אופנת הקיץ לגברים שואפת השראה מדמות המאהב הלטיני

הכינו את האגן: הטרנד החם ביותר הוא זה של המאהב הלטיני. רמזים על פיתוי? סי, סניור!

אופנת הקיץ של הנטש מאן
אופנת הקיץ של הנטש מאן

עם בוא הקיץ, האסוציאציה הראשונה שעולה במוחו של הג'נטלמן העכשווי היא של המאהב הלטיני. סוג של אירוניה היסטורית. "המאהב הלטיני" המתועד הראשון, כלומר האיש שהכינוי הזה נטבע עבורו, היה השחקן ההוליוודי רודולף ולנטינו, מגיבורי התרבות הגדולים ביותר בחצי הראשון של המאה ה־20. נשים בכל העולם היו מאוהבות בו וראו בו ארכיטיפ של הגבר הרומנטי. "מפתה באופן מנצח" אמרה אישה אמריקאית בריאיון רחוב ב־1922, "ששם בצד את ההתעלסות עם הבעל או החבר הממוצע ופוטר אותה כדבר מה מאולף, שטוח וחסר תשוקה". מנגד, הג'נטלמנים של אותם ימים סלדו מולנטינו. הגברים בזו לשיער המשוח לאחור במנה נדיבה של ברלנטין, את הגרדרובה שלו שנתפסה בעיניהם מצועצעת מדי, את האופן שבו אהב נשים. הגברים של אותם ימים של בין המלחמות העריצו כוכבים כמו דגלס פיירבנקס, סמל לבחור הטוב. אבל כבר אז התחילה להיסדק העוינות הזו. גברים אולי העריצו את פיירבנקס אבל מהר מאד רצו להראות כמו ולנטינו.

הקיץ הזה המראה הלטיני עשה קמבק חסר תקדים. הן הדוגמנים על המסלולים והן באי שבועות האופנה האחרונים בניו יורק, לונדון, פריס ומילאנו- כולם לקחו השראה כלשהי מהמראה הלטיני. באתרי האופנה השונים כבר הדביקו לתופעה שם מסחרי "לטינו ג'ו". מה הוא בדיוק "המראה הלטיני"? לאף אחד אין תשובה חדה וברורה ומנעד ההשפעות רחב; המאהב הלטיני הוא גם דרום־אמריקאי וגם מארצות דרום־אירופה הים תיכוניות ובהתאם ההשפעה של המראה על הקיץ הנוכחי. אבל קודם כל, הנקודה הישראלית; תל אביב היא עיר ים־תיכונית ולכן חלק מהטרנד כבר הגיע לעיר באופן טבעי. למותגים רבים הנמכרים בארץ יש פריטים דומים לאלו שנזכיר לעיל: חולצות מכופתרות בהדפסים פרחוניים צבעוניים, מכנסיים בצבעי פסטל, כובעי פנמה ודומיהם. ב"אמור" של דנה בר דיין מוכרים חלק מהפריטים שמיד נרחיב בהם את הדיבור.

הו ולנטינו. צילום: GettyImages
הו ולנטינו. צילום: GettyImages

חשוב לזכור: הטרנד הזה מתאים מאד לאקלים הארצישראלי ולכן כדאי לגבר התל אביבי המוקפד לבדוק את הנושא. אצל דולצ'ה וגאבנה למשל, ההשפעה הייתה בעיקר ספרדית אבל המוזה הייתה התרבות הלטינית בכללותה. אפשר היה למצוא שם מחוות ברורות ומידיות לסטייל של הטוררו והמטאדור של מלחמות השוורים עם חליפות משי בצבעים עזים, עניבות דקות וחולצות מלמלה לבנות. בביגוד הספורטיבי יותר בלטו הדפסים פרועים בצבעוניות מוגזמת. אבל, שעה שדולצ'ה וגבאנה העניקו לכל טרנד "הלטינו ג'ו" איזה נופך מעט פארודי, הרי שמעצבים אחרים נתנו לו פרשנות שונה לגמרי.

אחד ממובילי הטרנד הלטיני בקיץ הזה הוא המעצב אלקסיה הנטש, יליד ברזיל הפועל בגרמניה. קולקציית "לה קנטינה" (לא ידוע על קשר משפחתי למסעדה של ג'ו בשדרות רוטשילד) של בית האופנה שלו "הנטש מאן" קיבלה את השראתה דווקא מלילות הקיץ המיוזעים של דרום־אמריקה: כובעי פנמה, פרשנויות חדשות לחולצת הגוויברה הקובנית, חולצות בהדפסים פרחוניים ואווירת סיגרים ורום מג'מייקה. המעצב אדריאן סובאג' השתמש בהדפסי וינטג' של בולים קובינים וברשת טופ־מן שילבו את טרנד המראה הלטיני עם הטרנד הכללי של החזרה אל שנות ה־70.

מוי סקסי! אופנת הקיץ של הנטש מאן
מוי סקסי! אופנת הקיץ של הנטש מאן

 

מי שבלט בשבוע האופנה בלונדון כאחד הפרשנים המעניינים ביותר של ה"לטינו ג'ו" הוא המעצב הבריטי אוליבר ספנסר. מצד אחד התייחס ספנסר בקולקציה שלו לקרנבל של ריו עם הרבה הדפסים צבעוניים וחולצות רחבות. מצד שני, ספנסר טען שקיבל השראה בעיקר מאידיאל היופי המינימליסטי של גדול הארכיטקטים המקסיקנים במאה ה־20, לואיס בראגן, מי שאמר פעם ש"חיים שנגרע מהם יופי אינם ראויים להקרא אנושיים".