מסתכלים לשמש בעיניים: 8 דברים שכנראה לא ידעתם על Ray-Ban

80 שנה שאנחנו רואים את העולם דרך עדשות המשקפיים של Ray-Ban. נשיאים וסלבריטאים לא זזים בלעדיו והוא בכלל התחיל כמותג לטייסי קרב. כל מה שצריך לדעת על המותג

מה, לא ידעתם? צילום: שאטרסטוק
מה, לא ידעתם? צילום: שאטרסטוק
26 ביוני 2018

מעלה, מעלה, מעלה

משקפי השמש הראשונים והאיקוניים של Ray-Ban המכונים "משקפי טייסים" אכן יוצרו לטייסים אמריקאים. המותג הושק בשנת 1937 בעקבות סגן ג'ון מקארדי שהתלונן על פגיעה בראייה בשחקים. צורת הטיפה של העדשה שהפכה עם השנים לסימן ההיכר של המותג, נועדה לספק הגנה מרבית על אזור העיניים, והעדשה המדורגת אפשרה לטייסים לראות למרחק מבלי להסתנוור.

עבור טייסים אמריקאים – ספיישל. צילום: יח"צ
עבור טייסים אמריקאים – ספיישל. צילום: יח"צ

עולם בעקבות השמש

דגם האבטיפוס המקורי של Ray-Ban היה עשוי פלסטיק בשילוב עדשות זכוכית ירוקות. הצבע הירוק נועד ליצור קונטרסט לגוונים הכחולים והלבנים בשמים שטופי השמש. הפלסטיק הוחלף במהירות במתכת דקה ובגוון הזהב המזוהה עם המותג.

האב טיפוס המקורי. צילום: יח"צ
האב טיפוס המקורי. צילום: יח"צ

>> מה מרכיבים לאן? הסיטואציות שיפה להן משקפי שמש
>> את הפקת האופנה המהממת הזו כדאי שתנסו בבית
>>חג למשקפופרים: Ray-Ban נכנסת לתחום האופטיקה

טוויסט מעוגל

אחד הדגמים המשונים והמיוחדים ש־Ray-Ban עיצבו נראה בסרט ״פחד ותיעוב בלאס וגאס״ על פניו של ראול דיוק (ג'וני דפ). לדגם קראו Kalichrome Shooter והוא נראה כמו משקפי הטייסים המוכרים, עם טוויסט קטן – חור מעוגל במרכז הדגם שעוצב כביכול כדי לשמש מקום להניח בו סיגריה.

הסתנוורנו

בחירת השם "Ray-Ban" קשורה לסיבה בגללה הוא הושק – חסימת קרני השמש המסנוורות. המשמעות המילולית היא כמובן "להחרים את קרני השמש".

רואים כוכבים

משקפי Ray-Ban עיטרו פנים של אינספור סלבריטאים לאורך השנים – על המסך ומחוצה לו. המפורסמים ביותר הם אודרי הפבורן ב״ארוחת בוקר בטיפני'ז״, ג'ון בלושי ודן אקרויד ב״אחים בלוז״ וטומי לי ג'ונס וויל סמית' ב״גברים בשחור״.

האחים בלוז. צילום: שאטרסטוק
האחים בלוז. צילום: שאטרסטוק
גברים בשחור. צילום: שאטרסטוק
גברים בשחור. צילום: שאטרסטוק

קרוז אפקט

סרטי האקשן של טום קרוז ידועים בפרגון מסיבי למותג האהוב עליו. ב־1983 הוא הרכיב את דגם ה־Wayfarer בסרט "שעשועים מסוכנים" ואת דגם ה־Aviator בסרט "אהבה בשחקים" שלוש שנים אחר כך. אחרי שני הסרטים האלה המכירות של המותג קפצו ביותר מ־50 אחוז. כבוד.

טום קרוז. צילום: שאטרסטוק
טום קרוז. צילום: שאטרסטוק

היזהרו מחיקויים

כמו כל מותג מוביל, גם ל־Ray-Ban חיקויים וזיופים רבים בשוק. למעשה מכירה לא חוקית של משקפי Ray-Ban נחשבת לעברה מעוגנת בחוק. כך או כך, מכורי ה־Ray-Ban האמיתיים מביניכם לא יתפשרו על פחות מהמקור ממשווקים מורשים. גם אנחנו יודעים לזהות מתי זה אמיתי ומתי לא.

הכוכב של משקפי השמש

שני הדגמים הנמכרים ביותר של Ray-Ban ברחבי העולם הם דגם הטייסים ודגם ה־Wayfarer. האחרון נחשב לדגם הנמכר ביותר בהיסטוריה של משקפי השמש, וככזה, קיבל
ה־Wayfarer חידוש רענן במגוון צבעים.

הכוכב העולה. צילום: יח"צ
הכוכב העולה. צילום: יח"צ

מוזיקה, סאנשיין

Ray-Ban מזוהה עם עולם המוזיקה מאז ומתמיד – דגמים של המותג היו אהובים במיוחד על בוב דילן, הרולינג סטונס, אריק קלפטון, מייקל ג'קסון ורבים אחרים. בשנים האחרונות מקיימים ב־Ray-Ban  פרויקטים מיוחדים התומכים בלהקות וזמרים צעירים, המותג אף מרים מגוון פסטיבלי מוזיקה ברחבי העולם, אחד מהם אפילו קרה כאן בארץ בשנת 2016.

פסטיבלים בחסות ריי באן. צילום: יח"צ
פסטיבלים בחסות ריי באן. צילום: יח"צ