ישנה עם איפור? הנה הסיבות שיגרמו לך להפסיק

אימוץ של הרגלי טיפוח לא נכונים עלול להפוך במקרים מסוימים לסכנה אמיתית לעור ולגוף. את מאלו שמתעצלות להוריד את האיפור לפני השינה? כדאי שתקראי את הכתבה הבאה ותביני למה כדאי להפסיק

הסיבות שיגרמו לך להפסיק לישון עם איפור. צילום: שאטרסטוק
הסיבות שיגרמו לך להפסיק לישון עם איפור. צילום: שאטרסטוק
27 באוגוסט 2017

תוכן שיווקי | Garnier

חומרים קוסמטיים וצביעת הפנים והגוף היו קיימים עוד בתקופת הפרעונים שבמצרים. כיום התעשייה אמנם בטוחה יותר והשימוש בחומרים מסוכנים כמעט ולא נעשה, אך השימוש הנרחב בתכשירים, מביא עמו גם כמה הרגלי טיפוח שמאוד כדאי להימנע מהם. אחת הדוגמאות הנפוצות לכך היא שינה עם איפור, שמשום מה נתפסת כנורמטיבית אצל הרבה נשים ברחבי העולם.

התפקיד העיקרי של העור בלילה הוא להתחדש. במסגרת התחדשות העור נוצר קילוף טבעי של תאי עור מתים, בתהליך דומה לזה שמתבצע בפילינג. שינה עם איפור מונעת את התהליך הזה ויוצרת מחסום המעכב את התהליך הטבעי של ההתחדשות. החסימה הזו גם גורמת לסתימה של הנקבוביות, לגירוי העור ולהופעת אקנה.

[tmwdfpad]גם תכשירי הטיפוח היוקרתיים והאיכותיים ביותר אינם תירוץ לישון עם האיפור. בעוד במהלך היום, האיפור משמש כחוצץ בין העור לבין האוויר המזוהם, נזקי הקרינה של השמש והלכלוך. בלילה, החוצץ הזה הופך לחיסרון. נקבוביות הנמצאות תחת שכבת איפור בלילה גורמות לקמטוטים, פצעים, זיהומי עור ויובש ולעתים גם להופעת נקודות שחורות וכתמים.

האם יש הבדלים בין מוצרי האיפור?

השפעת האיפור על העור בלילה משתנה לפי סוג התכשיר והתפקיד שלהם. המייק אפ למשל עובר במהלך היום תהליך עדין של חילוף חומרים כתוצאה מחשיפה לגורמים חיצוניים כמו אבק והפרשות טבעיות של העור, לכן מה שנותר על הפנים בלילה הוא רק תוצר לוואי. במידה ולא נסיר את תוצר הלוואי הזה, נגרום לעיכוב בזרימת הדם ונאט את ייצור הקולגן שאחראי על חידוש תאי העור.

לעומת זאת, שינה עם שפתון גורמת לתופעה לא רצויה אחרת. השפתון מעלה את אחוזי היובש של השפתיים במהלך הלילה ולסדקים כואבים. לשם השוואה, מסקרה מעמיסה על זקיקי השערה והופכת את הריסים לפריכים ושבירים, מגרה את העיניים ועלולה לגרום דלקות. כל זה עוד לפני שהזכרנו את המצעים המלוכלכים ואת חוסר הנוחות שמלווה שינה ארוכה עם מייק אפ, שפתון או מסקרה.

חידוש העור קורה בלילה. צילום: שאטרסטוק
חידוש העור קורה בלילה. צילום: שאטרסטוק

כמובן שלילה חד פעמי עם איפור על הפנים הוא לא אסון בלתי הפיך. רצוי וחשוב להימנע מכך, אבל אין סיבה להיכנס ללחץ אם בכל זאת נכנסת למיטה לפני שעברת באמבטיה. מצד שני, יש כיום כל כך הרבה תכשירי טיפוח מעולים וזמינים, כך שאת לא באמת אמורה להגיע למצב כזה.

טיפים להסרת איפור אפקטיבית

אחרי שהבנת למה לא כדאי להתעצל וללכת לישון עם איפור, כל שנותר לך לעשות הוא לאמץ את הרגלי הטיפוח הנכונים. ברגע שמתרגלים, אין לכך תחליף. חשוב גם לקרוא היטב את הוראות היצרן על כל תכשיר טיפוח ולפנות לייעוץ מקצועי במקרה של תוצאות לא רצויות. כמו כן, קיימים הבדלים מסוימים בין הרגלים נכונים לנשים מתחת או מעל גיל 35.

נשים צעירות צריכות לנקות את העור בעזרת סבון איכותי. כדאי שהסבון יתאים לסוג עור הפנים ומיד לאחר מכן ניתן להשתמש במי פנים. התפקיד של הסבון הוא להסיר את מוצרי האיפור, בעוד מי הפנים אחראיים על הסרת השאריות מהניקוי הראשוני.

בעור בוגר יותר כמו של נשים מעל גיל 35, כדאי לעבור לניקוי בחלב פנים. בימים רגילים אפשר לישון בלי שום חומרים על העור וזאת כדי לאפשר לו להתחדש ולנשום, אך אחרי בילוי או אירוע משפחתי בהחלט רצוי להשקיע כמה דקות בהסרה של האיפור עם תכשירי טיפוח וניקוי מתאימים.

אפשר להשתמש בכל גיל בפתרונות החדשים של ניקוי פנים ולשלב מים מיסלריים בשגרת הטיפוח. כדאי להחזיק מגבונים להסרת איפור ליד המיטה ולוודא שיש כל הזמן מים מיסלריים בארון שבמקלחת. המים סופחים את האיפור בלי צורך לשפשף והם מאוד אפקטיביים.

הסרת האיפור יחד עם התאים המתים תגרום לשמירה עליו. צילום: שאטרסטוק
הסרת האיפור יחד עם התאים המתים תגרום לשמירה עליו. צילום: שאטרסטוק

מה עושים בבוקר?

יש גם פתרונות שמתאימים למי שבכל זאת נרדמה עם איפור. מומלץ לנקות את העור היטב בבוקר ולהשתמש במוצרים איכותיים שמיועדים למטרה הזו. מוצרים שמותאמים לסוג העור כמו ג'ל ניקוי, סרום וקרם מזין יסירו את האיפור יחד עם התאים המתים. הם ימנעו הזדקנות מוקדמת של העור ויגנו עליו מפני קמטוטים וכתמים.

לבסוף, כדאי לזכור שהעור, השפתיים והריסים הם רק חלק ממערכת גדולה יותר. שמירה על הטיפוח מחייבת הרגלים נכונים של תזונה ושתייה מרובה של מים. שמירה על אורח חיים בריא קריטית גם היא להשגת מראה זוהר, מה גם שיש להימנע מעישון וצריכת אלכוהול מוגברת. שגרת טיפוח קבועה ומתאימה יחד עם אימוץ הרגלים בריאותיים יוכיחו את עצמם בטווח הקצר והארוך ויגנו על העור שלך מפני נזקים חמורים ובלתי הפיכים.