צ'ילקס: כך תהפכו את חדר השינה לחדר הכי רגוע בבית

הדרך להפוך את חדר השינה למקום רגוע יותר היא למקם מחדש את הרהיטים, להוציא חפצים מיותרים ולא לשכוח את הריצוף והצבעים. במדריך הבא נלווה אתכם מעכשיו ועד שנת לילה ערבה

המקום הרגוע בבית. צילום: שאטקסטוק
המקום הרגוע בבית. צילום: שאטקסטוק
28 באוגוסט 2018

תוכן שיווקי

לפי סקר מחודש מרץ 2016, 56% מהציבור בארץ מתעוררים לפחות פעם אחת בלילה ו-50% סובלים באופן כללי מסוגים שונים של הפרעות ונדודי שינה. אצל 38% מאלו שמטופלים בגין אינסומניה, הסימפטומים העיקריים הם קושי בהירדמות. לעומתם, 34% מתעוררים באמצע הלילה בלי להצליח לחזור לישון ו-28% אחרים חווים גם קושי בהירדמות וגם קמים באמצע הלילה בלי להירדם מחדש.

קשה לקום. צילום: שאטרסטוק
קשה לקום. צילום: שאטרסטוק

אחת המסקנות של טיפולים באינסומניה מצביעה על קשר בין העיצוב של חדרי שינה לבין איכות השינה. מלבד שינויים ברמת הרעש או התאורה בבית, המחקרים מראים שנדודי שינה עלולים להיגרם על רקע שינויים של המיטה, המזרן, הרהיטים, הטמפרטורה ועוד. זו סיבה מספיק טובה לעצב מחדש את חדר השינה ולמזלנו יש כמה טיפים שיעזרו להפוך אותו למקום רגוע יותר.

רהיטים, אחסון וטכניקות לעיצוב חדר שינה מושלם

בשביל להפוך את חדר השינה למקום שנעים לישון בו תצטרכו להחליט בצורה נכונה על מיקום הרהיטים השונים ולנצל היטב את מאפייני החלל. המטרה היא למצוא איזון בין הריהוט לגודל החדר, לכן ייתכן ותיאלצו לוותר על רהיטים שאינם חיוניים כדי להבטיח התנהלות נוחה ותחושה רגועה.

במקביל, הוציאו מחדר השינה אלמנטים עם פוטנציאל הפרעה גבוה כמו מחשב נייד, חשבונות וחומרי עבודה. תנו עדיפות למתלים ואזורי אחסון כדי שיהיה לכם איפה להניח את החפצים בלי שהם יישבו לכם מול העיניים, אך השאירו גם מספיק מקום פתוח שעליו תוכלו לזרוק תיקים או מעילים בסיומו של יום עבודה ארוך ומתיש.

הרחיקו את הלפטופ. צילום: שאטרסטוק
הרחיקו את הלפטופ. צילום: שאטרסטוק

מבחינה אדריכלית, עדיף לערבב פריטים שונים באותו סגנון כאשר מעצבים את חדר השינה וכך ליצור הרמוניה שקטה אך לא כבדה מדי. השתמשו בווילונות כדי להחשיך את החדר ורצפו בפרקט כדי שיהיה לכם נעים לקום בבוקר. בחרו צבעים פסטורליים, נעימים וקלילים ותנו עדיפות לגוונים בהירים כדי לשדר תחושה של מרחב.

איך אתם מרגישים בחדר השינה שלכם?

היבט אחר ולא פחות חשוב בניסיון להפוך את חדר השינה למקום הכי רגוע בבית קשור להתנהלות האישית שלכם. כאן הדגש הוא לא על אבזור ועיצוב של חלל הפנים, אלא על שינוי בתפיסה.

תשנו טוב ותקומו כמו חדשים. צילום: שאטרסטוק
תשנו טוב ותקומו כמו חדשים. צילום: שאטרסטוק

הפרידו בין האישי והמקצועי ודאגו לכך שאף פריט מהעבודה לא ייכנס לתוך חדר השינה. עודדו גם את בני הזוג לעשות אותו דבר, הפחיתו את העומס על העיניים בעזרת שמירה על הרגלי סדר וניקיון ואל תפחדו לשלב אביזרים משלימים שעושים לכם טוב. בסופו של דבר, החדר הוא שלכם בלבד ובשביל לישון טוב יותר בלילה אתם צריכים להיות שלמים איתו ב-100%.