סוף הדרך

המעצבת גלה דרין סוגרת את הבוטיק המקסים שלה. זו הזדמנות להצטייד בפריטים מוקפדים במחירי רצפה

עצוב לסיים שנה עם הודעת סגירה נוספת, דווקא אחרי תקופה שבה הייתה תחושה של יציבות מסוימת בשוק האופנה המקומי. אבל חודש דצמבר, שכמו בתחומים אחרים מביא עמו גם סוג של סיכום שנה וחשבון נפש כלכלי, מביא איתו גם השנה החלטות מדכדכות על סיומה של דרך, לפחות למעצבת גלה דרין שנועלת בסוף החודש את הבוטיק הנושא את שמה שפעל ברחוב טשרניחובסקי במשך שש שנים.

ללא בשורות מרעישות אך עם המון חדוות עשייה. GALA
ללא בשורות מרעישות אך עם המון חדוות עשייה. GALA

דרין הקימה את המותג האישי לאחר סיום לימודיה בשנקר לפני כתשע שנים, ולאחר תקופה שבה מכרה את הקולקציות שבעיצובה בבוטיקי המעצבים השונים החליטה להקים חנות משלה, שהייתה שילוב בין חלל קמעוני לסטודיו. הקולקציות של גלה אמנם מעולם לא הכילו בשורות מרעישות ששינו את פני האופנה המקומית אבל הייתה בהן תמיד תחושה של חדוות עשייה, הבנה של צרכי המתלבשת המקומית והרבה טעם טוב שהביא ליצירת פריטים כיפיים, כאלו שהופכים לחברים במלתחה לאורך זמן.

"די, עייפתי". המעצבת גלה דרין
"די, עייפתי". המעצבת גלה דרין

דרין מבטיחה שתמשיך לעסוק בעיצוב בקונסטלציה אחרת ומנצלת את הפרידה כדי לשתף ברגשות שלה על מצב התעשייה המקומית: "התפיסה הרווחת היום היא שהמעצבים המקומיים יקרנים סתם מתוך חמדנות. אנשים לא מבינים שאנחנו מייצרים בסדרות קטנות, משתמשים בבדים ייחודיים, משלמים מחיר גבוה על הייצור ונותנים פרנסה לאנשים פה בארץ, אך משום מה לא נתמכים על ידי שום גוף ממשלתי וצריכים להיאבק ללא הפסקה על הישרדותנו. די, התעייפתי. אני רוצה להמשיך לעצב ומאמינה שאמצא את הדרך. אני רוצה להודות ללקוחות שליוו אותי והאמינו ביצירה שלי". עד הסגירה בסוף החודש תערוך המעצבת מכירת פרידה של כל הדגמים מהעונות הקודמות שימכרו ב־50־70 אחוזי הנחה.

טשרניחובסקי 10 תל אביב, galalabel.com