו את המנות האלה לדרגת שלמות ולאכול בה יעלה מקסימום 20 אירו, מבלי לוותר על יין הבית שהוא חובה שלכם לעצמכם.

Antunes, R. do Bonjardim 525, 4000-126 Porto, Portugal

6. בודווה, מונטנגרו

חוף הים האדריאטי במונטנגרו והעיירות העתיקות שלאורכו הם יעד חדש יחסית לישראלים. מזג האוויר המושלם והנופים עוצרי הנשימה מצדיקים את הביקור. זמן טיסה: 3 שעות.
להזמנת טיסה זולה לבודווה עם טיים אאוט טיסות >>

איפה לישון

דירת סטודיו ב־Radović Apartments. בעיר בודווה, עיר עתיקה מימי הביניים שהיא המרכז התיירותי ומרכז הבילויים של מונטנגרו, אפשר למצוא שלל מקומות לינה זולים, והדירה הזו ספציפית מתאימה לזוגות. היא נמצאת במרחק הליכה מהחוף של בודווה, מברים ומועדונים ומפארק המים. מי לא אוהב דרינק על אבוב?
להזמנת הדירה

מונטנגרו. צילום: שאטרסטוק
מונטנגרו. צילום: שאטרסטוק

איפה לבלות

Top Hill. המועדון שנבחר ב־2012 לטוב ביותר במונטנגרו הוא סופר קלאב המסוגל להכיל כ־5,000 בליינים. אם ההמוניות לא מרתיעה אתכם הוא מציע ליינים מוזיקליים משתנים של מוזיקה בלקנית, פופ ודאנס.

Top Hill, Topliski Put B.B, Budva, 85 312

7. טיראנה, אלבניה

פחות משלוש שעות מתל אביב נמצאת הבירה האקלקטית הזאת, שיש בה הרבה מתעשרים חדשים וגם כוס בירה בארבעה ש"ח ויותר בונקרים ממה שנדמה לכם. זמן טיסה: 2:55 שעות.
להזמנת טיסה זולה לטיראנה עם טיים אאוט טיסות >>

איפה לישון

מלון Tirana Apartments. במרחק כמה פסיעות מכיכר סקנדרבג המרכזית ומהבונקר השווה בעיר Bunkart, במדינה עם הכי הרבה בונקרים (750 אלף בונקרים!), שוכן מלון דירות סטודיו מעוצב עם רצפת פרקט חמימה, מטבחון, מרפסת ומיטה עצומה. האמת, יש מלא מקומות שווים כאלה בטיראנה.
להזמנת המלון

טיראנה באלבניה. צילום: שאטרסטוק
טיראנה באלבניה. צילום: שאטרסטוק

איפה לבלות

קומיטטי kafe muzeum Komiteti. הבר ההיפסטרי הזה הוא גם המקום לשתות את המשקה המקומי ראקי וגם המקום ליהנות מקצת יצירות אמנות אלבניות מקוריות מהתקופה הקומוניסטית ולרצות לגנוב את כולן. אם אתם פחות בקטע של ראקי, בבר יש מגוון גדול של משקאות מכל רחבי אלבניה.

Komiteti – Kafe Muzeum, Rruga Fatmir Haxhiu, Tiranë, Albania

8. טאלין, אסטוניה

עיר עתיקה מכושפת, פאבים היסטוריים, סצנה היפסטרית מפתיעה ומעבורת שתיקח אתכם להלסינקי בתוך שעתיים. זמן טיסה: 6 שעות (עם עצירה).
להזמנת טיסה זולה לטאלין עם טיים אאוט טיסות >>

איפה לישון 

בדירת Airbnb של מרט – דירה צבעונית ויפהפייה המתאימה לשניים עד ארבעה אנשים וממוקמת מרחק הליכה מהעיר העתיקה שהיא המוקד התיירותי המרכזי בטאלין. היתרון בדירה הזו היא שניתן לשכור דרכה רכב תמורת 15 אירו, אבל גם אופניים יספיקו לכם כדי לדווש אל סמטאות העיר העתיקה שבהן אין כמעט כלי רכבים.

Cozy and comfortable – near center!

טאלין. צילום: שאטרסטוק
טאלין. צילום: שאטרסטוק

איפה לאכול

Sesoon, אין כאן מנה שמחירה יותר מ־10 אירו, ובשונה משאר המסעדות בטאלין, יש כאן הרבה דברים שירצו את הסועדים הצמחונים. התפריט עונתי ומשתנה, אבל ההמלצה העיקרית היא להזמין לפחות סלט אחד ולחגוג על מנות יפות באיכות שעולה הרבה מעבר למחיר שלהן.

Sesoon, Niine 11, 10414 Tallinn, Estonia