ככה זה כשיש שניים

גם בעולם האופנה הקר והמנוכר יש כאלה שמצליחים למצוא אהבת אמת ולמנף על הדרך את הקריירה. קבלו פאוור קאפלס שיעשו לכם חשק להתנשק עם הקולגה

אניה רוביק וסשה קנזביץ'
אניה רוביק וסשה קנזביץ'
24 בספטמבר 2013

מי אמר שבעולם האופנה המטורלל אי אפשר למצוא מישהו שיחבק אותך בלילה (ואפילו יתקשר בבוקר שאחרי)? הנה דוגמאות אופטימיות שעושות לכמה זוגות כאלה נעים בלב ובכיס:

אינז ואן למסוורדה ווינוד מטדין

זוג הצלמים ההולנדים נפגשו באקדמיה לאופנה בשנת 1986 עת ווינוד, שהתמחה באופנה באותם הימים, שכר את שירותיה של אינז במטרה לתעד את קולקציית האופנה הראשונה בחתימתו. שיתוף הפעולה הגורלי הניע את המעצב הצעיר לנטוש את שולחן הגזירה ולהפוך לסטייליסט הצמוד של הצלמת המתחילה. בתחילת שנות ה־90 הפכו השניים גם לנאהבים, כשבאמצע אותו העשור כבר הגיעה הפריצה הגדולה, בעקבות סדרת צילומים נועזת שיצרו השניים למגזין "The Face", שהגדירה לימים את הסגנון הרדיקלי אך הסופר מלוטש של עבודתם המשותפת. מאז הספיקו אינז ווינוד להתחתן, להביא לעולם ילד ולהפוך לאוטוריטה בתחומם, עם הפקות אופנה לכל מגזין נחשב אפשרי וצילומי קמפיינים לבתי האופנה החשובים בעולם, כשאיב סאן לורן, קלואה ודיור מהווים רק חלק מהרשימה הארוכה.

הנה אחת מעבודות הבימוי של הזוג (סתם לאיזו אחת, ליידי גאגא):

בראיון נדיר שהעניקה אינז למגזין "הג'נטלוומן" בשנה שעברה היא חשפה את סוד הקשר והעבודה המשותפת עם בעלה: "הוא מעניק לי משהו שאף אחד אחר לא יכול – הוא אף פעם לא מצליח לשעמם אותי".

ועוד קמפיין קטן למיו מיו:

מיוצ'ה פראדה ופטריציו ברטלי

כולם מכירים את מיוצ'ה פראדה, ללא ספק האישה המשפיעה ביותר בעולם האופנה של ימנו. מעטים, עם זאת, מכירים את הגבר העומד לצדה, פטריציו ברטלי, הטוסקנאי חם המזג שנחשב למוח העסקי של האימפריה שבנתה מיוצ'ה מהעסק המשפחתי שירשה. כמו כל היבט בהתנהלותה ויצירתה  של הגברת, גם המפגש עם ברטלי היה רחוק מלהיות שגרתי: בקיץ 1977 הגיעה פראדה לדוכנו של הסוחר הצעיר ביריד אופנה מילנאי במטרה להתעמת איתו על הזיופים שיצר לתיקי היד המוכרים של החברה. ברטלי לא התנצל ואף הסביר מדוע לדעתו החיקוי מתעלה על האוריגינל ומהוויכוח נולדה חברות שהתפחה לאהבה גדולה. השניים נישאו בסוף שנות ה־80, אז נכנס ברטלי כשותף במותג ודחף את רעייתו להרחיב את תחום פעילותה מעבר לעיצוב תיקים אל אופנה מוכנה ללבישה, בתחילה לנשים ולאחר מכן לגברים.

צפו בתצוגת אביב-קיץ 2014 לגברים של פראדה:

השיתוף בין החזון העסקי שלו לאנרגיה היצירתית מרחיקת הלכת שלה הפך את פראדה במרוצת השנים למותג מכתיב האופנה של ימינו, כשיחסי הכוחות בין בני הזוג נותרו כשהיו, או כפי שמגדירה זאת מיוצ'ה עצמה: "הוא המוח ואני הזרוע המבצעת".

סקוט שומאן וגארנס דורה

הוא ידוע כ"הסרטוריאליסט", אבי בלוגרי הסגנון שנתן לגיטימציה לגל צלמי אופנת הרחוב שהציפו את הרשת בשנים האחרונות; היא מאיירת צרפתייה שהחלה לפני כחמש שנים לתעד און ליין את איוריה נוטפי הקסם וחוש הסטייל הנינוח שבו בורכה. בראיון זוגי שהעניקו השניים ל"ניו יורק מגזין" הודתה דורה שהייתה מאוהבת בשומאן עוד בטרם נפגשו לראשונה בשבוע האופנה של פריז לפני כארבע שנים, לאחר שנכבשה ברגישות שהפגין בתמונותיו. הוא מצדו התלהב מסגנונה האישי הנונשלנטי וזמן קצר לאחר שהחל לתעד את הופעותיה לבלוג שלו החל הקשר הרומנטי בין השניים. כיום הם מתבלטים כזוג הראשון של בלוגספרת האופנה העכשווית, כשהם נעים בחינניות בין העמדות שמאחורי ולפני עדשת המצלמה. לכבוד וולנטיינס דיי בשנה שעברה שכרה חברת התכשיטים המפורסמת טיפאני את שירותיהם של הזוג ליצירת אתר אינטראקטיבי שבמרכזו עומדים סנאפ שוטס המתעדים רגעים דוממים מחיי הזוגיות של השניים, כמו שולחן הקפה בדירתם הניו יורקית, שעליו מוצבים שני ספלים המודפסים באותיות הראשונות של שמותיהם הפרטיים.

אז הציצו רגע בקטע הבא ותגידו לנו אם לא בא לכם להידבק לחצי השני שלכם:

אניה רוביק וסשה קנזביץ'

הקלישאה מספרת שדוגמניות מעדיפות כדורגלנים או אנשי עסקים אבל אניה רוביק, אחת מדוגמניות העל הבולטות של השנים האחרונות, מצאה את מושא אהבתה דווקא על סט הצילומים. הדוגמנית הפולנייה במקור פגשה לראשונה את הדוגמן הסרבי סשה קנזביץ' בצילומי קמפיין קייצים, ולאחר שהשניים הוסיפו להיתקל זה בזה על מדרכות ניו יורק הם החליטו שמדובר בגורל וקבעו להיפגש לדייט מסודר, שאליו הגיעו, ללא תיאום מראש, לבושים בבגדים תואמים. צירופי המקרים האלו כנראה שכנעו את שני המבורכים גנטית שנועדו להיות יחד ובקיץ האחרון הם נישאו בטקס אינטימי באי מיורקה הים תיכוני. הקשר הפוטוגני לא ברח כמובן מעיניהם של מנהלי החברות הגדולות, שגייסו את שירותיהם של רוביק וקנזביץ' לקמפיינים זוגיים נוטפי סוכר, כמו זה של השקת הבושם המחודשת של DKNY, שבו הם מתנשקים בלהט על גג מונית צהובה על רקע כיכר טיימס, או מעורטלים למחצה ועטופים בחולצת חאקי גברית בפרסומת לרשת גאפ האמריקאית.

אלוהים, אין לכם חדר? צפו בזוג שיגרום לכם להרגיש קצת פחות יפים מבדרך כלל: