מחאת עובדי הטקסטיל: עשרות אלפי פרטי לבוש יחולקו בחינם בתל אביב

העובדים יחלקו בחודש הבא כ-20 אלף פריטי לבוש חדשים שהיו אמורים להיות מושלכים לפח במחאה על התנהלות משרדי האוצר והכלכלה: "תנו לנו את אותם פטורים של היצרנים בחו"ל"

בגדים. צילום: שאטר סטוק
בגדים. צילום: שאטר סטוק

כ-20 אלף פרטי לבוש חדשים יחולקו בחינם ב-7 ביוני בדרום תל אביב, במסגרת מחאה של עובדי ענף הטקסטיל – כך דווח היום (שישי) בגלובס. על פי הדיווח, מאחורי המחאה עומדים יצרני אופנה מקומיים, ובראשם התנועה לעידוד האופנה בישראל. העובדים מוחים על התנהלוץ משרדי האוצר והכלכלה, בטענה שאינם יוצרים תנאים שיאפשרו להם להתחרות ברשתות האופנה המהירה ובקניות ברשת.

בשעות הבוקר החלו לחלוק יצרני אופנה מקומיים את ההודעה הבאה ברשתות החברתיות: "עקב המשבר בענף האופנה יצרנים החליטו לחלק פריטי לבוש לציבור". במסגרת המחאה, המכונה "הפגנת הר הבגדים של ישראל", ושתתקיים ב-7 ביוני בין השעות 15:00 ל-17:00, יחלקו היצרנים מאות אלפי פריטי לבוש חדשים שהיו אמורים להיזרק לפח.

צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

יצרני הבגדים דורשים, בין היתר, כי יוענק להם פטור מאותם מסים המוענק ליצרנים מחו"ל המוכרים ביגוד לישראלים ברשת. כידוע, צרכנים נהנים כיום מפטור ממע"מ בכל קניה של עד 75 דולר. היצרנים טוענים כי הכסף שיחסכו יבוא לידי ביטוי במחירים זולים יותר, שימשכו את הלקוחות בחזרה לחנויות.