נאום המלכה: הציטוטים הכי יפים, מרגשים וחשובים של ביונסה ב"ווג"

לקח לנו כמה ימים להתאושש מסדרת הצילומים המופלאה של ביונסה, כולל שני שערים בגיליון ספטמבר 2018 של "ווג". אחרי שלמדנו את המאמר שצורף לתמונות בעל פה, בחרנו את 7 הציטוטים הכי יפים ומעצימים מתוכו. כשביונסה מדברת - העולם עוצר. ומריע

ביונסה לגיליון ספטמבר של ווג, 2018. צילום: טיילר מיטשל
ביונסה לגיליון ספטמבר של ווג, 2018. צילום: טיילר מיטשל
8 באוגוסט 2018

שני השערים והפקת הצילומים של ביונסה לגיליון ספטמבר של ווג עדיין מפעמים בכל אתרי האופנה בחו"ל וגם בלב שלנו. במשך יומיים קראנו את הטקסט היפה, העדין והרגיש שקווין בי אמרה לכתבת קלובר הופ וצירפה לתמונות המטריפות שצילם הצלם הצעיר טיילר מיטשל- הצלם השחור הראשון שמצלם שער לווג. הנה עשרת הציטוטים הכי מרגשים וחשובים מהטקסט של ביונסה, למי שלא היה לו כוח להתעמק.

עוד כתבות מעניינות:
ביונסה ודונלד גלובר יככבו בעיבוד החדש ל"מלך האריות"
התמונה עם הכי הרבה לייקים באינסטגרם לשנת 2017 שייכת למלכתנו ביונסה
האם ביונסה עומדת להיות הראפרית האהובה עליכם? כן

1. על הניתוח הקיסרי:

"שקלתי כמעט 100 ק"ג אחרי שילדתי את התאומים. הייתי נפוחה מרעלת הריון ושכבתי במיטה יותר מחודש. הבריאות שלי ושל התינוקות שלי היתה בסכנה, כך שעברתי ניתוח קיסרי ושהינו שבועות רבים בטיפול נמרץ ילודים. הייתי במצב הישרדות ולא ממש תפסתי מה עבר עלי, אלא רק חודשים לאחר מכן. אחרי הניתוח הקיסרי, הגוף שלי הרגיש אחרת. חלק מהאיברים שלך זזים מהמקום שלהם ובחלק מהמקרים אפילו מזיזים אותם באופן זמני בשביל הלידה. אני לא חושבת שכולם מבינים את זה. הייתי צריכה זמן להחלים. בזמן הזה נתתי לעצמי אהבה עצמית וטיפול עצמי, התרגלתי למלאות שלי ואימצתי אותה. אימצתי את הגוף שלי כפי שהוא רצה להיות.

2. על דימוי גוף:

"אני חושבת שזה חשוב לנשים וגברים להעריך את היופי בגוף הטבעי שלהם. לכן לא חבשתי פאות ותוספות שיער, או איפור כבד לצילומים האלה. עד היום אני מלאה יותר בזרועות, כתפיים, חזה וירכיים. יש לי "פאוץ' אמהות" קטן ואין לי לחץ להיפטר ממנו. אני חושבת שככה זה, זה אמיתי. כשאהיה מוכנה לחזור לקוביות בבטן, אכנס למוד חייתי ואקרע את התחת עד שיהיה לי. אבל כרגע, אני מרגישה שהבטן התחתונה שלי ואני צריכות להיות ביחד".

2. על הזדמנויות לאמנים צעירים:

עד שלא יהיו זוויות ראיה שונות ומגוונות מאחורי המצלמה, נמשיך להיות עם זווית ראייה צרה לאיך שהעולם באמת נראה. זאת הסיבה שבחרתי לעבוד עם הצלם המעולה ובן ה-23, טיילר מיטשל. זה השער הראשון לווג שמצולם ע"י אפרו אמריקאי. חשוב לפתוח דלתות לאמנים צעירים. יש כל כך הרבה מחסומים תרבותיים וחברתיים לפרוץ ואני רוצה לעשות את מה שאני יכולה כדי להרחיב את קשת האנשים השונים שמביאים לנו אמנות, במיוחד עבור כאלה שמרגישים שהקול שלהם לא משנה".

3. על ההיסטוריה המשפחתית שלה:

אני מגיעה ממשפחה שחוותה המון קשיים ביחסים בין גבר לאישה, כולל התעללות וחוסר אמון. לאחרונה חקרתי על אילן היוחסין שלי וגיליתי שאני צאצאית לקשר שהיה בין בעל עבדים לשפחה שלו, בה התאהב ואז נשא לאישה. עיכלתי את הגילוי הזה במשך הזמן, שאלתי את עצמי מה המשמעות של זה וניסיתי לשים את זה בפרספקטיבה. היום אני מאמינה שבגלל זה אלוקים בירך אותי עם תאומים – אנרגיה נשית וגברית יכולות להתקיים ביחד ואני מקווה ששברתי את הקללה הבין דורית של המשפחה שלי, ושלילדים שלי יהיו חיים פשוטים יותר".

4. על המסע של החיים:

"עברתי כל כך הרבה בחיים ואני מודה לאל על כל צלקת. חוויתי משברים ושברונות לב בהרבה צורות. היו לי אכזבות בשותפויות עסקיות ומערכות יחסים אישיות שהשאירו אותי עזובה, אבודה ופגיעה. אבל מכל אלה צמחתי. אני מסתכלת על האישה שהייתי בשנות ה-20 שלי ורואה אישה צעירה שמפתחת ביטחון עצמי אבל עדיין חשוב לה לרצות את כולם. היום אני מרגישה הרבה יותר יפה, כל כך הרבה יותר סקסית והרבה יותר מעניינת וחזקה".

5. על חופש:

"אני לא אוהבת מבנים קבועים. אני אוהבת להיות חופשייה. אני לא מרגישה בחיים אלא אם אני לא יוצרת משהו. אני לא שמחה אם אני לא יוצרת, אם אני לא חולמת משהו והופכת אותו למשהו אמיתי. אני לא שמחה אם אני לא משתפרת, מתפתחת, הולכת קדימה, נותנת השראה, מלמדת ולומדת".

6. ההמנון האפרו-אמריקאי בקואוצ'לה:

"היה לי חזון ברור לגבי קואוצ'לה. יום אחד שרתי באופן רנדומלי לרומי את ההמנון האפרו-אמריקאי- "Lift Every Voice and Sing". כששרתי אותו לייב, הרגשתי אושר טהור יורד עלינו. אני יודעת שרוב האנשים הצעירים על הבמה ובקהל לא הכירו את ההיסטוריה של השיר הזה לפני קואוצ'לה אבל הם הבינו את ההרגשה שהוא נתן להם".

7. הרגע המרגש בסיבוב ההופעות הנוכחי:

אחד הרגעים הכי זכורים עבורי בסיבוב ההופעות הנוכחי הוא ההופעה באיצטדיון הלאומי של ברלין, שאירח את האולימפיאדה בשנת 1936. האתר הזה שימש להפצת שנאה, גזענות ושיסוע. במקום הזה, ג'סי אוואנס זכה בארבע מדליות זהב והרס את המיתוס של עליונות לבנה. פחות מ-90 שנים אחר כך, שני אנשים שחורים מופיעים שם אל מול איצטדיון סולד אאוט. כשג'יי ואני שרנו את השיר האחרון, ראינו את כולם מחייכים, מחזיקים ידיים, מתנשקים ומלאי אהבה. לראות כזאת צמיחה וקשר אנושי – אני חיה בשביל הרגעים האלה".