אנחנו בקרוז

חברות האופנה מנצלות את הזמן המת שבין טפטופי הקולקציות החדשות והציפייה לשבועות האופנה כדי להשיק קולקציות קפסולה של שיתופי פעולה חיצוניים. הנה שלוש שוות במיוחד

מוניקה קרוז לאייג'נט פרובוקטור
מוניקה קרוז לאייג'נט פרובוקטור
25 באוגוסט 2013

פנלופה ומוניקה קרוז לאייג'נט פרובוקטור

בניגוד לרוב שיתופי הפעולה בין חברות אופנה מבוססות למעצבים חיצוניים, שבהם האורחים לקולקציה מעלים את רף העיצוב והייצור ועל כן גם את דרגת המחירים, חברת ההלבשה התחתונה אייג'נט פרובוקטור שכרה את שירותיהן של פנלופה ומוניקה קרוז דווקא בשביל לייצר קו־בת נגיש וקליל יותר מזה של קולקציות הקבע העונתיות של הבית. בתחילת החודש הושקה הקולקציה הראשונה שעיצבו השחקנית הספרדייה ואחותה הצעירה עבור החברה ,L'AGENT האיקונית תחת השם שבאסטרטגיה שיווקית מעניינת תימכר אך ורק באתר הקמעונאות המוביל נט־א־פורטר ולא באתר הבית או בחנויות החברה. הדגמים שהושקו הם אכן מתוחכמים פחות וקלים יותר ללבישה ולרכישה מאשר הקו הראשי של החברה, עם התמקדות על תחרות בדוגמאות של נקודות ופרחים, גזרות בסיס של תחתוני מיני וחזיות בלקון. כמה עיצובים מרגשים יותר, שנקראו על שמה של פנלופה, מפלגים את הדגמים למשטחי צבע של שחור וניוד שמייצרים על הגוף מראה מתעתע. את השקת הקולקציה ליווה סרטון פרסומת שביימה קרוז, שבו מתארח בעלה חוויאר ברדם וכן אחותה ושותפתה לעיצוב שבעת הצילומים שהייתה בהריון מתקדם, והיוותה את האלטרנטיבה היחידה לגוף דוגמנית הלנז'רי הטיפוסית, שאותו הבטיחה קרוז לערער טרם השקת הסרט והקולקציה,כנראה לשווא.

הכינו את הממחטות – סרטון הקולקציה שביימה פנלופה קרוז (אזהרה: זה מה-זה חם):

ראף סימונס לפרד פרי

שיתוף הפעולה בין מותג המורשת הבריטי לאחד המעצבים המשפיעים והמרתקים של עולם האופנה בעת העכשווית החל כבר ב־2008, ולאחר הפסקה של שתי עונות שב למדפי החנויות בעונת הקיץ האחרונה. מתחילת הדרך לא היה דבר מאולץ באיחוד הכוחות בין המותג הנגיש יחסית לרגישות האופנתית הגבוהה של סימונס – אולי משום שהמעצב העומד היום בראש בית האופנה הפריזאי של דיור החל את הקריירה העשירה שלו ממחקר של תרבויות נגד צעירות, תחום שבו הוא מוסיף להתעמק עד היום בקו הגברים הנושא את שמו. בקולקציה החדשה לפרד פרי הוא מגשר בין התת־תרבות המזוהה עם המותג, זו של תנועת המודס, לבין השפעות אמריקנה עם קמצוץ של אזכורים מארכיון בית האופנה הגברי שלו. כך ניתן למצוא חולצת פולו בעלת צווארון כפול, מעילי סטודנטים המעדכנים את קלאסיקת הפיפטיז תוך שימוש בעור, בצמר ובטלאי אובר סייז וחולצות פולו סרוגות בעלת צווארון אריג נשלף, רעיון פשוט שהופך בזכות הבחירות של סימונס לבסיס מלתחה שימושי.

ככה זה נראה:

מארי קייט ואשלי אולסן ל־BIK BOK

התאומות אולסן הן הסוס השחור של עולם האופנה. האחיות, שהיו מזוהות עד לפני מספר שנים עם סרטי טראש ורכילות הוליוודית, הן בין הסלבריטאיות הבודדות שהצליחו לחצות את הגבולות, וכנגד כל תנאי השטח המקדימים להפוך לבעלות מותג יוקרה מוערך ונחשק, כש־The Row שלהן זוכה לאהדת קהל המבקרים והצרכנים כאחד. לצד מותג העל הן מפעילות זה כמה שנים את הקו Elizabeth and James הנגיש יותר ואת Olsenboye, שמתחרה ברשתות העממיות הזולות ביותר. שיתוף הפעולה החדש שלהן עם רשת ביק־בוק הנורבגית ממוקם גבוה יותר משני האחרונים ומספק הצעה לקו משנה צעיר למותג העל של The Row, כשהוא משקף בצורה אמינה את האופן שבו הן מתלבשות בחיי היומיום. הקבוצה ששוחררה בשבוע שעבר היא הראשונה משלוש שיושקו לאורך עונת החורף, ומכילה הצעות ללבוש סתווי מוקפד עם נגיעות רוקיסטיות מבויתות. בהיצע ניתן למצוא מכנסי עור צרים, ז'קט אופנועים וחולצות טי שנגזרו להשגת מראה מרושל־מדויק. רוב הקולקציה כבר נמכרה עם ההשקה, אך כטבעם של שיתופי פעולה שכאלה חלק גדול מהפריטים כבר מצאו את דרכם לאי־ביי במחירים גבוהים יותר מאלה המקוריים, אך כאלה שעדיין ניתן לעמוד בהם, בייחוד בהשוואה לדרגת המחירים של The Row.

כבר גיהצתן? צפו בפריטים מתוך הקולקציה:

ורק כי לא הצלחנו להתאפק – צפו במאחורי הקלעים של קולקציית קיץ 2011 של The Row (התאומות כבר בפנים):