האם ערוץ האופנה הישראלי החדש יצליח איפה שקודמו נכשל?

בשבוע הבא יושק ב־HOT ערוץ האופנה הישראלי החדש Fashion.il. האם הוא יעמוד באתגר וייצר תוכן ראוי, או שיסגור את הבסטה לאחר שנתיים בלבד כמו קודמו?

11 ביולי 2018

אם להאמין ללוח השידורים, הדבר הכי חם בטלוויזיה הישראלית הוא ערוצי נישה עם שמות קצרים באנגלית. לדוגמה, בחודש שעבר השיקה חברת אלין את ערוץ Foody בסלקום TV. לעומת זאת לחברת אימג'ן מדיה שנמצאת בבעלותו של אבי בר יש ערוץ הילדים Zoom, ערוץ הספורט Trace וערוץ DIY (נחשו באיזה נושא). בשבוע הבא (שלישי, 17.7) היא תשיק ב־HOT ערוץ אופנה ישראלי חדש העונה לשם Fashion.il. הערוץ צפוי להציע תכנים מחו"ל שיושדרו לראשונה בישראל, כמו מסלולי הג'וניור והאולסטאר של "פרויקט מסלול", הריאליטי Say Yes to the Dress המתעד סלוני כלות או תחרות מעצבי השיער והמאפרים "אמריקן ביוטי סטאר" בהנחיית הדוגמנית אנדריאה לימה. עם זאת העיקר כאן אמור להיות התכנים המקוריים, שמתהדרים בכמה שמות גדולים בתעשייה המקומית.

"הטאלנטים שלנו מעורבים לגמרי במה שקורה וההצעות שלהם מיושמות ברמה היומיומית", אומרת מיכל דפנאי־אדן, מנהלת התוכן והפיתוח של הערוץ החדש. לדוגמה, תוכנית הראיונות "ללא פילטרים" של מוטי רייף – שיארח בביתו לריאיון אינטימי דמויות מפתח בתעשייה המקומית כגון בר רפאלי, גלית גוטמן, דורית בר אור, מיקי בוגנים, נועה קירל ועוד – תשודר בשחור לבן. "זו תוכנית שחושפת צדדים של דמויות חזקות מאוד בתעשייה שלנו כמו שהן לא נראו אף פעם. יש משהו בקשר של מוטי עם המרואיינים שמאפשר להם לשתף באמת, לתת תמונה תמונה חשופה של עצמם", מסבירה דפנאי־אדן. "הוא לחלוטין היוצר של התוכנית וזה ויז'ן שלו ושל הצוות, שמתחבר לתמה של הסרת פילטרים ומסכות. זה חזון שלו שאנחנו הולכים איתו עד הסוף, והוא נראה מהמם".

עוד כתבות מעניינות:
מותג התכשיטים הלוהט בצרפת נוחת בארץ
חומת מגן: המלתחה המושלמת לצלוח את הקיץ בסטייל
ב
וטיק האופנה השווה בעיר מסתתר ברחוב קטן ולא מוכר

רייף מאחורי הקלעים בשבוע האופנה האחרון
רייף מאחורי הקלעים בשבוע האופנה האחרון

 

תוכנית דגל נוספת היא "הסטודיו" שתנחה אנה ארונוב ושתעסוק בטרנדים וחדשות אופנה, אבל גם בדרך ליישם את כל אלה בלי להפוך לקורבן אופנה, עם קצת עזרה מפאנל מומחים מתחלף שישתתפו בו איתי בצלאלי, נסטיה ליסנסקי, שירן מניה ועוד. "אנה מאוד מגניבה ובכל מה שקשור לאופנה היא עשתה תהליך, אז היא לוקחת את כל העניין מאוד בפאן ומשתמשת בניסיון שלה כדי ללמד מה כן ולא לעשות", מסבירה דפנאי־אדן.

תוכניות נוספות בלוח השידורים הן "גלאם רום" בהשתתפות בלוגריות וכוכבות רשת בתחומי הלייפסטייל והביוטי כגוו ריי שגב, יעל רגב, אורן גל ועוד; דוקו־ריאליטי שילווה דוגמניות ישראליות, בהן ארבל קינן ושני זיגרון, מאחורי הקלעים של תעשיית האופנה בחו"ל ובישראל; תוכנית ביוטי ואיפור של המאפרת של בר רפאלי, מורן סטויצקי ורצועת נוער בהנחיית ליאון שניידרובסקי ויואב מאיר.

מתוך ערוץ האופנה החדש
מתוך ערוץ האופנה החדש

 

הישראלים אינם זרים לחלוטין לקונספט של אופנה בטלוויזיה – הם צפו ב"יש לה את זה", ב"טריני וסוזנה" וגם ב"המהפך" בערוצים המסחריים וכן טחנו עונות של "פרויקט מסלול" ו"הטופ מודל הבאה" האמריקאיות בכבלים. עם זאת כשהפורמטים המצליחים של תחרויות האופנה הללו הגיעו לישראל הם הפכו למעין גילטי פלז'ר, חטיף ריאליטי שמציע יותר מריבות ומשפטים מטופשים כמו "עוף זה ציפור ופרה זה חיה" מאשר גלאם. זאת ועוד, היה כאן ניסיון להרים ערוץ שיוקדש לאופנה ישראלית, אך הוא נסגר ב־2014 אחרי שנתיים של פעילות בלבד. האם הכישלון הקודם בהכרח מעיד משהו על הנושא כולו? שיחה עם גורם מקורב לערוץ האופנה הישראלי המנוח חושף כי עוד בראשית הדרך סבל הערוץ מבעיות תקציביות שהשפיעה משמעותית על הנראות: "האולפן נראה כמו תוכנית בוקר, התוכניות השונות נראו דומות מדי כי לא הצליחו לשוות לכל אחת מראה ייחודי ותוכניות שהוקדשו לסטיילינג אישי לא עמדו ברמה של מקבילות מחו"ל. לא הייתה שום נגיעה באופנת עילית, שום דבר שהתקשר למה שקורה בחו"ל. בקצרה, הוא פשוט לא הצליח ליצור שום זוהר והיה עממי מדי".

דפנאי־אדן מאמינה של־Fasion.il לא מחכה גורל דומה. אחת הסיבות לכך היא השינוי שעברה תעשיית האופנה העולמית בשנים האחרונות, בין היתר בזכות האינסטגרם: "קרה כל כך הרבה בתעשיות האופנה העולמית והמקומית מאז שערוץ האופנה הקודם עלה. ההתעניינות באופנה עלתה מאוד ברמה הכי יומיומית של צריכת לייפסטייל כדבר שבשגרה. זה שינה את המחשבה שלנו ואת מה שמעניין אותנו", היא אומרת, "זה לא אומר שזה יהפוך להיות פריים טיים בקשת, אבל בהחלט יש היום מקום ליותר מביקורות של דורין אטיאס האלופה או אזכור קטן בשבוע האופנה. יש מקום לערוץ שלם שנושם וחי אופנה. חשוב לי לומר שאני לא מזלזלת בערוץ האופנה הישראלי שנסגר, היו שם הרבה דברים טובים אבל כנראה היה צורך בשילוב אחר. יש פה הזדמנות לעשות משהו אחר וכיפי ולהראות שיש מקום לאופנה בארץ, להבדיל ממה שהיה קודם".

מתוך ערוץ האופנה החדש
מתוך ערוץ האופנה החדש

ואם כבר הזכרנו שילוב, דפנאי־אדן מציינת שהערוץ החדש אינו שואף להציע רק חלומות על אופנת קוטור וזוהר תוצרת חוץ, אלא להציע תמהיל שיעסוק באופנה באופן רחב ומכיוונים שונים, כך שישפיע גם על ארונן הפרטי של הצופות. "השינוי שיצר אינסטגרם חיובי ולא מתבטא רק בכוח מסחרי ועניין לציבור. הוא לא מגיע ממקום רדוד של לראות דברים יפים. אנשים התחילו להבין שאופנה היא דרך לביטוי עצמי, זה נהפך לנגיש יותר. כמו שבתעשיית האופנה פעולות רשתות מהירות לצד אופנת קוטור, אצלנו אפשר יהיה למצוא תוכן אופנה כיפי, מעודכן, שמתאים גם למי שמבינים הרבה מאוד באופנה וגם מי שחובב אופנה כפאן. אנחנו לא לוקחים את עצמנו יותר מדי ברצינות וחושבים שיש מקום לכל. אנחנו לא מאמינים בסטריאוטיפ מקובע ויש הרבה פנים לאופנה בארץ. זה אולי קצת קלישאתי, אבל רוצים להיות הבית הישראלי של האופנה על המסך. בתחום הזה אין לך קיום אם אתה לא הכי מהוקצע שיש ואני מקווה שנצליח לעמוד ברמה".