סימטריה משתלמת

קולקציית הקיץ של HOKO עושה כבוד לגוף הנשי

מתוך קולקציית הקיץ של HOKO
מתוך קולקציית הקיץ של HOKO
14 באוגוסט 2013

ההנחה הרווחת היא שמעצבות שיוצרות לנשים תמיד חושבות על הצרכים שלהן כמתלבשות, וכנגזרת הן בעצם תמיד מעצבות קודם כל לעצמן. חגית חזן, שהקימה את המותג HOKO לאחר שסיימה את לימודיה בבצלאל בשנת 2007, עושה כך לרוב.

הבגדים שהיא מעצבת מתאפיינים בצלליות נקיות ונינוחות שעליהן היא מלבישה שכבה דקה של חספוס בגוונים מונוכרומטיים וסטון ווש. זה יוצר מלתחה פרקטית שיש בה חותם אישי לא דומיננטי מדי. בקולקציית הקיץ שלה, לעומת זאת, היא מושפעת מבן זוגה, אביחי מזרחי, מעצב גרפי שהיה שותף, בין היתר, ביצירת המיתוג של מוזיאון חולון. בהשראת עבודותיו החלה המעצבת לחקור את תחום הטיפוגרפיה ואת הקשר שיכול להיווצר בין החוקיות שלו לבגדים בכלל ולכאלה שעוטפים את הגוף הנשי בפרט.

בסיומו של תהליך שבו מיפתה את הגוף למערכת קווים ונפחים החליטה חזן להתמקד באותיות לועזיות שהצבתן כנגדו העצימה בעיניה את היופי שבמתאר הנשי. כך נולדה טוניקת J שמסתיימת ברבידה א־סימטרית בקו המכפלת או גופיית ג'רזי, שבה שני פתחי צוואר על בסיס האות B. המחשוף הקדמי או האחורי שלה משתנה בהתאם לאופן הלבישה.

עוד בקולקציה – חולצת O שמתבססת על החיבור בין שני מעגלים סימטריים, אלמנט שחזן שמה עליו דגש בתהליך העבודה – סימטריה רעיונית בין חלקו הקדמי והאחורי של הבגד. החשיבה הזו הולידה פריטים שזורמים בצורה מעניינת על הגוף ומצליחים לשמור על מראה נטול מאמץ.

—————————————————————————————————–

רחוב סגולה 6 (מתחם נגה) יפו