אתם שואלים, פירה שור עונה

בטורה החדש, פירה שור תדריך אתכם ואתכן דרך הדילמות הקשות בחיים. והשבוע: האם זה בסדר להתחיל עם אח של חברה ומה עושים עם חברים שמזדיינים לך במיטה

יש לכם שאלה? כתבו לפירה: pirashur@gmail.com
יש לכם שאלה? כתבו לפירה: pirashur@gmail.com
30 במרץ 2016

האם לחברה טובה שלי יש זכות להגיד לי שאסור לי לצאת, או לפחות לגשש, עם אחיה? כולנו אנשים מבוגרים, אחרי הכל.
| זוממת בשדרות וושינגטון

היי זוממת שובבה,
את יודעת מה אומרים: "אחים־אחים, במיטה שוכחים". אמנם זה משפט נפוץ בעיקר בבתי הסוהר בקרב עברייני גילוי עריות, אך יש לזכור אותו גם במקרה זה, שאיננו רחוק משליחת ידיים בחשכה במסגרת המשפחה. עצתי אלייך היא כזאת: בדומה לניהול רומנים במקומות עבודה, גם כאן עלייך להקשיב ללבך ולא לליבידו שלך. אם סבורה את כי מדובר במשיכה מינית נטו, הפני את יצרייך לאחרים ושכחי מכל העניין. אינך מעוניינת להתעסק עם אדם שתיאלצי לפגוש בעל כורחך לעתים קרובות. אם אכן משוכנעת את כי חברתך עומדת בינך ובין האיש שנועד אך ורק לך, עלייך לכנס את הקוק בלוקרית החששנית לשיחה ולברר עמה על מי בעצם היא מגנה – עלייך או על האיש שחולק איתה שם משפחה. ייתכן כי היא יודעת משהו שאת לא יודעת, הקשור לגנטיקה מצערת. במקרה שאת היא הבעיה מבחינתה, נסי לפוגג את חששותיה בכל דרך שהיא ואל תרפי עד שתקבלי את ברכתה. בינינו, אין כמו יחסים בהסכמה.

במקום העבודה שלי אני אוכל באופן קבוע ארוחת צהריים עם אותם האנשים. מישהי שאני לא מאוד מחבב מנסה באופן קבוע להתברג לחבורה. אני גם חושד שיש לה קראש על אחד החברים שלי (הוא לא מעוניין). כוונותיה טובות, אבל הניסיונות שלה להתיידד בכוח מעייפים אותי. איך (והאם) דוחים אותה בנימוס?
תודה,
| רעב ואנטיפת ברחוב זבולון

שלום לך איש רעב ואנטיפת,
פנייתך חשובה לי. תודה על סבלנותך. בבקשה, שלום, סליחה. רגע אדוני, אל תלך, אני מנסה להעביר כאן נקודה. הנקודה: אי אפשר לבאס אדם בנימוס. גם כי נימוס זה מבאס וגם כי דחייה היא דבר שאנשים דוחים עושים ואין לה דבר וחצי דבר עם נימוסים. זכור כי קולגות הם כמו הורים – גם אותם לא בוחרים וגם הם שונאים אותך בסתר (ולעתים בגלוי). איש לא מצפה ממך להתרועע איתה בשעות הפנאי שלך, אך בזמן העבודה תיאלץ לספוג אותה כמו גדול עד שחברך (ככל הנראה איש קסום כמעט כמוך) ידחה אותה בעצמו. בינתיים אתה מוזמן להיחנק עם החמגשית שלך מול המחשב, מפלצת.

שני חברים טובים שלי ישנים אצלי באופן די קבוע. שניהם גרים מחוץ לעיר ולשניהם יש מפתח לדירה שלי. אני אדם מאוד נוח ונותן להם יד חופשית, ובגדול סומך עליהם, אבל לאחרונה גיליתי ששניהם (כל אחד בהזדמנות אחרת) הזדיינו במיטה שלי. מצד אחד אני מרגיש שנחצה פה גבול, מצד שני אני מרגיש שאולי זה שמרני מצדי ומנסה להגיד לעצמי שזה בסך הכל סקס ושאני מפרגן להם. האם אני מגזים? האם אני צריך להציב גבולות?
תודה,
| שמרן וחרמן ברחוב טשרניחובסקי

שמרן יקר,
ראשית, בפירוש הגזמת. אתה ללא ספק אדם קדוש שמתהלך בינינו. לצורך העניין, לאיש אין את המפתח לדירתי. לא לאמי, לא לאחותי. אפילו לעצמי אני לא תמיד נותנת אותו ומקפידה לשכוח אותו לפחות אחת לשבוע במשרד, על הבר או בתיק השני. על כן אין לי דרך לענות על שאלה זו מבלי להפליג בדמיוני ולתאר לעצמי מציאות שבה אני אדם נדיב וטוב לבב שאכפת לו מחבריו. במציאות מדומיינת זו, מילת המפתח שלי עבורך היא שעוונית, כלומר מגן מזרן. לנוכח העובדה שהם ישנים אצלך באופן די קבוע לדבריך, קשה לצפות מהם להישאר עם חצי תאוותם בידם, אך בהחלט יש גבול והוא עובר בסדינים הנקיים שלך. שנית, לא יכולתי שלא להבחין שציינת שאתה חרמן, ועל כן אייעץ לך לפנות אליי באופן פרטי ודיסקרטי. בדיוק החלפתי מצעים.

יש לכם שאלה? כתבו לפירה: pirashur@gmail.com