לייק ללייקרה

המעצבת ורד בוחבוט יוצרת קולקציה מרשימה (אך לא כבדה מדי) מבד הלייקרה המאוס. יש עתיד!

מאחורי המעצבת הצעירה ורד בוחבוט, שמציגה העונה קולקציית ביכורים תחת המותג האישי V יש מסלול קריירה מפותל ומעניין, ששונה לחלוטין מזה שמאפיין את רוב היוצרים הצעירים בעיר, כאלו שפותחים קו משלהם כמעט מיד עם סיום הלימודים בשנקר. בוחבוט היא אפילו לא בוגרת של המוסד הרמת גני ואת ימי לימודיה העבירה בשלוחה הלונדונית של בית הספר האיטלקי הגבוה ללימודי אופנה – מרנגוני. אף שסיימה את התואר בהצטיינות ונבחרה לפתוח את תצוגת הבוגרים שלה – מומנטום שהיה יכול להוביל למשרה או לכל הפחות לסטאז' בבית אופנה אירופי – היא שבה עם סיום לימודיה לארץ והשתלבה כמעצבת נשים ברשת גולף, שבאותם ימים הייתה נחושה לעבור מתיחת פנים. בתום שלוש וחצי שנות עבודה בחברה היא החליטה לצאת לדרך עצמאית, כשהיא מביאה עמה תובנות מעניינות המשלבות את מסורת לימודי האופנה הקונספטואלית המושרשת בבריטניה לצד הפרקטיקה וההכרה במציאות שמאפיינת עבודה ברשתות, במיוחד כזו הפועלת בזירה המקומית. דרך החשיבה הזו ניכרת בכל חלק בקולקציה – משלב המחקר ועד לשלב העשייה, אך ראשית בחומרים.

בחירה לא מובנת מאליה. ורד בוחבוט (צילום: נעה יפה)
בחירה לא מובנת מאליה. ורד בוחבוט (צילום: נעה יפה)

בוחבוט בחרה לקחת על עצמה את המבחר המוגבל של חומרי הגלם בישראל כאתגר והחליטה לעבוד בצורה נרחבת עם בד שבעולם אידיאלי לא היה הבחירה הראשונה שלה – הלייקרה. החומר המתיח שמזוהה בעיקר עם ביגוד זול נפוץ למדי בשוק, והמעצבת החליטה מראש להשתמש בו בצורה לא שיפוטית ולהתייחס לתכונות החיוביות שלו דווקא כמו למשל האפשרות לדגום ממנו צורות פיסוליות, ליצור בתוכו חיתוכי cut out חושפי עור ויכולת ההתאמה שלו למגוון מבני גוף. מהבד הזה היא יצרה מבחר שמלות וטופים (שבנוסף לחצאיות הם הפריטים המובילים בקולקציה שברובה מיועדת ללבוש בשעות ערב). לצד השימוש בלייקרה בחרה בוחבוט להתעסק עם עוד אלמנט נפוץ בשוק שחביב על הקהל המקומי – אריגים מודפסים. בכמה דגמים מובילים בקולקציה היא מנסה לשלב דפוסים קיימים בשוק בדרך רעננה, כמו ניגוד של שני גוני צבע מאותו הדפוס בפריט אחד או מיקום של הדפסה מרצדת בדרך מתעתעת על ידי חיתוך הדוגמה בחתכים חדים ושינוי כיוון הבד.

עכשיו רק צריך תירוץ בשביל לפנק את עצמנו. ורד בוחבוט (צילום: נעה יפה)
עכשיו רק צריך תירוץ בשביל לפנק את עצמנו. ורד בוחבוט (צילום: נעה יפה)

לצד הדפוסים המוכנים היא גם פיתחה אחד מקורי משלה שזכה לכינוי החביב "ביסטרו", מזכרת לכך שהקווים הגיאומטריים המרכיבים אותו החלו את דרכם כקווי מתאר של ערמת כיסאות פלסטיק בתמונה מלוח ההשראה. אותו פיתוח שופך אור על הבחירה של המעצבת להביט ביופי שנוצר מכורח המציאות בטווח מבנים וצלליות יומיומיות, וחושף ניסיון מוצלח ליצור אופציות לבוש שאינן כבדות מדי.

להשיג בסטודיו המעצבת בתיאום מראש, 4259040־054; veredbuchbut.com