פלורנס והמכונה: סלון הגבות הראשון בעיר נוחת הישר מצרפת

סלון הגבות הראשון בתל אביב, לה בודואר, התמקם בנווה צדק בניצוחה של פלורנס תמים, צרפתייה מטופחת עם בשורות רציניות בתחום

פלורנס תמים (צילום: בן אומנסקי)
פלורנס תמים (צילום: בן אומנסקי)
25 במאי 2016

יש אנשים שלוטשים מבטים לשדיים כשאת מדברת אליהם במקום להסתכל לך בעיניים, וישנה פלורנס תמים, שאמנם מקשיבה בנימוס אבל פוזלת בעקביות לאזור המצח. תמים, 47, צרפתייה מרשימה שנראית כאילו נשלפה מחוברת "בורדה" משנות ה־70 , החליטה להקדיש את חייה לנושא הכאוב מכל – גבות. אחרי שנים שבהן עבדה בפריז בתחום התקשורת היא החליטה לעקור לענף יציב יותר, הבינה שהיא מתחברת לגבות והפכה למאסטרית עם פינצטה. הפרינט אולי מת, אבל אנשים תמיד יצטרכו גבות.

לה בודואר (צילום: בן אומנסקי)
לה בודואר (צילום: בן אומנסקי)

שש שנים אחר כך היא יושבת בנווה צדק בסניף ה־12 של רשת לה בודואר – היחיד מחוץ לצרפת מכורתה לעת עתה – ומאבחנת שאינני לוקה בהפרעת מריטה כפייתית: "הגבות שלך צועקות הצילו. בטח נורא שמחת כששמעת שפתחתי, זה בול בשבילך", היא אומרת באנגלית מצוחצחת אבל לא מוותרת על הבוז הצרפתי אל מול הפרא הפרסי הניצב מולה, "למה הן כל כך שחורות וקרובות? את נראית כועסת כל הזמן". היא מספרת שלפני כעשור הבחינה בגבות המוזנחות של הפריזאיות, וגילתה כי אחת ממילות החיפוש הנפוצות ביותר בגוגל היא גבות. היא לא הסתפקה במשיכת כתפיים והתחילה לפתח מענה למחפשות. "גיליתי שאין בצרפת פרוטוקול מסודר לעיצוב גבות, וזה מאוד לא מקובל שם. במכוני יופי יש הרי פרוטוקול לכל שטות, החל משעווה ברגליים עד צבעי שיער, ואין סיבה שקוסמטיקאיות יעבדו פריסטייל", היא מספרת.

פלורנס תמים (צילום: בן אומנסקי)
פלורנס תמים (צילום: בן אומנסקי)

החוקים שהיא ניסחה מתאימים את צורת הגבה ההולמת לכל מבנה פנים, צבע עור וגון שיער, וכן, גם לגיל. "לאישה בת 50 אני לא מוכנה לעצב גבות זוויתיות, למשל. זה יוצר מראה עייף של עפעפיים נבולים", היא מסבירה. השיטה שפיתחה תמים גורסת כי לפני המריטה יש לצייר את מסגרת הגבה הרצויה ולמרוט לפיה. כך הפציינטית יודעת מה צופנת הפינצטה ופוטנציאל מפח הנפש מצטמצם. בהמשך אפשר למלא את השטחים הקירחים (שלום לכם, נעורים) בטכניקת מיקרו פיגמנטיישן היוצרת מראה טבעי. תמים עושה שימוש בנקודות בשלושה גוונים שונים ולא בקווים המנסים להתחקות אחרי צורת השערות, כמקובל, וכך יוצרת הצללה טבעית, כאילו כיתה ט׳ לא קרתה מעולם. "בהתחלה כולם עיקמו פרצוף, אבל פתאום כל המכונים בפריז התחילו לשרטט את הגבות לפני העיצוב", היא מדווחת. מאז היא התרחבה גם לתחום הארכת והלחמת הריסים ובהמשך, היא מספרת בעיניים נוצצות, תושק סדרת מוצרי איפור וטיפוח משלימה.

לה בודואר,
שבזי 67 תל אביב, 9060968־03.
950 ש"ח לעיצוב ומיקרו פיגמנטיישן (כולל ביקור לחיזוק הצבע)