משכית בשקית: עד כמה נגיש ליין העיצוב החדש והצעיר של משכית?

בית האופנה המיתולוגי משכית אמנם לא מחדש הרבה עם קו בגדי הערב החדש לצעירות שלו, אבל מצליח להפוך את הקלאסיקה לקצת יותר נגישה

M by Maskit. צילום: מאיר כהן
M by Maskit. צילום: מאיר כהן
17 באפריל 2019

התצוגה של בית האופנה משכית בשבוע האופנה האחרון הייתה יפה בצורה מתסכלת. הבגדים מרגשים, התפירה מדהימה, האווירה ארץ ישראלית והמחירים, מה לעשות, בהתאם. אתם יכולים לתאר לעצמכם מה רבה הייתה שמחתנו כשהוכרז קו בגדי ערב חדש ונגיש למותג העונה לשם M by Maskit.

M by Maskit. צילום: מאיר כהן
M by Maskit. צילום: מאיר כהן

עוד כתבות מעניינות:

הצעירים ממעמד הביניים שמתעקשים לקנות מותגי יוקרה
הלקסיקון שיגרום לכם לדבר כאילו אתם מבינים באופנה
כך נראתה הפעם הראשונה שלי בשבוע האופנה של תל אביב

מאז הקמתו אי שם ב־1954 היה משכית בית אופנה שכיוון למעמד הגבוה והכניס סטייל יוקרתי למפעל הציוני. פחות כובע טמבל, חאקי וקיבוצניקים; יותר רקמות בעבודת יד, בדים קרים ותיירות יהודיות עשירות. אותה הרוח נשמרה בגלגולו הנוכחי של המותג, שלפני כשבע שנים קם לתחייה בידי המעצבת שרון טל. הבחירה ליצירת קו נגיש, לדבריה, נבעה מבקשת הלקוחות. "המחשבה נמצאת כבר הרבה זמן. מאז ומתמיד מותגי יוקרה בינלאומיים משיקים קו משני ונגיש יותר כדי לאפשר לקהל רחב יותר להינות מהעיצובים – אקסצ'יינג' של ארמני, סי של קלואה, פולו של רלף לורן ועוד. זה מעשה מבורך ונכון, ולכן לאחר בקשות חוזרות ורבות מהקהל החלטנו להיענות".

לא זולה, אך נגישה יותר. M by Maskit. צילום: מאיר כהן
לא זולה, אך נגישה יותר. M by Maskit. צילום: מאיר כהן

יצירת הקו החדש מאפשרת למשכית להגיע לקהלים צעירים יותר, שלא יכלו להרשות לעצמם עד כה לקנות את המותג. "הקו הראשי של משכית מיועד ללקוחה בגילי 35־40 בממוצע, אפילו שכמובן יש לנו לקוחות צעירות בהרבה ומבוגרות יותר שקונות אצלנו. הקו המשני עוצב כדי להיות נגיש יותר לגילים נמוכים יותר".

לא חדשות מסעירות, אבל קשה שלא להתמוגג. M by Maskit. צילום: מאיר כהן
לא חדשות מסעירות, אבל קשה שלא להתמוגג. M by Maskit. צילום: מאיר כהן

נגיש, יש לציין, הוא מונח יחסי. המחירים אמנם נמוכים בהרבה מהקו הראשי, אך עדיין לא זולים ונעים בין 450 ל־1,250 ש"ח. גם עם הוויתור על הרקמות והבדים המאפיינים את בית האופנה, היה חשוב לטל לשמור על האיכות המזוהה עם משכית. "כל הדגמים מעוצבים בסטודיו על ידי, לצד הליין הראשי. הבדים נבחרים בקפידה ומיובאים ברובם במיוחד לנו. מה שמבדיל אותנו משאר הבגדים שיהיו תלויים לידנו על הקולב בחנות הוא שהבגדים מיוצרים במתפרה קטנה שאנחנו מדריכים, מקפידים ומבקרים בה את רמת איכות התפירה".

M by Maskit. צילום: מאיר כהן
M by Maskit. צילום: מאיר כהן

בקולקציה עצמה, המורכבת משמונה פריטים בסך הכל, תמצאו הן עיצובים מקוריים והן עיצובים הנשענים על פריטים איקוניים של משכית, שעוררו ביקוש בקרב הקהל לגרסה זולה יותר. כך למשל אוברול שעולה בקו הראשי כ־3,500 ש"ח, עולה בגרסתו הנגישה 1,150 ש"ח.

M by Maskit. צילום: מאיר כהן
M by Maskit. צילום: מאיר כהן

הקולקציה בנויה בעיקר משמלות וחליפות בעלות קו נקי, רך ואלגנטי. העובדה שמדובר בקו משני מורגשת בחלק מהפריטים, הנשענים על עיצובים קודמים ולא מביאים בשורה מסעירה במיוחד. בכל זאת, קשה לא להתמוגג מהצבעים והפריטים הקלאסיים שהופכים קצת יותר בני השגה.

M by Maskit. צילום: מאיר כהן
M by Maskit. צילום: מאיר כהן

450־1,250 ש"ח, הצורפים 14 יפו