צ'אנל שאנל: דוקומנטרי חדש על שאנל מגיע לנטפליקס החודש

איך נראה שבוע בחייו של מנהל קריאייטיבי מסתורי, כשהוא בהכנות הקדחתניות לתצוגת הקוטור שלו? סרט דוקומנטרי חדש על מותג היוקרה ועל קארל לגרפלד העומד בראשו יספק הצצה למה שמתרחש מאחורי הקלעים לפני תצוגה חשובה

קרל לגרפלד, המנהל הקריאייטיבי והמעצב הראשי של שאנל. צילום: גטי אימג'ס
קרל לגרפלד, המנהל הקריאייטיבי והמעצב הראשי של שאנל. צילום: גטי אימג'ס

קארל לגרפלד מגיע לנטפליקס! טוב, לא בדיוק הוא, אלא בית האופנה שהוא עומד בראשו מאז שנת 1983. סרט דוקומנטרי חדש בשם "שבעה ימים בחוץ" מתמקד בהכנות האחרונות לפני תצוגת הקוטור של אבי קיץ 2018 בהתקיימה ב-23 לינואר מוקדם יותר השנה.

https://www.instagram.com/p/BglVA9ZAbDO/

הבמאי אנדרו רוסי קיבל גישה מלאה וישירה למרכז העצבים המטורף של המותג, כולל שלל עובדיו ולגרפלד עצמו, במהלך השבוע לפני התצוגה – ימים שבעולם האופנה ידועים כמלאי לחץ (וסמים ממריצים) בהם נעשות כל ההכנות האחרונות לתצוגה. במקרה של שאנל, היו אלה 68 אאוטפיטים של הוט קוטור שניסחו את תמצית האישה הפריזאית נכון לעונה.

המעריצים השרופים של המותג בוודאי זוכרים את התצוגה כזאת שהתקיימה במעין "פארק" עצום שלגרפלד בנה במיוחד, אחרי שנטש את מסלול התצוגה הרגיל והסטרילי למשהו יותר מעניין. איך לעזאזל הצליח לגרפלד להפוך חלל ריק למשהו שנראה כמו חלק מיער או גן בוטני פראי? לפי נטפליקס, הסרט אמור לספק הצצה לתהליך העבודה המפרך והמסקרן הזה.

אגב, האובססיה לפרפקציוניזם לא זר גם לבמאי רוסי, שעומד גם מאחורי הסרט הדוקומנטרי "היום הראשון של מאי", שועקב אחרי אנה ווינטור וההכנות הקדחתניות לתערוכה "סין דרך זכוכית מגדלת", שהיתה לתערוכת האופנה הכי פופלרית אי פעם בתולדות המוזיאון (יש לשער כי לשמלת השובל הענקית והצהובה עימה הגיעה ריהאנה לטקס הפתיחה –  יש חלק לא מועט בעניין).

https://www.instagram.com/p/BqtKBtbg5Nq/

כך או כך, הסרט שיגיע לנטפליקס ב-21 בדצמבר הינו חלק מסדרת סרטים דוקומנטריים תחת הכותרת "7 ימים ל…" שעוסקת בתיעוד של שבוע מתוך חייהם של אנשי חזון מתחומי האופנה, מזון, ספורט, בידור ועוד. הסרט על שאנל יהיה הראשון לפתוח את הסדרה. האם לגרפלד יעומת בו אם שאלות בוערות כמו 'למה קראת לאדל שמנה' ו'למה התלכלכת על מריל סטריפ'? כנראה שלא, אבל אנחנו עדיין ממתינות בציפייה.