מי עומד מאחורי "לשון הרע לא מדבר אלי", הסלוגן ההיסטרי של התקופה?

שלומית מלכה, שביט ויזל ובר רפאלי כבר הצטלמו עם חולצות הנושאות את הכיתוב "לשון הרע לא מדבר אלי", וכנראה שגם אתם. יצאנו לברר מי האיש שעומד מאחורי הסלוגן הכי חברתי והיסטרי של התקופה. רמז: מוצר צריכה בסיסי

לשון הרע לא מדבר אלי, צילום מסך מתוך האתר
לשון הרע לא מדבר אלי, צילום מסך מתוך האתר
15 באוגוסט 2018

לשון הרע לא מדבר אלי, וגם לא אל מערכת טיים אאוט, אך בכל זאת נצטרכנו לתת את הדין על הסלוגן הכי חברתי והיסטרי שהתרוצץ ברשתות החברתיות בתקופה האחרונה. מה שהתחיל כטיפטופי תמונות של סלגים דרג ג' התגבר לכדי צונאמי של האשטאגס בכיכובן של שלומית מלכה, שביט ויזל, בר רפאלי, בן אל תבורי, אייל גולן ואחרות – כולן לובשות בגאון טי שירט עם הכיתוב "לשון הרע לא מדבר אלי" – והופכות את מצוות העשה "לא תלך רכיל בעמך" (ספר ויקרא, פרק י"ט, פסוק ט"ז) לדבר הכי מגניב שיש.

https://www.instagram.com/p/BimrvdrhClG/

עוד כתבות לוהטות:
איך מנקים סניקרס? המדריך המלא
מצאנו את התכשיטים המושלמים לילידי האייטיז!
פאקינג היפסטר: כל הגברים בתל אביב מתלבשים כמו קרמר מ"סיינפלד"

רק בכדי לסבר את האוזן, נזכיר כי קמפיינים כמו "היי בנטורל" ו"שימו קסדה על מה שכולם חושבים" הצליחו להשיג אולי עשירית ממה שהסלוגן "לשון הרע לא מדבר אלי" הצליח להבקיע. וזה לא מסתיים רק בחולצות – מבט זריז באתר המושקע שהוקם במיוחד עבור מטרת המיזם, מוכר גם צמידים, ספלים, מצתים, מאווררי כיס וכו'.

 

מתוך סקרנות גרידא, פנינו לאתר בניסיון לברר מי עומד מאחורי המיזם המדהים הזה. הגילוי הפתיע אותנו בהתחלה, ואחרי כמה שניות, עיכלנו ותהינו איך לא הבנו זאת מלכתחילה… מדובר בדוד הלפרין, האיש החמוד להחריד מאופטיקה הלפרין. אתם בטח זוכרים את אחיו הגדול יעקב מהפרסומת עם המשפט האלמותי "זה מוצר צריכה בסיסי!!!". אין בעד מה, שרלוק.

את הלפרין לא היה פשוט להשיג, אך ברגע שהשגנו, הוא סירב להתייחס למיזם הנפלא שלו באקט של לקיחת קרדיט, וכל שהצלחנו לחלץ ממנו היה "עלי אני ממש מעדיף שלא תכתבי אבל על לשון הרע אני מאוד אשמח. החפץ חיים אומר שאם אדם אחד לא מדבר לשון הרע בזכות מישהו, זה כבר אומר הרבה. אז בטוח שכתבה כזאת יכולה לעורר עוד אנשים להתוודע לנושא החשוב הזה". וולאק, בתור מערכת חפצת חיים, לא הצקנו לו בשאלות נוספות כי זה לא הסטייל שלנו ואנחנו גם הכי בעד עקרונות כמו "מה ששנוא עליך על תעשה חבריך", וכו'.

הלפרין הסכים לספר לנו שהכל התחיל "בעקבות מקרה שנחשפתי אליו לפני 11 וחצי שנים, בו שני אנשים רבו בגלל לשון הרע. במקום לצקצק בלשון ולעבור הלאה החלטתי לעשות מעשה וחשבתי על סלוגן שיחבר את האנשים ויגרום להם לא לדבר רע, אלא טוב. ככה זה נולד. זה לא שחשבתי על הסלוגן, זה הקב"ה הכניס לי את זה לראש".

מאז, הקמפיין תפח למימדי ענק וחוץ מסלבס שמצטלמים עם הפריטים, הלפרין שולח לבתי ספר עשרות צמידים בחינם (יש טופס פניה באתר שכל אחד יכול להגיש) והביקוש רק מתעצם.

"יצא לי לשמוע שבני זוג חזרו אחד לשני בגלל הסלוגן, והכי מרגש היה שמישהו פוטר מהעבודה שלו כי מישהו הלשין עליו, ובעקבות שינוי המחשבה שהסלוגן יצר, הוא חזר לעבודה בסופו של דבר", הוא מספר. "אבא שלי ז"ל נפטר לפני 7 שנים והשורה התחתונה היא שבזכות החינוך שלו, יש מודעות ללשון הרע ויש לזה הדים. גם רומא לא נבנתה ביום, אבל יש תחושה שהציבור מתחיל להתמקד במה שטוב ולא במה שרע".

כך או כך, היכולת לקחת סלוגן כל כך ברור, חברי, קהילתי וטוב, ולהפוך אותו לעניין מגניב – היא דבר שלא נותר לנו אלא להעריץ. דוד, אתה מלך. ואנחנו איתך. ולשון הרע לא מדבר אלינו!

https://www.instagram.com/p/BkIrROUHY1J/

 

https://www.instagram.com/p/BiEToKbBel6/