יפה לך טבעי: סיור במפעלי חברת הטיפוח וולדה שבשטוטגרט

סיור במפעלי וולדה הוכיח לי שקוסמטיקה טבעית היא כבר מזמן לא עניין נישתי, ושהתחשבות בסביבה, התעקשות על מרכיבים איכותיים וצמצום הדריסה האקולוגית ממש לא באים על חשבון איכות וריח ממכר

מפעלי חברת וולדה בשטוטגרט
מפעלי חברת וולדה בשטוטגרט
18 בספטמבר 2014

לפעמים בחורה צריכה להקריב את עצמה, לארוז מזוודה קטנה ולעלות על מטוס גדול שינחית אותה, לאחר כמה שעות של קלסטרופוביה ושלפוחית רגיזה, במדינה גדולה עם שדות גדולים, שם מגדלים פרחים ותמציות שמוצאים עצמם על פניהן של נשים עם שאיפות גדולות. לא שיש לי אשליות גדולות בנוגע לקרמים: מעטים מהם מספקים לנו הנאה לטווח ארוך, כזו שאינה מסתכמת רק בריח טוב ובמרקם נעים. אנחנו מוכנות להשקיע בהם את מיטב כספנו, בלי באמת להתייחס למרכיביהם. ובמילים אחרות: רובנו קמות בבוקר ומגלות ששוב מרחנו את הזמן עם סטוץ. אך אני אישה מונוגמית, כזו שלא מאפשרת לאריזה יפה ולסמלי סטטוס להטעות אותי, ומאז שדרכתי על אדמת שטוטגרט שבגרמניה, עיר שידועה לא רק בגבריה הגבוהים אלא גם במפעל של הגאווה המקומית – חברת הטיפוח וולדה – מוצרי המותג לא משים מפניי, בוקר וערב. אם גם לכן השם מצלצל מוכר, קרוב לוודאי שלאחרונה חיתלתן תינוק עם ישבן פורח – נישה שבה המותג זורח – אך תתפלאו לגלות שוולדה היא הרבה מעבר למשחות טבעיות לעוללים צרחנים, ושהיא מייצרת קרמים, סרומים, סבונים, שמני עיסוי, משחות שיניים ואפילו תוספי מזון לניקוי רעלים – כולם מבוססים על מרכיבים טבעיים בלבד, רובם ממקור אורגני.

זה לא סוד שמוצרים רבים בענף הקוסמטיקה מתיימרים להכיל מרכיבים טבעיים ותמציות המופקות מצמחים, אך כוללים חומרים סינתטיים וחומרים משמרים, חומרים המופקים משמן מינרלי או וזלין שמקורם בנפט – לא בדיוק הדבר הראשון שהעור שלך רוצה. מצד שני, כשכתוב על האריזה "אנטי אייג'ינג", מי בכלל טורחת לבדוק את רשימת המרכיבים על גב המוצר. לכן הקראש על וולדה היה כמעט מיידי: במפעלי החברה נחשפתי לשיטות העבודה הקפדניות שלה – החל מהניקיון המבהיל של חללי המפעל, דרך חוסר פשרות בכל הנוגע למרכיבים שמקורם בטבע וגידולם בגני ענק בקרבת המפעל בחקלאות אורגנית, ללא ריסוס, דשנים או כימיקלים, ועד להתעקשות על שימוש בחומרים ממוחזרים באריזת המוצר. הכי גרמני שיש, אף על פי שהחברה נוסדה בכלל בשוויץ בשנת 1921 על ידי אבי התורה האנתרופוסופית, רודולף שטיינר, שהעניק לה את שמה על שם וולדה, מרפאה הוליסטית שיוחסו לה כוחות ריפוי מיוחדים.

מפעלי חברת וולדה בשטוטגרט

 

מאז הפכה וולדה לחברה הגדולה בעולם בתחום הקוסמטיקה הטבעית־אורגנית, עם עקרונות יסוד הוליסטיים שמלווים אותה החל משלב גידול המרכיבים, דרך עקרונות הייצור והאריזה ועד שיווק המוצרים ברחבי העולם (לא תמצאו מודעות פרסומת עם כוכבניות אלא עם נשים אמיתיות מטווח גילאים רחב. זאת אף שג'וליה רוברטס, למשל, היא אחת ממעריצות המותג). יתרון נוסף וחשוב ביותר הוא העובדה שהחברה מעולם לא ביצעה ניסויים בבעלי חיים, מה שמאפשר לכל ליידי להתפלש במוצריה בלי לגרום לסבל מיותר. האם כל הטוב הזה יאלץ אתכן למשכן כליה? לא ממש. מוצרי החברה אמנם לא נמכרים בגרושים, אך הם בהחלט זולים בהרבה מחברות טיפוח בעלות שם מפוצץ ופרסטיז' החולשות על מדפי הפארמים, ולא נושאות את תו התקן Nature – תקן האיכות המחמיר ביותר למוצרי קוסמטיקה וטיפוח טבעיים שעושים שימוש במרכיבים ממקור אורגני.

והנה המוצרים שעכשיו לא יורדים לי מהמדף, וכנראה ילוו אותי עד שאחטוף רעלת דיאט קולה:

• חלב ומי פנים 2 ב־1 – מבוסס על תמצית עלי הממליס ושורש האיריס המסייעים באיזון העור אחרי יום שכולל אגזוזים, זיעה וסטרס. מנקה את הנקבוביות, מאזן את העור ומשאיר אותך חלקה ונטולת מרמור, לפחות לכמה דקות, בתוספת ניחוח לימוני (120 ש"ח).

• קפסולות לפנים מסדרת ורד הבר – צנצנת קטנה ובתוכה 30 קפסולות שיאפשרו לך מדי ערב למרוח את פניך וצווארך בסרום מדהים המכיל שמן אורגני המופק מפרח ורד הבר לצד שמן שקדים, חוחובה, זרעי אפרסקים, נר הלילה ואבוקדו. קצת כבד ולכן אידיאלי לפני שנת יופי ולעור יבש. והריח? יבאלה, התמכרות (200 ש"ח).

כמוסות_הזנה_ורד_הבר._צולם_על_ידי_ולדה_גרמניה._מחיר_לצרכן_-_199.90_שח-(Custom)-(2)_h

• משחת השיניים – אלוהים, עד שלא נעצתי את ניביי במשחה המלחית ובמשחת הקלנדולה של החברה, לא ידעתי מהו טעם האושר. כלומר, הן מאוד לא טעימות, אך הן טבעיות, אינן מכילות פלואוריד או חומרי טעם וריח מלאכותיים וכוללות שמנים אתרים טהורים (36 ש"ח).

משחת-שיניים-קלנדולה-מבית-וולדה-צילום-וולדה-גרמניה-(Custom)_h

להשיג ברשתות הפארם, ברשתות ובחנויות הטבע

*הכתבת הייתה אורחת של חברת Weleda