פאק מן: יצא לכם כבר לשחק במשחקי מחשב הומוסקסואליים?

לכולנו יצא לירות בנאצים ובחייזרים במשחקי מחשב, אך האם אי פעם יצא לכם לענג מכונית הומוסקסואלית או לפתח יחסי סאדו־מאזו עם גבר זר במשחק מחשב? רוברט יאנג, שמשחקיו מוצגים השבוע בפסטיבל פרינט סקרין, שואף לשנות את תעשיית הגיימינג. ריאיון

מתוך המשחק "Radiator 2" של רוברט יאנג
מתוך המשחק "Radiator 2" של רוברט יאנג
22 ביוני 2016

מה הקשר בין תמונות של זרגים לחופש שלנו? לדעתו של מפתח המשחקים מניו יורק רוברט יאנג הקשר בין השניים קיים ואף הדוק. לכן הוא פיתח את המשחק "קוברה קלאב", שמתחיל מסימולציה של צילום תמונת זין. כן, מה שקראתם. המשתמש יכול לבחור את הזיקפה, את סגנון הערווה, את הגודל ואת הצורה, אבל אם המשתמש יתרחק קצת מהזין, הוא יגלה שפרצופו של האווטאר שלו מוסתר על ידי פיקסלים.

אחרי זמן מסוים שבו תשחק את המשחק ותבנה לעצמך את תמונת הזין המושלמת, התמונה תודלף לאתר חיצוני אונליין, שבו יאוחסנו הזרגים הווירטואליים. הרעיון למשחק הגיע בעקבות צפייה בריאיון בין ג'ון אוליבר לאדוארד סנודן, שבו ניסו השניים להסביר את חשיבות שמירת הפרטיות על ידי תיאור האופן שבו תמונות זין נשמרות ברשת. "רציתי להציף את הרשת בתמונות זין כאות מחאה על המחסור בפרטיות", אומר יאנג על המשחק.

יאנג הוא אחד מיוצרי המשחקים הייחודיים בתעשייה. הוא לא מפחד לעסוק בנושא שמשחקים נוטים לברוח ממנו כמו מאש – סקס, ואם נדייק – סקס הומוסקסואלי. לטענתו של יאנג תעשיית המשחקים צריכה להשתחרר, להוריד מעליה את מעטה הרצינות התהומית. בקיצור – היא צריכה זיון ודחוף. השבוע תוכלו להתנסות במבחר ממשחקיו, שיעמדו להנאת באי פסטיבל האמנות והתרבות הדיגיטלית פרינט סקרין, שנפתח ברביעי ומתקיים בסינמטק חולון עד מוצאי שבת. המשחקים יוצגו בחמישי ובשבת בחלל שבו יתקיימו גם משחקים תחרותיים לקבוצות ויוצגו יצירות העוסקות בעונג, מיניות והירגעות.

המשחקים של יאנג חריגים אפילו בנוף משחקי האינדי, שמטרתם לשבור את ההגמוניה הנשלטת על ידי אולפני המשחקים הגדולים. רק לאחרונה כמה מהמשחקים של יאנג הועלו ל־Steam, חנות המשחקים המקוונת הגדולה והפופולרית בעולם, אם כי את רוב משחקיו הוא מחלק בחינם, בעיקר מכיוון ששירותי תשלום כמו פייפאל עלולים לחסום אותו ברגע שיגלו כי המשחקים שלו עוסקים בסקס בצורה כל כך ישירה.

למזלו של יאנג הוא יכול להרשות לעצמו לחלק את המשחקים שלו בחינם ולא לחיות בפחד שתעשיית המשחקים השמרנית תבלע ותירק אותו. "לעומת רבים מהמפתחים האחרים, אני לא עושה את הכסף שלי מפיתוח משחקי מחשב, אז לא אכפת לי אם אפשר לשווק אותם או לא", הוא אומר. "אם הייתי צריך לעשות את כספי ממשחקים, כנראה לא הייתי מתקרב לנושאים האלה. אבל אני מקווה שהפופולריות הגדולה של המשחקים שלי מוכיחה שיש קהל גדול למשחקי סקס הומוסקסואלי.

רוברט יאנג
רוברט יאנג

"יש הרבה קשיים בפיתוח משחקים על סקס, אבל הקושי העיקרי נובע מכך שיצרני המשחקים סבורים שמסוכן מדי לפתח אותם, זה מעגל שמזין את עצמו. יש בעיה בעיצוב של סקס במשחקי מחשב, בייחוד בתעשייה שמקדישה את רוב המחקר שהיא עושה לדברים כמו חלליות ורובים", מוסיף יאנג. למרות זאת הוא עדיין מאמין שחשוב לייצר משחקים כאלה. אם הוא לא יעשה את זה אף אחד לא יעשה, והוא מנסה להוכיח שלמשחקים כאלה יש שוק. יאנג נלחם ברעיון שהתקבע שמשחקי מחשב חייבים לממש פנטזיות של מדע בדיוני ואקשן, אבל לא פנטזיות אחרות הקשורות בסקס, אינטימיות ומערכות יחסים. הרי משחקי מחשב יכולים לשחרר תפיסות ולאפשר לעצב ולממש פנטזיות כמוסות, בשביל זה צריך לחקור קצת פחות את החלל וקצת יותר דברים שקורים לרוב מאחורי דלתות סגורות.

יאנג בהחלט מגלה התעניינות בעוד נושאים שמשחקי מחשב לא יודעים לטפל בהם כיום. "תעשיית המשחקים הגדולים טובה מאוד ביצירת משחקים שמקבילים יותר לסרטי אקשן רעשניים, אבל עדיין לא הבינה איך עושים קומדיה רומנטית. יש מספיק משחקים שנותנים לך לירות בחייל חסר פרצוף ממרחק של 30 מטר, אז בואו ננסה לעשות משחקים על אימהות, מערכות יחסים ולילות קיץ ארוכים".

במשחק האחרון שיאנג הוציא, "Radiator 2", אפשר לבחור אחד משלושה משחקונים שונים העוסקים כולם בסקס בצורה גסה ובלתי מתפשרת. במשחק "Hurt Me Plenty", לדוגמה, השחקן צריך לקיים יחסי סדו־מזו עם דמות גבר וירטואלית בעלת אינטליגנציה מלאכותית, אך השחקן אמור לא רק להכאיב לדמות הווירטואלית שמולה הוא משחק אלא גם לבנות איתה מערכת יחסים ולנהל איתה משא ומתן כדי לממש את הפנטזיות שלה ושלו. המשחק יכול להיות מביך לפעמים, מוזר ולא תמיד נעים, ממש כמו מערכת יחסים מינית אמיתית.

מתוך המשחק "Hurt Me Plenty"
מתוך המשחק "Hurt Me Plenty"

במשחק "Stick Shift", לעומת זאת, צריך השחקן לענג מכונית הומוסקסואלית (אל תשפטו את הרכב, כך הוא יוּצר), בעיקר דרך מוט ההילוכים. במשחק השלישי השחקן צריך לעזור ליצור קליפ מוזיקלי בכיכובו של רקדן בתחתונים, שעסוק בלמצוץ קרטיב. ואם מקלחת היא הקטע שלכם, ליאנג יש משחק במיוחד בשבילכם שבו תוכלו לקלח בחור בנוי לתלפיות ולשפשף את האזורים שהכי מעניינים אתכם.

לענג את הרכב. "Stick Shift"
לענג את הרכב. "Stick Shift"

אחד האתגרים העומדים בפני יאנג ביצירת משחקים שעוסקים בסקס בצורה ישירה הוא העובדה שמדובר בדמויות וירטואליות ושכתוצאה מכך השחקן מרגיש את המלאכותיות שלהן. "הדרך שלי להתגבר על זה", הוא מסביר, "היא פשוט לצלול ישר אל תוך זה. במקום לנסות לעשות פורנו, המשחקים שלי מראים שסקס הוא לרוב דבר מביך, מצחיק, מוזר, עצוב וקשה. אני מקווה שהסקס במשחקים שלי מרגיש כן".

מדיטק, סינמטק חולון, גולדה מאיר 6 חולון, חמישי (23.6) 20:00־23:30 ושבת (25.6) 21:00־23:30, 80 ש"ח לכרטיס יומי לפסטיבל