פרידה מאייקון

מעצבת התיקים דניאלה להבי נפטרה בשישי האחרון לאחר מאבק במחלה קשה, אך חזונה ומותגה האיכותי ימשיכו עוד שנים ארוכות להוביל את תחום האביזרים בארץ

כמו מפעלי חיים רבים, דניאלה להבי החלה את שלה באופן צנוע ועם הרבה תשוקה ואהבה ליצירה. להבי, בוגרת מחלקת העיצוב התעשייתי של בצלאל, שהייתה יועצת לחברות מקומיות כמו "קליגולה" ו"מיפ”, החלה לייצר את קו התיקים הנושא את שמה בשנת 1991 כשהיא עיצבה וייצרה את עשרת הדגמים בכוחות עצמה מהסטודיו הביתי, והייתה אמונה לא רק על מלאכת הגזירה והתפירה אלא גם על משלוח התיקים לבוטיקים ברחבי העיר. האיכות, ההקפדה על הפרטים הקטנים ובעיקר החשיבה הפרקטית והעיצוב הדיסקרטי הפכו את תיקי העור שלה למצרך מבוקש תוך זמן קצר, גם בשל העובדה המרגשת שמוצר כחול לבן מסוגל לתת פייט אמיתי למוצר מקביל שמיוצר מעבר לים.

אבדה לעולם האופנה. מעיצוביה של להבי ז"ל
אבדה לעולם האופנה. מעיצוביה של להבי ז"ל

בשנת 2001 נפתחה החנות הראשונה של להבי וניכר כי המפגש הישיר עם קהל הלקוחות, כמו גם הצטרפותו של בנה אורי לשורות המותג בחזית השיווקית והעסקית, עודדו לא רק את הצמיחה המסחרית של העסק אלא גם היצירתית: קולקציית התיקים הורחבה לכמה תת קטגוריות, החלה בהדרגה להתייחס יותר ויותר למגמות אופנה בינלאומיות ושילבה צבעים וחומרים חדשניים ששברו את המוסכמה שלפיה עיצוב קלאסי יכול להתבסס על עור שחור או חום בלבד. באותן השנים הוכר גם קו הנעליים של המותג שהצטיין אף הוא, ממש מתחילת הדרך, באיכות ייצור מצוינת ובחשיבה עיצובית חכמה שהביאה להרמוניה בין נוחות יופי.

איכות חסרת פשרות. מעיצוביה של להבי
איכות חסרת פשרות. מעיצוביה של להבי

לצד הקולקציות המתקדמות, שהפכו מדי עונה לעשירות ורחבות יותר בעקבות התפשטות המותג אל מעבר לים, דאגה להבי תמיד לאתגרים בין עונתיים באמצעות שיתופי פעולה עם אמנים ויוצרים שונים. מעצב הטקסטיל צורי גואטה יצר עמה קולקציה מרהיבה ששאבה את השראתה מממצאים תת ימיים; עם מעצבת האביזרים הצעירה ניבי ברקר (שהצטרפה רק לאחרונה לצוות הקבוע של להבי) היא השיקה קולקציית קפסולה של תיקים ספורטיביים ויצרה קולקציה מיוחדת עבור אירוע האמנות "צבע טרי".

נתנה פייט למותגים מעבר לים. דניאלה ואורי להבי
נתנה פייט למותגים מעבר לים. דניאלה ואורי להבי

במקביל לעבודה חסרת הפשרות והמחויבות של להבי לעשייה, לצוות ולקהל הלקוחות שלה, המפגש האישי עמה חשף תמיד אישה נעימה, אוהבת אדם וחיות (כלבה היה בן לוויה קבוע בסטודיו שלה) – הוכחה שבשביל לייצר מוצר מלוטש לא חייבים לאמץ תדמית קרירה. זו ככל הנראה גם אחת הסיבות שהמותג שהצליחה לבסס בצורה כה איתנה בקצת יותר מ-20 שנים ימשיך להתקיים בכוחות בנה והצוות המסור גם לאחר לכתה בסוף השבוע האחרון, כשהיסודות שהניחה באופן כה מסור יאפשרו לו להוביל את תחום האביזרים בישראל עוד שנים ארוכות.