איך נפרדים בלי לצאת דוש ועוד שאלות בוערות

מה עושים עם שכנים צרחנים ומי ישלם את חוב הארנונה? הכל מבינה - אתם שואלים, פירה שור עונה

נפנוף נעים. צילום: Shutterstock
נפנוף נעים. צילום: Shutterstock
5 במאי 2016

לאחרונה התחלתי לצאת עם בחורה מתוקה עם פוטנציאל למשהו רציני, אבל רגע אחרי שהיינו אינטימיים, התעוררה אהבה בלתי מושגת שפתאום ראתה מה מחליק לה בין הידיים ומבקשת צ'אנס. איך אני מנפנף את המתוקה מבלי לצאת דוש?

– מנגליסט, רחוב השלושה

"היינו אינטימיים". איזה חמוד, בחיי. בתחום רגיש זה יש להסתמך על משנתה של ג'ניס ג'ופלין בשיר הלא מוערך "Get It While You Can". זה נכון לגבי צ'יפס ברומנו ולאהבת
בשר ודם, שני דברים חמקמקים באותה המידה. שחרר את המתוקה, ספר לה מה קרה ובמקרה הצורך הגש ממחטה. דווקא הכנות היא זו שתציל אותך. בסופו של דבר היא תתגבר על האכזבה ותזכור אותך לטובה. לגבי הבלתי מושגת לכאורה: תמיד כיף לראות איך טריקים ישנים עובדים על אנשים חדשים. אין על קנאה.

השותפה היקרה שלי אמרה שהיא שילמה את הארנונה לפני כמה חודשים, החזרנו לה כסף והכל היה סבבוש. אממה, כנראה האשראי שלה לא עבר. מפה לשם קיבלנו החודש ארנונה מוגדלת עם תוספת של 150 ש"ח דמי פיגורים. לדעתי היא זו שצריכה לספוג את היתרה, ולא –

– ענייה מדי, רחוב הנגיד

שותפתך היקרה אכן עלולה לעלות לך ביוקר אם רק תתני לה להמשיך לסבן אותך במקומות הלא נכונים. מובן שאין בכלל שאלה ואת למעשה מפנה אליי תהיית שווא ומבזבזת את זמני היוקרתי. אבל בסדר, אני אדם סלחן ולגמרי כאן אם את צריכה שמישהו יחזיק את היד המרודה שלך כשאת מבשרת למפגרת בתשלום שעליה לספוג את עלויות הטעויות שלה. הרי את חלקך בעסקה מילאת בהצלחה ואין שום סיבה שתיענשי על זה שהיא לא יכולה לומר לא לחלון הראווה של שופרא. אתן שותפות לדירה, לא לגורל ולא לעו"ש. זה, אגב, עוד לפני שהרמת תחקיר נוקב לגבי ה"אשראי" ש"כנראה" "לא" "עבר". אני מציעה שלא רק שהיא תישא בתוצאות, אלא גם שתעשה כלים במשך שבוע שלם כפיצוי. ושתעביר סמרטוט, הבית טינופת.

השכנים בדירה מתחתיי מתעקשים לחגוג מדי מוצ"ש במסיבת קריוקי וצעקות. מפרגן, אבל גם צריך לקום ללימודים בשבע בבוקר. מותר לערב משטרה?

– הייתי בגן עדן, גן העיר

כידוע, באהבה, מלחמה וקריוקי אין חוקים, להוציא חוק עזר עירוני: הגבלת רעש מדירות שכנים. מעטות הפעמים שבהן החוקים העירוניים אשכרה משרתים את האינטרסים של האדם הקטן והמותש, והנה, ככה באמצע החיים מזדמנת לך האפשרות לתקשר עם המשטרה מבלי לחשוש לגבי אצבע החשיש אשר במגירה. על פי חוק לאחר השעה 23:00 אסור בתכלית האיסור להקים רעש או מהומה באזורי מגורים. אחרים היו מציעים לך שכצעד ראשון תבקש בנימוס משכניך להפגין התחשבות בעור התוף שלך, בהשכלתך
ובעצביך הרופפים, ורק אחר כך, אם זה לא יעזור, תערב איזו ניידת חמודה. אני, לעומתם, סבורה שעדיף לפנות ישירות לרשויות במקום להשחית אנרגיות על שטויות. הרי אם תבקש יפה והנושא בכל זאת יחזור על עצמו, יהיה ברור מאוד מאין הגיעה הניידת והנקמה לא תאחר להגיע, כנראה בדמות מחרוזת שירים מסויטת שתתחיל ב"מכה אפורה", תמשיך ב"זמרת ברים אדומה" ותיגמר ב"מכות בחדר המדרגות".

בת הזוג שלי עובדת בפאב שכונתי שאני מרבה לשתות בו. בזכותה אני זוכה להנחה משמעותית במקום וכמעט לא משלם על מה שאני שותה. בזמן האחרון היא מתוסכלת מהעבודה שלה וחושבת לעזוב אותה בשביל עבודה במלצרות. כשאני מנסה להסביר לה שמדובר בעצם בעבודה די טובה, ושהיא תתחרט על כך שעזבה אותה, היא אומרת שאני חושב רק על טובתי. האם אני באמת כזה אנוכי?

– צמא, רחוב העבודה

כן.