הדור הבא של האופניים החשמליים: היברידי ונשלט על ידי אפליקציה

בלי סוללה נשלפת ועם הרבה סטייל: האופניים החכמים של אלקטריק קונספטס מאפשרים לרכוב בעיר בלי להרגיש סחים

אופני אלקטריק קונספט. צילום: ירדן רוקח
אופני אלקטריק קונספט. צילום: ירדן רוקח
3 באפריל 2017

הם מפקיעים מהולכי הרגל את המדרכות ומאיימים על קשישות, ואם כל זה לא מספיק, אז גם הסטייל שלהם נע בין שיממון לסחי א־לה רעננה. ובכל זאת, האופניים החשמליים מסתמנים ככלי תחבורה פופולרי במיוחד. ירין לידור, שותף בבר כולי עלמא וחובב אופניים, רצה להצטרף לסטטיסטיקה אך לא הצליח לאתר אופניים נאים. לשמחתו, הוא מצא מנוע שניתן לחבר לגלגל האחורי של כל זוג אופניים בסיסי (הילוך אחד) מבלי לחרב את הלוק. המציאה הנ"ל הובילה לחיבור עם אלקטריק קונספטס, החברה שמייבאת את המנועים הללו ארצה, מה שהוליד את האופניים החשמליים מהחלומות.

לאחרונה התחילה החברה להציע אופניים חשמליים, שבניגוד למרבית האופניים בז'אנר הבטריה שלהם אינה נשלפת (מה שמייתר את הסחיבה המנג'סת ואת המראה המסורבל) אלא מובנית בגוף המנוע ונשלטת באמצעות אפליקציה.

אופני אלקטריק קונספטס. צילום: ירדן רוקח
אופני אלקטריק קונספטס. צילום: ירדן רוקח

האופניים מיובאים מחברות בריטיות מסוגננות כגון פופה ומולטון, והאפליקציה מאפשרת להגדיר את מצב הרכיבה: מצב טורבו ההופך את האופניים לחשמליים לכל דבר, מצב EBIKE המאפשר לשלב בין פידול רגלי לבין רכיבה אוטומטית, והמצב ההיברידי, המאפשר לרוכבים להחליט כמה הם רוצים להיעזר במנוע.

למנוע החכם של האופניים חיישני שיפוע המשפיעים על תפקוד המנוע כדי שיעזור לרוכב במידת הצורך בלי לבזבז חיי סוללה. אם כל העניין נשמע לכם מסובך אתם יכולים להיות היברידיים בעצמכם, לוותר על השימוש באפליקציה ולהשתמש בשכל כדי לתפעל את האופניים בעזרת הרגליים ועל הדרך להטעין אותם.

אופני אלקטריק קונספטס, 5,900־8,300 ש"ח, להשיג באתר: electric-concepts.com