יום הקריאה בעירום מגיע לתל אביב

ערב קריאת שירה בעירום יתקיים במוצאי שבת בלוקיישן סודי בעיר. המארגנת היא תנועת "פשטות", המבקשת להפוך את העירום החברתי למקובל גם בישראל השמרנית

4 ביולי 2014

העצה הקלישאתית הקבועה לסובלים מפחד במה היא "דמיין שהקהל בלי מכנסיים". המקריאים בערב קריאת השירה שתקיים מחר בערב בתל אביב לא יצטרכו לדמיין, כיוון שכל המשתתפים בו יהיו עירומים לגמרי. את האירוע מארגנת תנועת "פשטות", קבוצה נטוריסטית שהוקמה לפני מספר חודשים ומארגנת אירועים חברתיים שונים בעירום מלא.

עופר, ממארגני האירוע מספר כי הקבוצה אמנם חדשה יחסית אך חבריה הם נטוריסטים או נודיסטים כבר זמן רב, כשהחדשים יחסית בעסק כבר שנתיים והוותיקים עשור ויותר. הכל התחיל ב-2011, אז ביקר בישראל הצלם ספנסר טוניק שיצר צילום עירום רב משתתפים בים המלח. "באוטובוס בדרך לצילום התחלנו לדבר ביננו, 'לאיזה חוף אתם הולכים' וכל מיני שאלות כאלה, והתחילו להיווצר היכרויות בין אנשים שכולם בעניין של נטוריזם. התחלנו לארגן אירועים משותפים, כמו ערבי שירה בציבור בעירום, ערב סושי בעירום או ערב פוקר שבמקום סטריפ המפסיד צריך להתלבש. לפני כמה זמן חשבנו, למה שנשמור לעצמנו את כל הטוב הזה שאנחנו יכולים לשתף בו עוד הרבה אחרים? כך החלטנו להקים את הקבוצה הזו שמטרתה להפיץ את הבשורה גם מעבר למעגל שלנו".

בעתיד מתכננת הקבוצה אירועים נוספים, כמו ערב משחקי חברה בעירום: "המטרה שלנו היא להוציא את העירום החברתי מהארון, להפוך אותו למקובל יותר בישראל. אנחנו מקווים להגיע למצב שבו בריכה או קאנטרי באזור מסוים יכריזו, למשל, שביום מסוים ובשעות מסוימות יש שחייה בעירום, וזה יהיה בסדר. זה דבר מקובל מאוד באירופה, גם בחופי רחצה. חבל לנו שכאן בארץ רבים מתייחסים אלינו כאל מארגני אורגיות או סוטים כאשר מי שהתנסה בזה כבר יודע כמה זה נעים, משחרר ולא מיני כלל".

ערב השירה שיתקיים במוצאי שבת הוא חלק מיום הקריאה בעירום הבינלאומי שיתקיים מחר: "במקור היום מתייחס לקריאה עצמאית בבית, אבל החלטנו שזו הזדמנות טובה לעשות אירוע קבוצתי", אומר עופר. חברי התנועה פנו בפייסבוק לסופר אתגר קרת בבקשה שיבוא להקריא את הסיפור הקצר פרי עטו "חברה שלי עירומה". הוא סירב מטעמי לוח זמנים וביישנות ("הייתי מתבייש מדי להגיע לאירוע ולהקריא ערום או לבוש, אני מאוד מגוון כשזה מגיע ללהיות נבוך"). "חשבנו להקריא בכל זאת את הסיפור באירוע שלנו, אבל האמת שכל כך הרבה משתתפים שלחו לנו שירים וקטעים שלהם שכנראה לא יהיה זמן. אנחנו מקווים שבסוף גם אתגר יבין שבגדים זה מיותר ויצטרף אלינו".

להרשמה ופרטים נוספים – האתר של "פשטות"