אין אותנו: 5 יעדים שבגללם לא נהיה פה בקיץ הקרוב

מורשה ועד זנזיבר, אספנו לכם חמישה יעדים שאסור לכם לפספס הקיץ (ושלגמרי שווים את הכסף שלכם)

היעדים שהכי שווים את הטיסה.  בליז סיטי. צילום: שאטרסטוק
היעדים שהכי שווים את הטיסה. בליז סיטי. צילום: שאטרסטוק
10 ביוני 2018

תוכן שיווקי | לאומי קארד

אנחנו יודעים, עבדתם קשה כל השנה וניסיתם לחסוך כמה שאפשר כדי לצאת – סוף סוף – לחופשה הבאה שלכם שעולה איך לומר, לא מעט. בין שמדובר ברצון להתחמק ממזג האוויר הבלתי נסבל ובין שבא לכם לשטוף את העיניים במראות קצת אחרים, אתם צודקים ומגיע לכם. נכון, לחסוך את כל הסכום שאתם בוודאי צריכים כדי לצאת לחופשת החלומות שלכם ובמקביל לנהל שגרת חיים תקינה זו משימה די מורכבת, אבל אל דאגה – יש לזה פתרון.

ניוז פלאש – הלוואה זו לא מילה גסה, והחופש שלכם באמת שווה את זה. הלוואה חוץ בנקאית לא תופסת את מסגרת חשבון הבנק שלכם וניתנת בהליך מהיר וקל ללא צורך ביותר מדיי כאב ראש. בלאומי קארד, למשל, מציעים הלוואות ללקוחות כל הבנקים של עד 60,000 שקלים ללא צורך בערבים. אתם אפילו לא צריכים להיות בלחץ להחזיר אותה מיד כשאתם יורדים מהמטוס, אתם יכולים להחזיר אותה עד שנה מיום לקיחתה. מוש, לא?

בזמן שאתם מתארגנים על כרטיס טיסה ואורזים טוב טוב, אספנו לכם חמישה יעדים שיעשו לכם חשק לעוף, וכמה שיותר מהר. רק אל תשכחו להביא לנו משהו קטן, כן?

ורשה/ פולין

ממש לא לבד בחושך – ורשה. צילום: שאטרסטוק
ממש לא לבד בחושך – ורשה. צילום: שאטרסטוק

בניגוד למה שאתם חושבים, ורשה ממש לא יושבת לבד בחושך. העיר עברה בשנים האחרונות מתיחת פנים רצינית ומתגלה כמטרופולין מרתקת שרק מחכה שתגלו אותה. בין עבר לעתיד, בין קומוניזם לקפיטליזם, מדובר ביעד מרגש ויוצא דופן בין בירות אירופה. מתחמי בניינים שלווים עומדים לצד מגדלי זכוכית גבוהים, מקומיים מגניבים ועלויות שקשה מאוד למצוא במערב. בין שמדובר ברובע פראגה החתרני ובין שבמרכז העיר המודרני והמפותח – ורשה דווקא כן מחכה לכם.

אסור לפספס: טירת אוּיאזדובסקי

על גבעה בפארק היפהפה וואז'נקי (שכמובן דורש סיבוב התרשמות משלו), נמצאת הטירה המכילה את המרכז לאמנות עכשווית בפולין (The Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, או בקצרה ה־CCA). במרכז תמצאו עבודות וידאו-ארט, צילום, מייצבים ואמנות פלסטית מרהיבה עם השמות הכי חמים בעולם האמנות הבינלאומי והמקומי.

2. זנזיבר/ טנזניה

קרוב יותר מתאילנד וזול יותר מאיי סיישל – זנזיבר. צילום: שאטרסטוק
קרוב יותר מתאילנד וזול יותר מאיי סיישל – זנזיבר. צילום: שאטרסטוק

פיסת גן העדן הקטנה הזו הופכת פופולרית יותר ויותר בקרב ישראלים. החל מהשנה שעברה יוצאות טיסות ישירות ליעד האקזוטי הזה – קרוב יותר מתאילנד וזול יותר מאיי סיישל. אם חיפשתם את המקום המושלם לעשות בו בטן-גב כמו שצריך, אנחנו שמחים לבשר לכם שמצאתם.

אסור לפספס: פארק יער ג'וזאני

50 ק"מ רבוע של טבע עוצר נשימה מחכים לכם ביער הענקי הזה. מדובר בפארק הלאומי של טנזניה שממוקם באי זנזיבר ובו נמצאים (מעבר למגוון עצום של בעלי חיים שלא תראו בשום מקום אחר) אחרוני קופים מגזע קולומבוס אדום, שאומץ כזן לשימור בזנזיבר החל מאמצע שנות ה-90. אחרי הטיול הזה אתם יכולים לחזור למיטת השיזוף שלכם.

3. סנט פטרסבורג/ רוסיה

נוצרה כדי לעשות בה סלפי – סנט פטרסבורג. צילום: שאטרסטוק
נוצרה כדי לעשות בה סלפי – סנט פטרסבורג. צילום: שאטרסטוק

מעריצי המונדיאל בוודאי יגלו בשלב זה או אחר את סנט פטרסבורג, בה יתארחו כמה מן המשחקים החשובים בשלבי רבע וחצי גמר גביע העולם בכדורגל. וגם אם אתם לא מאלה, כדאי שתכירו את העיר היפהפיה הזו. סנט פטרסבורג זכתה בתואר "ונציה של הצפון" תודות ל-42 האיים שיוצר בה נהר הנבה, ורשימת האטרקציות בה ארוכה כמעט כמו ההיסטוריה שלה. הארמונות, המוזיאונים, המונומנטים, הרחובות – מרגיש כאילו העיר הזו נוצרה כדי שתעשו בה סלפי.

אסור לפספס: פארק השעשועים Divo Ostrov

בין שאתם עם ילדים ובין שאתם עם חברים – אתם חייבים לעצמכם ביקור בפארק השעשועים הענק שבאי קרסטובסקי. זוכרים את הלונה פארק? אז תכפילו את זה. בפארק מחכות לכם אטרקציות משוגעות וסדרת מתקנים ששווה להגיע כדי לחזות בה. אחרי האקסטרים, תוכלו ליהנות מיופיו של האי הזה ולפנק את עצמכם באיזה פיקניק רגוע.

4. בוסאן/ דרום קוריאה

לא ראיתם מרכזי קניות עד שלא ביקרתם בבוסאן. צילום: שאטרסטוק
לא ראיתם מרכזי קניות עד שלא ביקרתם בבוסאן. צילום: שאטרסטוק

בקצה הדרום מזרחי של קוריאה נמצאת העיר בוסאן (Busan). העיר השניה בגודלה במדינה אחרי סיאול (עם לא פחות מארבעה מיליון תושבים), ידועה בזכות המספנות הענקיות שלה, האדריכלות המרשימה שלה, הנוף המרהיב לים והמקדשים העתיקים המשובצים בה כאבנים יקרות בצבעי טורקיז. בוסאן ידועה כעיר הסרטים של קוריאה וכיום ידועה גם בזכות ההשקעה הגדולה שנעשית בה בעיצוב מודרני. עוד הנאה מיוחדת בעיר הנמל היא המטבח העשיר המבוסס עם מגוון תוצרים מהים – יהיה לכם מעניין גם בעיניים וגם בפה, בוודאות.

אסור לפספס: מרכזי הקניות נאמפו-דונג וגוואנגבוק

לא ראיתם קניונים ומתחמי קניות עד שלא ראיתם את אלה שנמצאים בבוסאן. מרכזי הקניות שברחובות נאמפו-דונג וגוואנגבוק (Gwangbok, Nampo-dong) עמוסים חנויות מותגים, ביגוד, אופנה, טכנולוגיה, פיצ'יפקעס וקוסמטיקה. תקנו מזוודה נוספת ועופו על זה.

5. בליז סיטי/ בליז

החור הכחול הגדול בבליז. צילם: שאטרסטוק
החור הכחול הגדול בבליז. צילם: שאטרסטוק

אחותה הקטנה והשובבה של מקסיקו נושקת לים הקריבי, ומשלבת בצורה הכי טובה שיש את תרבות מדינות מרכז אמריקה והתרבות הקריבית. הנוכחות של הטבע במקום עוצרת נשימה ממש – המדינה ידועה באי האלמוגים השני באורכו בעולם כולו שהוכרז כאתר שימור עולמי בידי אונסק"ו. היבשה בבליז לא פחות מעניינת מהים, יש במדינה את הריכוז הגבוה ביותר במרכז אמריקה של אתרים ועתיקות הקדושים לבני המאיה. יפה שם? בוודאות.

אסור לפספס: החור הכחול הגדול

בין שלל המקומות לראות בבליז נמצאת אטרקציית הצלילה המרשימה ביותר הנקראת "החור הכחול הגדול". מדובר במערה תת ימית ענקית בקוטר של יותר מ-300 מטרים ובעומק של 125 מטרים, הנמצאת במרכזה של שונית המגדלור המרהיבה. החור הכחול הוא אחד מאתרי הצלילה היפים ביותר בעולם ובין היחידים שכל כך עשירים באלמוגים וחיים ימיים.