שיזוף על בטוח

לא, את לא חייבת להיחשף לשמש כדי להעניק לעורך גוון שזוף ואקזוטי. הכירי את כל השיטות והתכשירים לשיזוף עצמי; וגם טיפים לשימוש נכון

שיזוף. צילום: Shutterstock
שיזוף. צילום: Shutterstock

המודעות הגוברת לנזקי השמש יצרה תעשייה שלמה המתמקדת במציאת פתרונות חדשים להשגת גוון עור שזוף וול-דאן. כחלק מהרצון להגשים במהרה את ה"תוצאה המטוגנת", פרצו אל עולמנו בשנים האחרונות מכוני שיזוף לצד מרכזי יופי, המציעים שיזוף בהתזה, הנחשב לשיטה "בטוחה". בין לבין, גדשו את המדפים ברשתות הפארם אינספור תכשירים לשיזוף עצמי, הצצים מדי קיץ כמו פטריות אחר הגשם.

ד"ש לשמש

מוצרי שיזוף מלאכותיים יוצרים מראה עור שזוף ללא חשיפתו לקרני האולטרה סגול ונמכרים בתצורה של קרמים, ג'לים ותרסיסים. "המרכיב הפעיל ברוב מוצרי השיזוף ללא שמש הוא תוסף צבע, Dihydroxyacetone", מסבירים בסטודיו עדי. "כאשר מיושם, החומר מגיב לתאי העור על פני השטח כדי להכהות את העור באופן זמני." חשוב לזכור כי מוצרי שיזוף ללא שמש יכולים גם לכלול מקדם הגנה אבל אסור לשכוח שאם מוצר אכן מכיל קרם הגנה, זה יהיה רק יעיל לכמה שעות.

עבודה עצמית

לצד שיטות השיזוף המקובלות כיום במכונים, המצריכות ממך לפנות זמן בלו"ז, היערכות מוקדמת וקביעת תורים מראש, קיימת אופציה פשוטה יותר, בזמן שנוח לך: שיזוף עצמי בעזרת תכשירים הממלאים כיום את המדפים ברשתות הפארם, כאמור.

סל המוצרים הרחב שמציעות חברות קוסמטיקה ישראליות ובינלאומיות לשיזוף עצמי, כולל תכשירים המגיעים בגרסאות של תרסיס/ספריי, קרם, ג'ל, מוס והמילה האחרונה בתחום – מגבונים. התכשירים רבים ומגוונים, חלקם כוללים תחליב ומועשרים בוויטמינים (המספקים לחות לעור), וחלקם מצטיינים אף בניחוח מצוין. רובם נספגים במהירות, בעלי מרקם נעים במיוחד ומעניקים לעור מראה קיצי וזוהר במהירות ותוך שמירה על העור.

תחליפי שיזוף – השיטות, היתרונות והחסרונות:

1. קרמים

קרם לשיזוף עצמי מעניק לחות ויוצר שיזוף הדרגתי, דבר שנהדר למתחילים. צריך לוודא כי הקרם מכסה את כל חלקי הגוף ושהוא לא מיושם יותר מדי לאזורים כמו הברכיים והמרפקים מכיוון שהדבר יכול ליצור כתמים כהים יותר באותם האזורים. הברכיים והמרפקים גם נוטים להיות יבשים יותר ויספגו כמות גדולה יותר של המוצר. טיפ: ניתן גם לערבב את קרם השיזוף עם הקרם הרגיל האהוב עליך. זה יהפוך אותו לקל יותר ליישום בשלב הראשון.

ג'ל לשיזוף עצמי של שיסיידו
ג'ל לשיזוף עצמי של שיסיידו

שיזוף זוהר ללא חומרי שיזוף עצמי

סדרת ה"ברונזינג-ביוטי" של לנקסטר מאפשרת לרגלייך לעטות גוון זהוב וזוהר עם תחליב שיזוף ללא חומרי שיזוף עצמי. תוך רגעים מעטים, המוצר מתייבש ולא זז, עד המקלחת הבאה. המשזף לא מלכלך את הבגדים, נספג בעור ומעניק לו גוון שזוף באופן מיידי. בונוס: מוגש בשני גוונים.

מחיר: 99 ₪ (125 מ"ל). ניתן להשיג בלעדית בנקודת המכירה של לנקסטר סופר פארם.

ג'ל לשיזוף עצמי של לנקסטר
ג'ל לשיזוף עצמי של לנקסטר

שיזוף מיידי בצ'יק

כדאי להכיר גם את RCK בודי גלואו – קרם לחות משזף ומסתיר פגמים לגוף ולפנים, שבו משתמשות סלבריטאיות כמו פריס הילטון, ג'סיקה סימפסון ואווה לנגוריה. הקרם מכיל שימר בנצנוץ עדין ומוצע ב-3 גוונים (בהיר, מדיום וכהה) ואידיאלי לאירועים ולצילומים. בונוס: מתייבש ומתקבע תוך דקות ואינו מכתים את הבגד. בניגוד למוצרי שיזוף אחרים, המוצר בעל אפקט מיידי וכן הוא נשטף עם מים וסבון.

מחיר: 149 ₪ (150 מ"ל). לאתר

RCK Body Glow
RCK Body Glow

2. מוסים

מוס לשיזוף עצמי מגיע בדרך כלל עם ברונזרים שפועלים מהר וטובים לשימוש כאשר מנסים לא לשכוח גם חלקים נחבאים כמו החלק האחורי של הירכיים או הגב. המוס לעתים קרובות מתייבש מהר יותר מקרם וזה מאפשר ליישם אותו במהירות ולהתלבש לעבודה, אבל זה גם יכול להיות חסרון. מכיוון שמוס מתייבש מהר יותר, צריך לעבוד במהירות כדי לוודא שהוא מתחלק באופן שווה.

3. מגבונים

החידוש המרענן של הקיץ הוא מגבוני שיזוף עצמי של חברת Tan Towel, הרשומים כפטנט החברה. איך זה עובד? המוצר פועל על אנזימי תאי העור ומכהה את הפיגמנטים לפי הגוון הטבעי. במגבונים נמצא רכיב ה- DHA הקיים בתמיסות השיזוף, שיוצר את האינטראקציה עם האנזימים בשכבה החיצונית של העור ואינו יכול לחדור את שכבה זו. בונוס: נייד וקליל – להוציא מהתיק ולהתנגב.

מחיר: 210 ₪ (לאריזה הכוללת 5 סוגים של מגבוני גוף). ניתן להשיג במרכז Mimi Luzon, טלפון: 03-9215085, 03-6036035.

מגבוני השיזוף של Tan Towel
מגבוני השיזוף של Tan Towel

גרסה במחיר שפוי יותר, מציעה חברת "לייף" מבית סופרפארם – 10 מגבונים אישיים לשיזוף עצמי בעלי ריח עדין במחיר של 30 ש"ח.

מגבוני לייף לשיזוף עצמי
מגבוני לייף לשיזוף עצמי

טיפים למריחה כהלכה

התאמה נכונה: חשוב לבחור את התכשיר הנכון לך, המספק את הצבע הקרוב ביותר לגוון שזוף טבעי שלך.

טסט ראשוני: כדאי לבצע טסט במקום נסתר, כדי לבדוק את הגוון שמתקבל ולהימנע מטעויות.

חשיבות הפילינג: לקבלת תוצאות אופטימאליות ומראה שיזוף טבעי ואחיד, מומלץ לעשות פילינג לילה לפני השימוש, שיסיר את התאים המתים של השכבה החיצונית של העור.

מריחה כהלכה: כדי שהמריחה תהיה נוחה יותר, מומלץ למרוח קרם גוף לפני מריחת התכשיר. יש להקפיד למרוח את תכשיר השיזוף בעדינות תוך מריחה אחידה על הגוף.

 לא על הידיים: לאחר המריחה יש לשטוף ידיים היטב. טיפ: אפשר להשתמש בכפפות על-מנת למנוע צביעה של כפות הידיים.

אזורים בעייתיים: באזור הברכיים, הקרסול והמרפקים יש להסתפק במריחה קלה בלבד, כיוון שיש נטייה להצטברות חומר באזורים אלה.

סבלנות: המראה השזוף יתקבל בתוך שעות ספורות עד יום. שימוש יום-יומי במוצרים יבטיח מראה שזוף יותר.

4. שיזוף בהתזה

שיזוף מקצועי בהתזה הוא שיטה בטוחה על מנת להגן על הגוף מפני שיזוף שאיננו מבוקר יתר על המידה. השיזוף בהתזה במכוני היופי מעניק את המראה מושלם, שבא לידי ביטוי ביצירת גוון מדהים במהירות ובעיקר בבריאות ראויה לציון. איך זה עובד? השיזוף מתבצע באמצעות טורבינת אוויר או אקדח שיזוף מיוחד אשר מעביר לחץ אויר המאפשר שיזוף אחיד תוך לא יותר מכמה דקות.

כך למשל, בסטודיו עדי ניתן לעבור שיזוף בהתזה עם חומר טבעי העשוי מקנה סוכר שאינו מזיק לגוף (באישור משרד הבריאות) לתוצאה מידית ולשיזוף מהיר וזוהר שמחזיק מעמד עד שבועיים וחצי(!). הטיפול אורך כ-15 דקות.

מחיר: 145 ₪. לאתר

שיזוף בהתזה בגרסת בזק, מציע גם מרכז "רונית רפאל": שיזוף ללא שמש תוך דקה אחת. איך זה עובד? מכשיר האוטוספריי מתיז פורמולה ייחודית שמכילה ברונזר המופק מקנה סוכר, אלוורה ומטריקסיל וכך הפורמולה החדשה מבטיחה גוון ברונזה אחיד, המותאם לפיגמנט הטבעי של עורך תוך פחות מדקה. השיזוף עמיד עד 6 ימים ויורד בצורה טבעית וללא כתמים.

מחיר: 200 ₪. לאתר

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

כדאי לדעת: עלייה בשיזוף האלטרנטיבי

לאחר שנים של הצקות מצדם של מדענים ורופאי עור, נראה כי אנשים סוף סוף קלטו את המסר כי קרני UV הן רעות מאוד לעור שלהם ובמקום לפנות לחופי הים כדי להשיג את המראה הנוצץ לקיץ, יש עלייה ניכרת של שימוש בשיזוף באמצעים אחרים. השנה כבר הייתה עלייה 9.5 אחוזים בהכנסות ממוצרים וטיפולים כאלו כאשר בחמש השנים האחרונות ההכנסות גדלו ב כ15%. מה שהופך את תעשיית השיזוף האלטרנטיבי לאחת מהמכניסות ביותר בעולם.