הקישוטים המדממים של מלאניה טראמפ מרגיזים את אמריקה ובצדק

"קישטה את הבית הלבן כמו טים ברטון או דיוויד לינץ'", וגם "צבעה את העצים עם דם אויבנו" הן רק חלק מהתגובות העוקצניות על הבחירה התמוהה לקישוטי הכריסמס של מלאניה טראמפ: עצי אשוח מרוססים צבע אדום

מלאניה טראמפ מציגה: חוסר טאקט לכבוד חג המולד
מלאניה טראמפ מציגה: חוסר טאקט לכבוד חג המולד
27 בנובמבר 2018

אל תתנו לתקופת החגים האמריקאית להשלות אתכם: הרוחות הפוליטיות בארה"ב עדיין סוערות ומספיק גפרור אחד לא במקום כדי להבעיר פיצוץ אטומי. למרבה (או לרוע) המזל, את הגפרור המיידי סיפקה הגברת הראשונה של ארצות הברית, מלאניה טראמפ.

בתמונות אווירה ששוחררו מטעם הגברת הראשונה לעיתונות, היא נראית פוסעת בשבילי הבית הלבן, כאשר הם מעוצבים בקפידה לקראת חד המולד. אממה – עצי האשוח הרגילים שכולנו רגילים לראות בירוק, זהב, לבן ואדום, זכו הפעם לאינטרפרטציה מיוחד, שלא לומר איומה: הם אדומים לחלוטין.

כן, שורות של עצי אשוח צבועים אדום – הם הם המוטיבים על תקן קישוטי החג שיקדמו את פני המבקרים בבית הלבן בכריסמס 2018. מדובר בעצים שנראים כאילו מישהו ריסס עליהם דם, אם להתנסח באופן קונקרטי יותר, היקש לוגי שככל הנראה עלה גם בשטף האסוסיאציות של העם האמריקאי, אם להסתמך על התגובות ברשתות החברתיות.

"היא עשתה זאת שוב. מלאניה טראמפ קישטה את הבית הלבן כמו טים ברטון או דיוויד לינץ'", וגם "קחו את הדם של האויבים שלנו וצבעו איתן את העצים לכבוד החג" הן רק חלק מהתגובות שצפו ברשת, והיד עוד נטויה. אין מנוס מלהודות שהבחירות של מלאניה לא יכולות להמשיך להסתתר תחת מטריית ה"תמוהות", וכבר מרגישות כמו חסר טאקט מכוון שמטרתו להכאיב. למרבה הצער, זה מצליח.

כזכור, הגברת הראשונה כבר חבשה כובע לבן קולוניאליסטי במהלך ביקור באפריקה, הגיעה לבקר ילדי מהגרים ממקסיקו לבושה במעיל עליו נכתב "לי לא איכפת, ולכם"? והבחירה העיצובית הנוכחית לא בדיוק עוזרת לה להיראות כמו הגברת הראשונה של הרגישות. כשלוקחים בחשבון את העובדה שבימים אלה ממש כוחות הביטחון של ארה"ב מרססים גז מדמיע אל עבר משפחות מקסיקניות וילדיהן בצד השני של הגבול – אין מנוס מלהרגיש שארה"ב הפכה לרפובליקה בעלת משטר מלוכני. חג שמח? אולי רק ב-2020.