עתיר חן: רונן חן מתמסר לנינוחות ולשחרור בקולקציית הקיץ

רונן חן משיל מעליו את שכבות האוברסייז המשעממות ומוכיח שיש לו מה להציע לדור חדש ומתוחכם של לקוחות. "דמיינתי חופשה בהאמפטונס", מספר המעצב על מקורות ההשראה שלו לקולקצייה שעושה חשק לחופשה

רונן חן קולקציית קיץ 2018.  מכנסיים 590 ש"ח. צילום: דודי חסון
רונן חן קולקציית קיץ 2018. מכנסיים 590 ש"ח. צילום: דודי חסון
17 באפריל 2018

עד לא מזמן נחשבו עיצוביו של רונן חן אופציה ראויה לנשים בוגרות ומיושבות בדעתן שרוצות להיראות "לבושות" (מכבסת מילים ל"דודות"). חן, שייסד את בית האופנה הנושא את שמו לפני 24 שנה, נחשב אז לאחד מגל "המעצבים הצעירים", בהם נעמה בצלאל, סיגל דקל ועוד. עם זאת, בניגוד לדקל ואחרים כמוה, חן הצליח לשרוד חרף סכנת ההכחדה התמידית הרובצת לפתחם של מותגי אופנה מקומיים, תוצר של שלל פיתויים חו"ליים זמינים וכה נגישים, אולם לאחרונה קורה אצלו משהו מעניין.

עוד כתבות מעניינות:
היינו בהפסקה? רייצ'ל גרין היא שוב אייקון אופנה
אני אוכלת כל מה שבא לי, יש לי גנים טובים": שיט שדוגמניות אומרות
כל הסיילים ליום העצמאות

רונן חן קולקציית קיץ 2018. שמלה 790 ש"ח. צילום: דנה קרןרונן חן קולקציית קיץ 2018. שמלה 790 ש"ח. צילום: דנה קרן

רונן חן קולקציית קיץ 2018. שמלה 790 ש"ח. צילום: דודי חסון
רונן חן קולקציית קיץ 2018. שמלה 790 ש"ח. צילום: דודי חסון

השינוי הסתמן עוד לפני כמה חודשים, עם שיתוף פעולה מסקרן ומרענן עם בוגרת שנקר נועה רביב, שכבר הספיקה להציג עיצובים שלה במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק. כעת, עם הקולקציה החדשה שלו, אפשר לומר בביטחון שחן ער למתרחש סביבו, ולצרכים של דור חדש של לקוחות מתוחכמות, מרשימות ועכשוויות. שלום פאשניסטה, להתראות דודה.

"דמיינתי חופשה בהאמפטונס והתמסרות לשחרור ולנינוחות", אומר חן על מקורות ההשראה לעיצוב הקולקציה. "אך מכיוון שאנחנו לא מתהלכים בכל יום על החוף", הוא מוסיף, "הקולקציה כולה הוקדשה ליצירת התחושה הזאת ביומיום שלנו". אכן, נראה שנינוחות היא מילת המפתח בקולקציה הזאת, שלא לומר ערך עליון. חומרי גלם כמו פשתן ואריגי גאזה דקיקים נתפרו בגזרות רחבות ובלתי לוחצות, שמאיימות לרגע לגלוש למחוזות האוברסייז המשעמם והצפוי, אבל בכל זאת מצליחות להישאר מחויטות.

רונן חן קולקציית קיץ 2018. חצאית 399 ש"ח. צילום: דודי חסון
רונן חן קולקציית קיץ 2018. חצאית 399 ש"ח. צילום: דודי חסון

גם הצבעוניות נראתה כאילו נהגתה בזמן התבוננות בלהבים של מאוורר תקרה רב עוצמה: לבן, שמנת, אפור בהיר, תכולים ושחור. אלה אלה נוספו נגיעות עוקצניות ומעוררות של צהוב, אדום וסגול עז.

לצד חצאית פעמון נהדרת באורך מידי, כמה שמלות צווארון (מידי ומקסי) שמזכירות את משיכתו התמידית של חן לחייטות הגברית ושמלות נטולות שרוולים בגזרה ישרה ועם חיתוכים אלכסוניים שמוסיפים לגזרה עניין ומקוריות – יש בקולקציה לא מעט פריטים שלו היו שואלים אותנו "מאיפה?" והיינו עונות "זארוש", שום גבה לא הייתה מורמת: מכנסי ג'ינס ישרים ורחבים באורך שבע שמיניות ובצבע דנים כחול וקלאסי, טי שרטים מפוספסים בגזרה פשוטה ומצוינת, עליוניות ושמלות תואמות (בשחור ובלבן) שקפקפות ובעלות שרוולי אורגנזה, וולאניים ומתנפנפים ושמלות כותנה עם דוגמאות תחרה עדינות.

רונן חן קולקציית קיץ 2018. מכנסיים 490 ש"ח. צילום: דנה קרן
רונן חן קולקציית קיץ 2018. מכנסיים 490 ש"ח. צילום: דנה קרן
רונן חן קולקציית קיץ 2018. שמלה 890 ש"ח. צילום: דודי חסון
רונן חן קולקציית קיץ 2018. שמלה 890 ש"ח. צילום: דודי חסון

בקטגוריית האקססוריז מככבים תיקים ונעליים של המותגים Unisa ו־Vagabond, להשלמת הלוק הבלתי מתאמץ. אף שהתאהבנו במבט ראשון בכפכפים ובנעלי הסירה, אין כל סכנה שהם יגנבו את ההצגה לקולקציה המוצלחת.

רונן חן
199־890 ש"ח