בול במטרה!

רשת טארגט משיקה שיתוף פעולה עם המותג הלונדוני פיטר פילוטו שיימכר ברשת, מה שאומר שיש לכן סיכוי להתאבזר בפריט על במחיר שפוי בהחלט ובלי להידחף לתורים מעבר לים

5 בפברואר 2014

את הקרדיט לבכורת שיתופי הפעולה הגבוהים־נמוכים, כלומר בין מעצבי על לרשתות עממיות, נהוג לתת לרשת H&M שאיחדה כוחות עם קרל לאגרפלד. אך למעשה היא אחראית רק להתפרצות התופעה. הייתה זו רשת הכלבו האמריקאית טארגט שבשנת 1999 פנתה לאדריכל והמעצב התעשייתי מייקל גרייבס וביקשה ממנו ליצור קו נגיש מבחינת ייצור ותמחור של מוצרי עיצוב לבית. הניסוי הסתיים בהצלחה כבירה וסלל את הדרך לשורת שיתופי פעולה ששינו את פני השוק. מאז הפכה טארגט לנושאת הדגל של המגמה בצד העמיתה הסקנדינבית. הסיבה לכך שהתהודה למתארחים אצלה נמוכה יותר נעוצה היא שאת פירות הקולקציות אפשר לרכוש רק בחנויות הרשת שנמצאות באמריקה הצפונית. נכון שפריטים מהקולקציות שעיצבו לחברה מעצבים מהשורה הראשונה כגון מארק ג'ייקובס, אלכסנדר מקווין, פרואנזה שולר, רודארטה ומיסוני חצו את גבולות היבשת לא אחת הודות לשירותי התפוצה הגלובליים של אתרים דוגמת אי ביי, אבל הם רחוקים מלהיזכר כפריטים איקוניים מקולקציות דומות שעיצבו בתים כדוגמת מארני או קום דה גרסון ל־H&M.

זו אחת הסיבות ששיתוף הפעולה שיושק השבוע ברשת טארגט עם המותג הלונדוני האדג'י פיטר פילוטו הוא עליית מדרגה ומהווה תקדים. הקולקציה בת 57 הפריטים תנחת ביום ראשון הקרוב לא רק בחנויות הכלבו של הרשת אלא גם באתר האופנה המקוון net-a-porter. זו הפעם הראשונה שבה האתר – שמשמש כנקודת המכירה היוקרתית והחזקה ביותר של אופנה גבוהה ברשת – יארח שיתוף פעולה נגיש מסוג זה, ולמעשה הפעם הראשונה בהיסטוריה של השת"פים שבו אופן המכירה מתקרב יותר לעולם האופנה היוקרתי מאשר לחוויית התורים והמאבק שזכורים מסיטואציות כאלה. בימים כתיקונם נמכרות מערכות לבוש של פילוטו באתר מהקולקציה הראשית של בית העיצוב, שמשלב בין דפוסים דיגיטליים נועזים לגזרות מהונדסות לעילא, במחירים שיכולים לחצות בקלות את קו 1,000 הדולרים לפריט. השמלות בקולקציה של טארגט, לשם השוואה, לא יחצו את קו 120 הדולרים ומרביתן מתומחרות בחצי מהסכום, מה שמבסס את השת"פ כנגיש במיוחד, אפילו בהשוואה לשת"פים של H&M.

כך זה נראה מאחורי הקלעים:

בבית פילוטו – שהוקם בתחילת שנות ה־2000 על ידי המעצבים פיטר פילוטו וכריסטופר דה־ווס – אמורים לכאורה לחשוש מהנמכת המותג, אך ההתרגשות שלהם בראיונות יחסי הציבור המלווים את ההשקה היא מבוססת מציאות. בעולם שבו חברות ותיקות כמו מארני פונות לשיתופי הפעולה בשביל לקדם את שם המותג מעבר למודעותם של הגרעין הקשה של חובבי האופנה, סביר להניח שהקידום האגרסיבי של טארגט, כמו גם אלמנט המכירה החדשני של הפרויקט, יהפוך את הלייבל לשם מוכר יותר – אם לא בכל בית אמריקאי לכל הפחות אצל חובבות אופנה גבוהה שמזהות בעיקר מותגים הנושאים עמם לוגואים בוהקים.

וכך זה יראה עלינו (אם נספיק לשים את הציפורניים על אחד מהפריטים הנחשקים):

הבגדים שעוצבו לטארגט על ידי פילוטו אמנם לא נושאים כיתוב בולט, אך הפרינטים המוחצים הם גרפיים ונועזים ועם זאת ממוקמים על הגוף בצורה מחושבת ומחמיאה שעוזרת לשמלות להגדיר מותן, לחזיות בוסטייה – לפסל את הטורסו בצורה נאה, ולמכנסי הטרנינג – לייצר אפקט מצר לפלג הגוף התחתון. הקו המחשבתי של האוסף הוא של בגדי קיץ שיתאימו גם לחופשה – מה שהופך אותו לרלוונטי במיוחד לקהל חובבות האופנה התל אביביות – שימצאו את בגדי הים שיכולים לשמש כשכבת בסיס צבעונית ללבוש קיצי, כרלוונטיים במיוחד לשגרת חיים שכוללת ירידה לחוף הים בסיומו של יום עבודה.

target.com