מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? 5 טיפים לבוקר רענן יותר

בוקר רענן מבטיח יום טוב ומשפר את התפוקה בעבודה, הריכוז על הכביש ואיכות החיים. אז איך פותחים אותו כמו שצריך? הנה 5 הצעות ליישום מיידי

בוקר טוב. צילום: שאטרסטוק
בוקר טוב. צילום: שאטרסטוק
28 באוגוסט 2018

תוכן שיווקי

גברים ונשים בכל הגילאים מבינים בשלב מסוים את הקשר בין בוקר טוב ואיכות חיים. מחקרים מראים שבוקר רענן משפר את יכולת הריכוז באופן שבא לידי ביטוי על הכביש ובעבודה, ויש גם ממצאים שקושרים בין יקיצה מוצלחת לבין הצלחה במערכות יחסים רומנטיות.

השאלה היחידה שנשארה פתוחה היא איך פותחים את הבוקר טוב יותר, אז מסתבר שיש לפחות 5 טיפים שיכולים לעזור בנושא:

1. משקיעים בקפה

הכלי היעיל ביותר להתעוררות וצבירת כוחות בבוקר לקראת שאר היום הוא שתיית קפה. כיום כבר לא צריכים להיות עם הכשרה של בריסטה בשביל ליהנות מקפה משובח, אלא רק להשקיע במכונה איכותית על השיש במטבח. מכונת קפה תמלא את רוב הצרכים שלנו בשעות הבוקר ותעמוד לרשותנו גם אחר הצהריים, בערב וכמובן בסופי שבוע.

קודם כל קפה. צילום: שאטרסטוק
קודם כל קפה. צילום: שאטרסטוק

2. אוכלים ארוחה מזינה

השקעה של 5-10 דקות בהכנת ארוחת בוקר מזינה משנה בצורה דרמטית את הבוקר ואת המשך היום. ארוחה מזינה יכולה להיות מורכבת ממוצרי חלב, פחמימות, ביצה, פרוסה ומעדן. לחילופין, ניתן להסתפק אפילו בקערת דגנים מלאים עם קצת יוגורט ולקנח עם מיץ תפוזים.

3. מכינים שייק

הכנת שייק היא פרקטיקה שמקובלת אצל אנשים שמבינים את החשיבות של בוקר רענן. על פניו נראה שמדובר במשימה מסובכת כי למי יש זמן לחתוך פירות ולגרוס אותם עם קרח, אך בפועל מתרגלים לזה מהר מאוד.

שייק בריא. צילום: שאטרסטוק
שייק בריא. צילום: שאטרסטוק

מעבר לכך, ניתן להכין את השייק מהפירות המועדפים כבר בערב שלפני ורק להכניס קש לתוך הכוס כדי ללגום אותו בהנאה בדרך לעבודה או ללימודים.

4. מתקלחים

מבחינה פרקטית, מקלחת קצרה במים קרירים יכולה גם היא לשנות את התחושה של כל אחד מאתנו בשעות הבוקר המוקדמות. בתקופת הקיץ קל להכניס את המקלחת ללוח הזמנים של הבוקר, אך בחורף ובעונות המעבר זה עלול להפוך לאתגר. הפתרון הוא להכריח את עצמנו להתקלח גם במזג אוויר סגרירי ולא חייבים לעשות את זה ברגע שבו יוצאים מהמיטה. למעשה, יש הרבה אנשים שפותחים את הבוקר שלהם לאט והולכים להתקלח רק אחרי הקפה והאוכל.

מקלחת טובה. צילום: שאטרסטוק
מקלחת טובה. צילום: שאטרסטוק

5. מתעוררים מוקדם

בסופו של דבר, בוקר רענן דורש כפי שאפשר להבין מעט יצירתיות והרבה זמן. בשביל לפנות מספיק זמן להתארגנות מוצלחת בשעות הבוקר אין ברירה אלא לקום מוקדם.

קומו מוקדם. צילום: שאטרסטוק
קומו מוקדם. צילום: שאטרסטוק

שינה של 6-8 שעות בלילה אמורה להספיק לרוב האנשים בשביל יום עבודה מלא, אז את שעת ההשכמה בוחרים כבר כאשר הולכים לישון. יכול להיות שבימים הראשונים יהיה לכם קצת קשה, אך לאחר מכן הגוף צפוי להתרגל ושגרת הבוקר המוצלחת תהפוך לחלק בלתי נפרד מאיכות החיים.