באמא שלכם, עזבו אותנו

עמוד הפייסבוק "בחורות שלא הייתי מכיר להורים" דוחה אותנו לא רק בגלל הדאחקה הזולה, אלא בגלל דימויי "האישה המושלמת" שמנסים לדחוף לנו מילדות. בסוף, סיסטרס, זה בעוכרינו

מתוך הסרט
מתוך הסרט
21 בינואר 2014

"בחורות שלא הייתי מכיר להורים" הוא עוד אחד מעמודי הפייסבוק האלה שנפתחים במטרה אחת – לשעשע. לשרוף זמן, להצחיק לרגע, לגרום לנו לחשוב. מנוחה קלה מהיום הארוך. תזכורת שהכל בסדר. העמוד נפתח לפני פחות מחודש וכבר צבר 33,718 לייקים, 28 מתוכם נמצאים ברשימת החברים שלי ולפחות על שני בחורים מתוך הרשימה היה לי קראש בלתי ממומש שאכחיש לנצח, אחרי שהבנתי מה מצחיק אותם כשהם נופחים בעצב מול הפייסבוק באישון לילה. העמוד מציג בעיקר צילומי מסך של הודעות אמיתיות, סטטוסים ולעיתים גם סרטונים מטופשים (של בחורות אמיתיות) שלכולם מטרה אחת: להציג בחורות באור מטופש ומעורר רחמים. התמונות והפוסטים עולים מבלי להזכיר שמות, אבל כשתזכו לראות את הגופה המפרפרת של הכבוד העצמי שלכן מול 33,718 אנשים אחרים, לא בטוח שזה ישנה לכן.

לא, אני לא אישה זקנה וכועסת עם שיער בבית השחי וגם לא פיית צמר אנתרופוסופית – אלא בחורה. בחורה צעירה, כבר לא ילדה, עוד לא אישה. כן, זה נכון שבנות (ובני אדם) שולחות אלף הודעות לפעמים. וזה נכון שבנות (ובני אדם) יכולות להיות חסרות ביטחון ועלולות לקרוא סיטואציות באופן שלוקה בפיגור. זה נכון שלפעמים הן (ובני אדם) לא יודעות מה להיות, כי הן כל כך רוצות שהקוף האדיש שמולן יאהב אותן, שלא ברור אם הן צריכות לזרום, לשחק אותה קשות להשגה, להיות פתייניות, מצחיקות, ילדות טובות; אולי תמונה של הציצי שלי מרוח בשמן מכוניות? אולי סלפי שלי אוכלת במבה בקבר צדיקים? פאק! כל כך הרבה מודלים לחיקוי! כל כך הרבה מודלים לאישה המושלמת! כל כך הרבה קטגוריות ב-Youporn!

וזה הרגע שבו היא מספרת על ההתמכרות שלה להרואין. ג'סה מכירה את הוריו של תומאס ב"בנות"
וזה הרגע שבו היא מספרת על ההתמכרות שלה להרואין. ג'סה מכירה את הוריו של תומאס ב"בנות"

זה נכון שהן (ובני אדם) גם אידיוטיות, לעיתים להחריד. יש בעמוד הזה ממצאים שמעוררים בי רגשות מוזרים שגובלים באימהיות, בושה, חמלה מכאיבה, ועם זאת רצון לרצוח. אבל בסופו של יום, זה עמוד בו מראים את החולשה העלובה הזו שיש בכל בחורה (ובבני אדם), גם בבחורה הנורמלית והשווה ביותר, כי לימדו אותה מגיל אפס שצריך להביא אותה לאיזו "אמא" של מישהו. אז עכשיו תנסי את להרכיב פאזל סיזיפי שבסופו תשלחי תמונה שלך בעירום לאיזה ערס מזעזע שיקרא לך "שרלילוחה" ויעלה את זה לפייסבוק. אחלה. כולנו מפגרים וכולנו חלשים. כולנו רצינו משהו ולא קיבלנו אותו. זה היה כל כך עצוב שסירבנו להאמין, והודעת ה״בוקר טוב!״ הפתטית ששלחנו המשיכה להדהד עד הערב. לצחוק על חוסר ביטחון, על בלבול ועל הרצון להיות נאהבים זה לא לגיטימי ותכלס, די מגעיל.

כולנו בסופו של דבר בני אדם. לכולנו יש רגשות, כולנו מטומטמים ולכולנו יש פייסבוק. אז תנוחו.

facebook.com/badgirlsisrael