אבא שלך גנדרן? הפריטים שכל גבר צריך בארון

טי שרט, אספדרילס, משקפי שמש ועוד - אספנו עבורכם את כל מה שחובה שיהיה בארון הגברי של הג'נטלמן העירוני הקיץ (ובכלל)

משקפי שמש של LHOTSE
משקפי שמש של LHOTSE

פשתן

פשתן הוא הבד המתאים ביותר ליולי־אוגוסט הישראליים. השימוש בו נעשה עוד ביוון העתיקה, וחלוציו המודרניים היו פליטים הוגנוטים שברחו מצרפת הקתולית אל האיים הבריטיים והפכו את בלפסט, צפון אירלנד, לאימפריית ייצור פשתן לביגוד ולשאר אביזרים ביתיים. חולצות מכופתרות יכולות להספיק, אבל יגדיל לעשות מי שירכוש חליפה שלמה (מושלם לחתונות קיציות באווירה קולניאליסטית).

ז'קט פשתן של אסוס. 85 פאונד
ז'קט פשתן של אסוס. 85 פאונד

 

אספדרילס

נעל קטלונית שמקורה בהרי הפירנאים, עשויה כותנה או קנבס וסוליה מבד חבלים. האספדרילס הפכו מנעלי פועלים לפריט אופנה עילית, ואפשר לנעול אותן גם עם ז'קט קיצי ומכנסי צ'ינו וגם כתחליף לכפכפים (בהנחה ובתקווה שלעולם לא תלכו עם קרוקס, רחמנא ליצלן). אנחנו נעדיף את המקור של חברת Castaner המייצרת את הנעליים האלה בקטלוניה מ-1927.

אספדרילס של Castaner
אספדרילס של Castaner

 

משקפי שמש

בישראל מרכיבים משקפי שמש רוב ימות השנה, ולכן כדאי להשקיע מאמץ במציאת הדגם הנכון. אמנם זוג של רייבן יעבדו תמיד, אבל לגבר המחפש מראה ייחודי ואלגנטי יותר נמליץ על משקפי LHOSTE של CEBE או על זוג של המותג הבריטי Prism של המעצבת אנה לאוב (גילוי נאות: היא אחותו הקטנה של אחד מחבריי הטובים).

משקפי שמש של LHOTSE
משקפי שמש של LHOTSE

 

צ'ינו

צ'ינו הם מכנסיים עשויים כותנה עמידה וקשיחה (הנקראת, מן הסתם, צ'ינו). אפשר להשיג בכל צבע אפשרי אבל רצוי בכחול צי, חאקי, בז' ו/או חרדל. עקרונית ג'נטלמן לא לובש ביומיום מכנסיים קצרים, אבל למי שמוכרח רצוי להצטייד בזוג מכנסי צ'ינו קצרים, מחויטים, המגיעים עד הברכיים בקריצה למראה החלוצי.

צ'ינו של אסוס. 35 פאונד
צ'ינו של אסוס. 35 פאונד

 

נעלי סירה

נעלי הסירה המודרניות הומצאו ב-1935 על ידי פול א' ספרי מניו הייבן, קונטיקט, שקיבל השראה כשהבחין שהכלב שלו לא מחליק על סיפון היאכטה. המותג האמריקאי ספרי טופ סיידר נחשב ליצרן המקורי, אבל גבר מעודכן יעדיף את אלו של המעצב היפני יוקי מטסודה ואת המותג Yuketen (המייצר לפי השיטות המקוריות במיין, ניו אינגלנד).

נעלי סירה של יוקטן. 340 דולר במר פורטר
נעלי סירה של יוקטן. 340 דולר במר פורטר

 

ז'קט לא מחוייט

אולי לא הדבר שהישראלי הממוצע צריך בשרב של יולי־אוגוסט, אבל בערב אביבי או סתווי זה מדויק. ב"לא מעוצב" הכוונה לז'קט ללא פדים ושאינו נראה יותר מדי תפור על הגוף. רצוי מבד קל של טוויל או סירסאקר. מומלץ, למי שיכול, לקנות את הז'קטים של בית האופנה הניו יורקי אינג'נירד גרמנטס (Engineered Garments).

ז'קט של אנג'נירד גרמנטס. 492 דולר
ז'קט של אנג'נירד גרמנטס. 492 דולר

 

טי שירט

על הגלגולים ההיסטוריים של הטי שירט אפשר לכתוב ספר שלם. כאן נספר רק שהיא התפתחה מגטקס של חתיכה אחת, צי ארצות הברית גזר אותה מהמכנסיים והשאר היסטוריה. טי שירט קלאסית עשויה כותנה מתפירת ג'רזי, וכדאי להשיג חולצה לבנה וחולצה אפורה של היצרנית האמריקאית המקורית, Velva Sheen, שייצרה אותן עבור צבא ארצות הברית.

טי שרט לבנה של וולווה שין. 34 דולר בסטיבן אלן
טי שרט לבנה של וולווה שין. 34 דולר בסטיבן אלן

 

חולצת פולו

לקוסט הוא המקור ואחריו מחרה מחזיק פרד פרי (מותג ששמו תמיד נקשר בתת תרבות בריטית כזו או אחרת, עד שנעשה סמל סטטוס של זמרים מזרחים). לולי דמסתפינא הייתי ממליץ על דגם הריביירה של המותג הבריטי סאנספל (Sunspel). בכל זאת, הם עושים את זה מאז 1860 והמחיר הוא כמובן בהתאם (ובליש"ט).

חולצת ריביירה של סאנספל. 90 דולר במר פורטה
חולצת ריביירה של סאנספל. 90 דולר במר פורטה

 

חולצת הוואי

חולצות ההוואי הראשונות נתפרו משאריות של בד הקימונו ויוצרו בתחילת שנות ה-30 על ידי המהגר הסיני אלרי צ'אן, סוחר בדים שהחזיק חנות בוואייקיקי, הוואי (איך לא?). רוב בתי האופנה של היום מייצרים דוגמה משלהם, אבל ג'נטלמן יעדיף תמיד את המקור של חברת Sun .Surf

חולצה של סאן סרף. 175 דולר (באיביי)
חולצה של סאן סרף. 175 דולר (באיביי)