שקט, מתלבשות

הטי שירטס של קום איל פו קוראות לשלום, ובימים שבהם הקיצוניות מרימה את ראשה זו בהחלט אמירה שחשוב ללבוש בשילוב קולקציות הקיץ של המותג

לעומת אנשי תרבות ואמנים מתחומים שונים, מעצבי אופנה מקומיים נזהרים לרוב מנקיטת עמדה בנושאים פוליטיים, גם כשהקרקע בוערת. אולי מדובר ברצון לשמר את טוהר היצירה, אולי בפחד מפגיעה בדימוי, אולי בשיקולים מסחריים ואולי במחשבה ש-"זה פשוט לא המקום שלנו לדבר על מה שקורה". על כל פנים הוואקום הזה מורגש ולפעמים אף צורם. קום איל פו הוא אחד המותגים הישראלים הבודדים שבו מעולם לא פחדו מהבעת עמדה פוליטית נחושה, גם אם היא ממוקמת בקצה הפחות פופולרי של הסקלה.

HO PEACE! קום איל פו. צילום: שני סקרלט קגן
HO PEACE! קום איל פו. צילום: שני סקרלט קגן

השבוע הוציאו את טי שירט ״המצב״ הנושאת את הכיתוב ״oh peace!" ומייצגת על פי נשות החברה תחושות שהן "בין תקווה לייאוש״ – תגובה מתבקשת מצדן, אפילו הכרחית. הטי שירט הזו היא פיסת מחשבה ובד חשובה, אבל היא לא היחידה: מלבד הקולקציה של אסף ודוד ריב שכבר סוקרה במדור, על קולבי הרשת בחנות נמצאות כרגע שתי אסופות קיץ שמתאימות, על פי שיטת העבודה של המותג, לטמפרטורות העכשוויות.

קולקציית הקיץ השנייה של המותג ממשיכה את הקו שהוצג בשבוע האופנה של גינדי ועסק במורכבות היפה של רגשות נשיים כמקור השראה: בגדים מחויטים שרוככו על ידי שימוש בגווני פסטל שמימיים, דוגמאות פפיטה מתקתקות ומשחקי שקיפויות. לצד זו השיבו לחיים בבית המותג את קו ה־g! – קולקציית הבת הנמכרת במחירים נגישים יחסית ועוצבה עד 2007 על ידי מאיה ארזי.

מתוך הקולקציה של אסף ריב לקום איל פו. צילום: שני סקרלט קגן
מתוך הקולקציה של אסף ריב לקום איל פו. צילום: שני סקרלט קגן

בקולקציה (שמובלת על ידי מעצבות הבית שרון דאובה וקרין לייקוביץ׳) אפשר למצוא בגדי קיץ מאריגים קלים כפשתן, כותנה, וואל, משי דקיק. הגזרות רחוקות מהגוף והמבנים מורכבים פחות מהקו המרכזי. הצבעוניות נעה בין בסיסיות של נייבי, חאקי ולבן לקורל וצהוב חלמון שובבים. לשתי הקולקציות האלה אין מסר פוליטי, אך הן חשובות לא פחות מטי שירט השלום, שכן ההתמסרות לטעם טוב ויופי היא אולי פעולת המחאה השקטה ההגיונית ביותר שניתן לנקוט בימים של חוסר שקט.

קום איל פו. קולקציית קיץ 2014. צילום: שני סקרלט קגן
קום איל פו. קולקציית קיץ 2014. צילום: שני סקרלט קגן

טי שירט oh peace! , 129 ש"ח; אסופת קיץ 2, 129־1,790 ש"ח, קו g!
390־890 ש"ח, להשיג בבית בנמל, האנגר 26 נמל תל אביב ובחנויות המותג