דיווח: כשליש מהבגדים אינם תואמים את המידה המצויינת עליהם

האתר Business of Fashion מדווח כי אחוז גבוה מהמידות המצויינות על בגדים של מותגי ביניים אדידס, בנטון וגאפ אינן רלוונטיות – תופעה הגורמת לתסכול של לקוחות והפסדים

תצוגת אופנה של אדידס בלונדון, ספטמבר, 2018. צילום: Gettyimages
תצוגת אופנה של אדידס בלונדון, ספטמבר, 2018. צילום: Gettyimages

נסיינים של מותגי ביניים כמו אדידס, בנטון וגאפ מדווחים כי כמעט שליש מהנעליים והבגדים שהם מודדים גדולים או קטנים יותר משמצוין על התווית שלהם – כך דווח בסוף השבוע באתר Business of Fashion. בידיעה נאמר עוד כי חישוב מדויק יותר של מידות עשוי לסייע לחנויות רשת כמו אסוס לקצץ בעלויות ההחזרים ולשפר את חוויית הלקוח שלהם. "אם מודדים פריט של אותו המותג שהוא רק בצבע אחר, הוא לפעמים גם במידה אחרת", אמרה לאתר דוגמנית מדידה בשם סאבינה בלטו.

החזרים ללא עלות הם הוצאה משמעותית עבור חנויות מקוונות כמו אסוס, שדיווחה בשבוע שעבר על צניחה חדה במניותיה. מניית החברה צנחה בכ־41 אחוז – השיעור החד ביותר שידעה זה כמעט חמש שנים.

על פי Business of Fashion, החזרים מהווים נטל כה כבד על חברות האופנה, עד שענקיות כמו זארה ו־H&M החלו להשתמש בתוכנות שמחשבות את המידות של לקוחות שרוכשים בגדים ברשת על פי מידע שהם מזינים, על מנת למזער את הסיכוי שאלה ישלחו בחזרה פריטים על חשבון החברה. אולם, מיותר לציין שכל עוד המידה על התווית אינה תואמת את זו של הבגד כל מאמץ מסוג זה יהיה לחינם.

לצד ההביט הכלכלי, הדיון בנושא מידות טעון עבור רבים, החווים לחץ להידחק לתלבושת שהמידה שמופיעה עליה כלל לא רלוונטית. כתבה מקיפה שהתפרסמה בשנה שעברה במגזין "טיים", סקרה כיצד מידות בארצות הברית השתנו לאורך השנים במסגרת תהליך שכונה Vanity Sizing. כך למשל, בכתבה נאמר כי מה שנחשב בשנת 1958 למידה 12 (42 במידות ישראליות ואירופיות) הוא היום מידה 6 (או 36 במונחים מקומיים). זאת, אף ש־67 אחוז מהנשים בארצות הברית לובשות מידה 14 ויותר.