פאב לנו במקסימום

הכירו את FAB, אתר העיצוב שישפוך לכם סטייל על כל דקה פנויה ברשת ויגרום לכם לייחל לחבר בחו"ל . ויש גם שיחה עם המייסדים

פריט נחשק באתר FAB
פריט נחשק באתר FAB
27 באוגוסט 2013

 FAB, הקיצור והקוד המודרני הנגזר מאחד משמות התואר הפופולריים ביותר בשפה האנגלית – Fabulous – נכתב כמעט תמיד תוך לחיצה על מקש ה־Caps Lock, אולי בשל השאיפה להלביש על המילה כבר בצורתה הטיפוגרפית את מכלול הציפיות שהיא מעוררת. מילה בת הברה אחת שלא רק שפירושה נפלא, נהדר ומהמם, אלא שיש בה גם הבטחה נסתרת לגילוי של יופי, לקיום של משהו מאחוריה, המותח את גבולות השגרתי והרגיל. כשמשתמשים בה לא רק לתיאור פרויקט, אלא ככותרת וכשם העסק עצמו ממש, היא הופכת מחייבת פי כמה, שכן עצם הבחירה בה היא מהלך המשדר ביטחון מופרז לכל הפחות אם לא התנשאות. ייתכן שאחת הסיבות להצלחה המטאורית שזוכה לה האתר Fab.com היא הקלילות שבה הוא קופץ מעל המשוכה הזו כבר בעמוד הראשי שלו. הוא מוצף במוצרים שלא ממש מרגישים כמו מוצרים, אלא כחפצים שניכר שהושקעו בעיצוב שלהם זמן ומחשבה, שיכולים – ביחד או לחוד – להוסיף לבית, למשרד או למלתחה לא מעט מאותו חן נחשק המניע לא מעט מהלכי קניות בעידן המודרני.

[tmwinpost]

זהו בדיוק הרעיון שעומד מאחורי קמעונאית האון ליין החלוצית, שהמוטו שלה הוא "עיצוב יומיומי". כביכול מדובר ברעיון שעבד כבר הרבה לפני העידן הדיגיטלי. איקאה היא אולי הדוגמה הראשונה שקופצת לראש בהקשר הגלובלי; האתר etsy הוא המייצג של הזווית הידנית־קראפטית של התחום. אך ב־FAB הגישה אחרת: בעלי האתר אינם יצרנים אלא אוצרים המאתרים מעצבים ומותגים קטנים וגדולים ברחבי העולם, ובאמצעותם מרכיבים יריד דיגיטלי דינמי של פריטי עיצוב מהודקים במגוון סגנונות ודרגות מחיר.

עקבו אחרי FAB באינסטגרם:

חלק ניכר מסוד ההצלחה של האתר טמון בעבודה שאחוז משמעותי מהמוצגים בו מתומחר באופן שהופך אותם נגישים לצרכן העיצוב הממוצע. ב־FAB  לא רק מוכרים מציאות יפה שמתכתבת עם פנטזיות, אלא גם עושים את זה בדרך שמפרשת בצורה נכונה את תנאי השטח שנוצרו בתקופת הצפת המידע שאנו חיים בה: זה מתחיל בממשק הקל והכיפי לשימוש ששם את הוויז'ואל במרכז, וממשיך בניצול חכם ולא מעיק של ההרגלים שהנחילו בנו הרשתות החברתיות. האתר בעצם מתפקד כקהילה וירטואלית של צרכני עיצוב, ומאפשר למשתמשים להיחשף להעדפות של חבריהם – דרך התשתיות הפנימיות שלו או דרך הרשתות החברתיות הגדולות דוגמת פייסבוק, טוויטר ופינטרסט. מינוף ההתנהלות החברתית ברשת לטובת עידוד החשיפה לאתר ולרכישה ממנו הוכיחה את עצמה במהירות: תוך חמישה חודשים מהקמת האתר נוספו לו יותר ממיליון משתמשים (יותר ממה שפייסבוק הצליחה לגייס בתקופה המקבילה, לשם השוואה).

כיום מבקרים באתר כשישה מיליון משתמשים בחודש, נתון שמתגמד רק לעומת מספר הפריטים הנמכרים באתר – שבעה מיליון נכון לעכשיו – שהמגוון שלהם משתנה תדיר. קל למצוא בו כמעט כל פריט נוי, פריט לבוש או רהיט שאפשר להעלות על הדעת: החל ממכונת מסטיקים עגולים ביתית שתוסיף לכל סלון מגע של נוסטלגיה ילדותית (54 דולר), דרך כפכפי עץ מתקתקים בדפוס נקודות (89 דולר) ועד קולב שהוא למעשה מנורה שיכולה להפוך כל שמלה אהובה לקישוט קיר ראוי (99 דולר). הקאץ' בכל הסיפור הזה הוא כמובן עניין המשלוח. כמו אתרים מצוינים רבים, גם מנהליו של FAB טרם הבינו את פוטנציאל הרכישה הטמון בקהל הישראלי והאתר עדיין אינו מאפשרים משלוחים לארץ. אפשר תמיד לנסות לסנג'ר חברים בחו"ל, אך בינתיים אפשר להשתמש באתר כלוח השראה אישי וכהזדמנות טובה לשטוף את העיניים.

גם הכלבים מרוויחים – הנה אחד מהפריטים (הלוהטים) שמציע האתר:

קשקשת ברשת

תפסנו את ג'ייסון גולדברג וברדפורד שלהאמר, המייסדים של FAB, לשיחה קצרה על הלהיט שיצרו.

מהו הרעיון שמוביל את FAB? 

"המשימה שלנו היא לעזור לאנשים לשפר את איכות חייהם באמצעות עיצוב ולחשוף קשת רחבה של מוצרים צבעוניים, כיפיים ומודרניים למיליונים ברחבי העולם. אנחנו שואפים שהצרכנים שלנו יחייכו בכל פעם שבה ישתמשו במוצר שקנו אצלנו, ולמעשה אפשר להגיד שהמוטו שלנו הוא 'עוצבת לחייך'".

באיזה אופן משפיעות הרשתות החברתיות על הרגלי הצריכה שלנו? 

"הן שינו את האופן שבו מתייחסות חברות לשירות הלקוחות, הן מאפשרות ללקוח לתת פידבק מיידי ושמות הרבה יותר כוח בידי הצרכן. נוסף לכך, אנשים מחפשים חוויית קנייה שקרובה למציאות, ובאמצעות פורמט של רשתות חברתיות אנחנו שואפים ליצור מצב שבו הקהל שלנו מרגיש כאילו הוא מסתובב עם חבר קרוב בין חנויות, מרים איזו חולצה שמוצאת חן בעיניו וחושף אותו דרך נקודת המבט שלו למשהו חדש".

איך אתם מגלים מעצבים חדשים, ואיך בכלל בונים אוסף קוהרנטי שמוכר מיליונים של מוצרים?

גולדברג: "יש בינינו חלוקת עבודה ברורה. ברדפורד בוחר את הפריטים שיופיעו באתר ואני אחראי על חוויית המשתמש. כרגע הוא עובד עם 50 ציידי כישרונות שמחפשים עבורנו מוצרים בכל העולם אבל יש חזון מסוים וערכים אסתטיים שאנחנו נצמדים אליהם כקו מנחה, שהם אורבניות, מודרניות וקלילות".

מה הם הפריטים האהובים עליכם?

"הגרביים של Happy Socks, עטי הכתיבה של Lamay ומחברות האיקס עיגול, שכרגע לא נמצאות באתר".

בשפתיים חתומות – קעקועי שפתיים שנמכרים באתר (כולל מדריך הדבקה לברות המזל שביניכן):

 

Fab.com