דה וויקנד זועם על H&M ומאשים אותם בגזענות: "פגעתם בי, לא אעבוד איתכם יותר"

מה לעזאזל  H&M חשבו לעצמם? תמונה גזענית שעלתה לאתר הרשת עוררה את זעמו של המוזיקאי שצייץ "אני מנתק את קשריי איתכם באופן מיידי". גם הקהילה השחורה ברשת כועסת ולא מתרשמת מהודעת ההתנצלות שפירסמה החברה

התמונה הגזענית של H&M. צילום מסך
התמונה הגזענית של H&M. צילום מסך

המוזיקאי דה וויקנד עצבני על ענקית הביגוד H&M ומודיע על ניתוק הקשרים שלו באופן מיידי עם החברה. הסיבה: תמונה בעייתית באתר החברה בקטגוריית בגדי הילדים, בה מצולם ילד שחור עם קפוצ'ון שכולל את הכיתוב "Coolest monkey in the Jungle" – בתרגום חופשי: "הקוף הכי מגניב בג'ונגל".

הטרנדים שישלטו ב-2018
ניסיתי את תחתוני המחזור המהפכניים והופעתי
המדריך השלם לקנייה חכמה באסוס 

הזמר לא אהב (בלשון המעטה) את  הכיתוב וצייץ בחשבון הטוויטר שלו התעוררתי הבוקר מזועזע ונבוך מהצילום הזה, שפגע בי, ולא אעבוד יותר עם H&M". כזכור, בשנה שעברה הוציא דה וויקנד קולקצייה משותפת עם הרשת כך כעת נראה ששיתוף הפעולה הזה יסתיים מוקדם מן הצפוי.

לצד הציוץ של דה וויקנד, הטוויטר החל להתמלא תגובות זועמות של אנשים על התמונות המביכות. רבים שיתפו ציוצים סרקסטיים על הדימוי הגזעני והביעו כעס על אנשים שלא מבינים על מה יש לכעוס. "אם אתה לא מבין למה התמונה הזאת כל כך פוגעת ברגשות של אנשים, אתה ככל הנראה לבן", צייצה אחת מהם.

לא ברור איך ב- H&M אישרו תמונה כל כך פוגענית ואטומה. התמונה הוסרה מן האתר והחברה פירסמה התנצלות בה נכתב "אנחנו מצטערים שצולמה תמונה כזאת ומתחרטים על הכיתוב הזה באופן כללי. לא רק שהסרנו את התמונה מהאתר שלנו, גם הורדנו אותה מהמדפים בכל חנויות הרשת מסביב לעולם".

האם החברה עומדת בפני חרם צרכני? ימים יגידו, אבל מה שבטוח – שלא ייבנו על קולקציות משותפות עם אנשים שחורים בקרוב.