פאר של טקסטיל

המותג דורין פרנקפורט חוגג 30, ואנחנו זוכות בקולקציית יום הולדת מופלאה. לחיים!

גיל 30 הוא ציון דרך משמעותי עבור כל אחד ואחת, ועל כמה וכמה עבור מותג אופנה, במיוחד בשוק המקומי שבו היצירה מלווה במאבק הישרדות מתמשך. אך נראה שיש כאלה שמוגנים ממנו. אחת כזו היא דורין פרנקפורט, סוג של שגרירה של רצון טוב ורהיטות בתחום, מישהי שהנינוחות שלה עם עצמה, השפה העיצובית שלה כמו מבנה העסק שהקימה, הופכים אותה לאחת הדמויות האהודות ביותר בעולם האופנה הישראלי, עד כדי כך שבטקס פרסי האופנה האחרון שנערך בשבוע האופנה של חולון הבחירה בה לקבלת פרס מפעל חיים הייתה מתבקשת.

מלכה, ולא רק ביום ההולדת. דורין פרנקפורט (צילום: אסף עיני)
מלכה, ולא רק ביום ההולדת. דורין פרנקפורט (צילום: אסף עיני)

למרות (ואולי הודות) לפתיחות המחשבתית שלה, פרנקפורט עצמה היא גם אישה של סנטימנטים – ולכן הבחירה שלה לצלול לכבוד יום ההולדת למעמקי הארכיון של בית האופנה שלה היא לא מפתיעה. הקולקציה שנוצרה כתוצאה מהתהליך מפוצלת לשני הקווים המרכזיים שהמעצבת מעמידה מדי עונה, קו הסטודיו ו־DF המשמש כסוג של דיפיוז'ן. בהתאם למאורע האוסף המרכזי הוקדש לבגדי מסיבה, או בוורסיה המועדפת על פרנקפורט "בגדים שאפשר ללכת איתם למסיבה ולהירדם בהם שיכורות". בפועל זה אומר שילוב של נוחות בגזרות (שנותרו נאמנות לאלה המקוריות כפי שהופיעו בקולקציות העבר שמהן נלקחו) ופאר של טקסטיל, המקום שבו העניקה המעצבת את העדכון העכשווי הנדרש לפריטים הוותיקים. אריגי לאמה מטאליים וטאפט שעבר תהליך של קימוט אגרסיבי שימשו בסיס לחצאיות בעלות צללית דומיננטית, בעוד חולצות נגזרו מחומרים רכים כשיפון וטול מתבדר. שמלות באורך מלא נגזרו דווקא מסריגים קלים המזוהים בעיקר עם לבוש יומיומי, מה שייצר במקרים רבים שילוב בין בגד ערב לכתונת לילה משחררת.

מזל טוב. דורין פרנקפורט (צילום: אסף עיני)
מזל טוב. דורין פרנקפורט (צילום: אסף עיני)

בקו המשני נעשתה החלטה מעניינת של שימוש באריגי דנים כחומר גלם מוביל לקולקציה כולה, הודות לעובדה שיכולתם של מכנסי הג'ינס לחצות גילים, תרבויות ומעמדות שימשה תמיד מקור השראה למעצבת. הצמצום החומרי הזה הביא לתוצאות מעניינות כמו אוברול בתחושה רטרואית עם תור כפתורים במרכזו שנתפר מדנים כותנה יפני, או מכנסי גומי משוחררים שגרסה נדיבת בד שלהם מוצגת לצד צילומי הקטלוג שלהם בגרסת 1984 על גופה של חלי גולדנברג. אותה גרסה נראית באופן מפתיע כמו פריט שנלקח ממלתחה אופנתית עדכנית, עם מודיפיקציה מעניינת של אריג העבודה שמחליף את הבדים הנשפכים מהם נגזר הדגם לרוב בימינו.

אנחנו אוהבות גם את קולקציית החורף הנוכחית:

dorinfrankfurt.co.il