יש בו אהבה: 8 השירים הכי רומנטיים של אריק איינשטיין

אריק איינשטיין (צילום: סער יעקוב)
אריק איינשטיין (צילום: סער יעקוב)

עשור אחרי מותו של אחד מהגדולים בזמרי מדינת ישראל, נזכרנו ברוחו הרומנטית שהיתה כל כך מתאימה לגבר הארצישראלי האצור של פעם. שמונה שירים שאומרים הרבה יותר ממילותיהם, ואף מילה על "עטור מצחך", כי זה כבר באמת לא הוגן

26 בנובמבר 2023

הכתבה פורסמה במקור יום לאחר מותו של אריק איינשטיין, ב-27.11.2013

אי אפשר שלא לזלוג כששומעים את אחד משיריו הרומנטיים של אריק איינשטיין, שקולו ידע לפלח גם את הלב הקר והציני ביותר. וכפי שאהבה לעולם לא יוצאת מהאופנה, כך גם השירים האלה לנצח יגרמו לנו לדמוע מהתרגשות (ולהתחרט על כך ששוב לא מרחנו מסקרה עמידה למים). הנה הנבחרת שלנו. קחו טישיו:

שיר מספר 8

"…יפתי, כלתי, נשמתי. את שלי ואני שלך…". אז נכון, מדובר בשיר נפוץ בחופות ארצנו, ולמרות שמדובר בפרודיה על זמר מזרחי, אף פעם לא ימאס לנו מגבר שיכנה אותנו "חבצלת השרון שלי". תלמדו משהו, בחורים.

הכניסיני תחת כנפך

שיר אהבה שכתב חיים נחמן ביאליק שפותח את שקיות הדמעות בלי להתאמץ. השיר זכה לגרסאות ומבצעים שונים, אך הביצוע של אינשטיין הוא האהוב עלינו מכולם.

עכשיו התור לאהבה

מילותיו הרגישות של עוזי חיטמן בביצועו של אריק יוצרים שיר רומנטי להחריד. כי כשרואים שני אנשים מתחת לחופה, כאלה שטעמו אכזבות ואי אלו מרורים בחיפוש אחרי האהבה, מבינים שהתור שלה לגמרי הגיע.

אהבה ממבט ראשון

אנחנו באמת צריכים להרחיב, או שאתם כבר עמוק בממחטות?

יש בי אהבה

השיר נכתב והולחן על ידי ארקדי דוכין, אחד שידוע בכתיבת בלדות רומנטיות על גבול הקיטש. הביצוע של אריק מנע ממנו להפוך למתקתק מדי בזכות החספוס והרגישות המזוהים עמו. הרווח כולו שלנו.

קח לך אישה

שיר החופות האולטימטיבי. היום כבר נסתפק גם בדירה שכורה.

גיטרה וכינור

השיר הכי רומנטי מתוך האלבום המשותף של אריק ושלום חנוך, "מוסקט". אין דרך טובה מזו להתחיל את הדואט של החיים שלכם.

ואחד לשבירת הכוס: שיר השיירה

אחרי שנשבעתם אמונים, לגמתם יין פטישים וצלחתם את נאום הרב, קבלו שיר אחד שמח במיוחד שעושה חשק לקפץ (גם לדודה שממש לא סובלת אתכן).