הם מפחדים: הורדת העמוד "גברים בסקס" מעידה על הצלחתו

אחרי חודשיים של פעילות ולמעלה מ-8,000 לייקים, הסירה פייסבוק את העמוד "גברים בסקס" בעקבות תלונות גולשים. זה מרגיז, אבל גם מעיד על עוצמתו וחשיבותו

סקס. צילום: Thinkstock
סקס. צילום: Thinkstock
26 ביוני 2014

עמוד הפייסבוק "גברים בסקס"  הוסר אמש מפייסבוק לאחר תלונות רבות מצד גולשים. אמנם לא הגיעו לידי את הסטטיסטיקות ממר צוקרברג, אבל סביר להניח שרוב המתלוננים היו גברים. "גברים בסקס" לא הייתה היוזמה הראשונה שהציגה אלימות גברית ברשת. קדמו לו "אחת מתוך אחת" ו-"הכצעקתה", שחשפה סיפורי אונס והטרדות מיניות במרחב הפרטי והציבורי, אבל הייחוד של "גברים בסקס", שעד ירידתו צבר למעלה מ-8000 לייקים, הוא המנעד הרחב וחסר הדירוג של המקרים שפורסמו בו. מה שהפך את העמוד לכל כך שנוי במחלוקת הוא פרסום סיפורים בנאליים כמו "גמר לי על החזה בלי לשאול" לצד מקרים קיצוניים כמו "חדר אלי כל כך חזק שהגעתי לבית חולים".

עמוד הפייסבוק "גברים בסקס"

היעלמותו של העמוד מהפיד לא הייתה מפתיעה, זה היה רק עניין של זמן. האינטרנט מהווה פלטפורמה (כמעט) נטולת צנזורה, ועם החשיפה מגיעות גם תגובות שמעוררות רצון לזחול מתחת הפוך ולא לראות שוב אור יום. חשיפת מעלליו של האקס שלי הביאה לאינבוקס שלי שלל איחולים יצירתיים. הייתה גם נזיפה פומבית של אחד, נטול מודעות עצמית או חוש אירוניה, שכעס עלי שחשפתי את הסיפור – כי עכשיו נשים יאשימו אותו באונס כיוון שנהג באותה דרך.

זה בעצם מה שגרם לרבים לפחד מהעמוד הזה: הוא דרש מהם לחשוב פעם נוספת על כל מה שלימדו אותם על מיניות, כל מה שנראה להם נכון מאז הזקפה הספונטנית בשיעור תנ"ך ועד היום. ההבנה שסקס הוא משהו שצריך להיעשות תוך הקשבה ותיאום ציפיות עם פרטנרית, בהחלט עלולה לאיים על מי שרגיל לדחוף את הזין שלו בלי קונדום ולקוות שהיא לא תעשה סיפור מהפוסטינור. לא ברור אם "גברים בסקס" יעלה מחדש, ואולי בעצם זה לא משנה. החסימה שלו היא לא ניצחון גברי, כמו שניסה להציג זאת אחד המדווחים בפיד. להפך, ההזדעקות לשימור הסדר הישן רק מראה כמה כוח יש לנו בקצות האצבעות.