הפיל בחדר: תערוכה על חנות הנעליים התל אביבית "פיל" תוצג בפוליהאוס

בתערוכה יוצגו אביזרים מהמוסד התל אביבי שפעל בין שנות השלושים לשנות השבעים, בהם מתנות שחולקו לילדים, ואף זוג נעליים באריזה המקורית

חנות הנעליים פיל
חנות הנעליים פיל

כמעט כל ילד תל אביבי שגדל כאן בין שנות השלושים לשנות השבעים היה לוקח חלק בריטואל מקומי ידוע: פעמיים בשנה הוא התלווה להוריו לחנות נעלי הילדים "פיל", ששכנה ברחוב נחלת בנימין 1 (במקום שבו ניצב היום מלון ה"פוליהאוס") ורוכש זוג נעליים. כבונוס, הוא בדרך כלל היה מקבל מתנה: בלון או יויו מעץ – מותרות של ממש ביחס לאותם הימים.

כעת החליטו בפוליהאוס להציג תערוכה המוקדשת לחנות החל מ־30 במאי בשעה 19:00. במסגרת התערוכה יוצגו במשך חודשיים בלובי של המלון תמונות של החנות, שדלתותיה היו פתוחות החל משנת 1932 ועד ל־1973. בנוסף, יוצגו אביזרים מהחנות, ובהם מתנות שחולקו לילדים, ואף זוג נעליים באריזה המקורית. האמנית סיון שטרנבך אף יצרה פסלי בלונים לכבוד האירוע.

עוד כתבות מעניינות:
חנויות הנעליים הטובות לגברים
חנויות הנעליים הכי טובות בתל אביב

חנות הנעליים פיל
חנות הנעליים פיל

 

עומר גרשון, מנהל הקריאייטיב של מלונות בראון, אומר כי הרעיון להציג את התערוכה (שאותה אוצר האספן גיל פנטו) עלה בעקבות חגיגות ה־70 לישראל. לדבריו, מדובר בהומאז' למוסד שעליו גדלו כמה דורות של תל אביבים, בהם הוריו. "המשפחה שלי כאן מ־1919, סבתא שלי הגיעה ישר לבן יהודה שטראסה", הוא צוחק, "בראש השנה ובפסח היא הייתה לוקחת את הילדים ל'פיל' וזה היה מאורע מאוד מרגש עבורם. צריך להבין שנעליים זה היה עניין של 'לאקשרי' אז, היה צנע".
רביעי (30.5), 19:00, מלון הפוליהאוס, נחלת בנימין 1 תל אביב